Slot voor Stromer ST3 en ST5

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Enra waarschijnlijk?
Art** is voldoende.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Vandaag eindelijk het bestelde grondanker met 10mm hardstalen ketting en dito slot binnen via Bpost. 4 serieuze gaten te voorzien van 16mm. Boren door 'n betonnen gewapend dek en je mag zeker zijn dat je op 'n ijzeren betonijzer zal zitten!
Na 'n tijd klooien de zaak voor mekaar. Zowel de motor als de fiets kan ik aan het anker vast maken. Stalen kogels waren voorzien voor in de schroefopeningen te slaan, maar dat was een lachterje, die sla je niet plat, dus nog uitkijken voor 'n andere oplossing om de schroeven tegen losdraaien te borgen.

De afgesloten diefstal- en omnium verzekering eiste dat tussen 22h en 6h de fiets aan een vast voorwerp diende gezekerd te worden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Kortom, de fiets wordt altijd gestolen voor 21:55 en na 06:05 :D

Wat een crappy regel. Mocht je dus om 05:00 hr ontdekken dat je fiets weg is, dan dus om 08:00 hr nogmaals ontdekken, melding maken en hoe wil de maatschappij dan aantonen dat het tussen 10 en 6 gebeurd is?
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je zult voor de verzekering altijd aangifte bij de politie moeten doen van de diefstal. En hoewel de politie misschien het imago heeft dat ze weinig met dit type aangiftes doen, zul je maar nét geconfronteerd worden met b.v. camerabeelden of getuigen, of misschien zelfs gegevens van de OMNI over waar de Stromer om hoe laat was.

Het gewoon fraude (noem het hypocriet, maar als beheerder van dit forum moet ik dit nu eenmaal zeggen: het Stromer Forum is niet bedoeld voor het uitwisselen van tips daarvoor). Je neemt persoonlijk een enorm risico, want als zoiets aan het licht komt ben je niet alleen strafbaar; je kunt het de rest van je leven ook vergeten om nog tegen een normale premie een verzekering af te sluiten. Dus mij lijkt het ook daarom een prima keus dat Free2be gewoon doet wat de verzekering eist, daarmee voorkom je dat je überhaupt voor deze vraag komt te staan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RonThe
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2020, 19:36
Locatie: Eindhoven

Vraagje: wat is eigenlijk de meerwaarde van een ringslot bij een ST3?
Ik wil 'm sowieso altijd met een ander slot ergens (straatlamp, boom, fietsenstalling...) aan vastmaken. Een ringslot voorkomt alleen maar dat iemand er snel op weg rijdt, maar als ik de speed-pedelec digitaal 'afsluit' is er op wegfietsen toch ook geblokkeerd? Is dat, gecombineerd met een degelijk hangslot, niet voldoende?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een ART**-gekeurd ringslot is de meest eenvoudige, goedkoopste en lichtste manier om te voldoen aan de minimale eisen die de meeste anti-diefstalverzekeringen stellen. Plus op slot zetten kost je 2 seconden, i.p.v. dat je loopt te hannesen met een vouwslot of ketting.

Alleen een ringslot en verder niks is enkel weggelegd voor mensen die het geen probleem vinden als hun Stromer wordt gestolen, omdat de verzekering toch betaalt. (En ja, daar valt het nodige tegenin te brengen, zoals uitkering in dagwaarde i.p.v. nieuwwaarde, gedoe met aangifte, verzekering + ander papierwerk en eventuele wachttijd op een nieuwe Stromer.)

Wil je serieus niet dat je Stromer wordt gestolen, dan zou ik opteren voor dubbel op slot (1 x minimaal ART** ringslot + 1 x minimaal ART**/*** kabel, ketting of vouwslot om je Stromer aan de aarde te bevestigen), plus de Stromer in anti-diefstalmodus zetten. Maar liefst zet je 'm natuurlijk ergens in een afgesloten of in ieder geval niet openbaar toegankelijke ruimte.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daarnaast heb je op sommige plekken buiten stallingen waar een degelijke ketting met ring aan vast zit. Die is zo gemaakt dat je jouw ringslot door het ringetje kan halen.

Als je weet dat dat op je bestemming het geval is, heb je daar voor een korte boodschap genoeg aan een ringslot.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
RonThe
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2020, 19:36
Locatie: Eindhoven

Dankje voor de reacties!
M'n verzekeraar verplicht het, dus weinig te kiezen ;-). En het ziet er gelukkig minder lelijk uit dan ik van tevoren dacht...
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Ik heb een ABUS Bordo Granit X-plus 6500 slot gekocht voor mijn ST3. Als ik de beugel zo bekijk die ik geen gaten dewelke ik meteen zou kunnen gebruiken voor bevestiging op het frame. Dien ik zelf gaten te boren in de beugel? Kan het nergens vinden en ook niet op de Abus website.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Waarom koop je toch zo'n onhandig ding ? :bn:

Opletten voor lakschade, zie dit topic ... de oplossing van mboelis is goeie.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie