Triathlon stuur

Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

thx.. ik blijf toch stiekem een beetje eigenwijs :roll: :bu: ;) .. 2 x uitgeprobeerd.. scheelt pittig in verbruik ook en rijd fantastisch, pittig windje tegen vandaag 40gem en 20 % over waar ik normaal nog 8 % over heb.. Maar misschien kom ik nog tot de conclusie hem weer er af te halen. Denk dat het laatste wel het verstandigst is ;) :oops:
Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

Joery Dekker schreef: 10 mei 2022, 23:17 thx.. ik blijf toch stiekem een beetje eigenwijs :roll: :bu: ;) .. 2 x uitgeprobeerd.. scheelt pittig in verbruik ook en rijd fantastisch, pittig windje tegen vandaag 40gem en 20 % over waar ik normaal nog 8 % over heb.. Maar misschien kom ik nog tot de conclusie hem weer er af te halen. Denk dat het laatste wel het verstandigst is ;) :oops:
:aq

die 20% is ook een beetje vertekend want het wordt ook al warmer en dat heeft ook zijn invloed natuurlijk op accu. Vanmorgen om 8:00 was het al best warm.. Begin langzaam ervaren te raken. 1 maand en 10 dagen verder en ruim 1500km gereden woon werk.. Heb nog steeds geen spijt van de uitdaging! :ba
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

2 buizen die illegaal naar voren priemen, je zult maar eens een voetganger raken
kijken wat er dan gebeurd met de verzekering.....
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
mrstrom

Joery Dekker schreef: 10 mei 2022, 23:17 thx.. ik blijf toch stiekem een beetje eigenwijs :roll: :bu: ;) .. 2 x uitgeprobeerd.. scheelt pittig in verbruik ook en rijd fantastisch, pittig windje tegen vandaag 40gem en 20 % over waar ik normaal nog 8 % over heb.. Maar misschien kom ik nog tot de conclusie hem weer er af te halen. Denk dat het laatste wel het verstandigst is ;) :oops:
Lastige keuze idd. Maar kan op jouw route goed begrijpen de je ze hebben wilt.

Belletje naar je verzekering kan atlijd he.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 570
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Denk dat een voetganger raken met een SP sowieso geen pretje is, voor zowel fietser als voetganger.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zeker niet.

Maar als de VOA een kijkje komt nemen ben je serieus aan de beurt, zowel m.b.t. potentiële oorzaak voor verwondingen, als het (on)vermogen om je speed pedelec te bedienen zoals het hoort en is toegestaan.

Kun eventueel nog tegenin brengen: moeten zij maar aantonen dat ik op dat stuur lag toen het mis ging, maar een ongeoorloofde modificatie van een speed pedelec kan op zo'n moment wel degelijk een fors probleem worden. Zeker omdat SP-ers juridisch toch al de sterkere verkeersdeelnemers zijn als het om voetgangers gaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 570
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Dat geloof ik ook wel ja. VOA maakt er foto's van en de verzekering krijgt die vast te zien. Ligstuur er op? Niet uitkeren.

Maar inderdaad, bewijs maar dat je op dat moment de handen niet aan het stuur had en direct bij de remmen kon komen.
Ligstuur is ook niet bedoeld om mee door de stad te crossen.

Trouwens, die innerbar ends mogen weer wel begreep ik? Daarmee kan je wel bij de remhendels, heeft dat er iets mee te maken?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mogen ook niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

Ik snap alle argumenten hoor. Ik rij echt alleen op de open stukken met mijn armen op het stuur. Het is sowieso goed op letten op een SP wel of geen stuur. Ik heb een aantal jaar aan triatlon gedaan dus ik weet wat het is om hard te rijden op een ligstuur. ook doe ik aan scheeleren in zomer dat is ook net zo link (of linker) in het verkeer (geen remmen 30 gem.). Dus in het verkeer is het altijd erg scherp zijn en opletten en een ongeluk zit dan nog in een klein hoekje.

Daar tegenover kom ik er achter dat ik een stuk meer batterij over hou met ligstuur en dat is gunstig als je weet dat ik me 52km anders net niet op volle ondersteuning kan rijden. en nu wel(zelfs ligt tegen). Het is voor mij echt mogelijk om het overgrotendeel van mijn route heel overzichtelijk op een stuurtje te kunnen liggen.

Ik ben nog wel zelf aan het denken of ik het wel of niet doorzet om mijn stuurtje er op te houden. En dan alleen om die kleine kans dat er wel iets gebeurd waarbij er letsel ontstaat! Ik zie het niet als groot risico, maar de gevolgen kunnen zo groot zijn...

Het laatste is er nog niet over gezegd denk ik
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 570
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Ik heb hem er vooral op gezet voor een andere zithouding. Te lang rechtop/voor over zitten is niet goed voor mijn rug. Nu heb ik samen met die inner bar ends 4 manieren om het stuur vast te houden.
Afstand op één lading wordt inderdaad groter. En ik merk ook direct dat de fiets 1,5-2 km/u harder gaat zodra ik naar het ligstuur ga.

In de dorpen hier in Drenthe zit ik weer liever rechtop met al die K*@#E klinker wegen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Plaats reactie