Windgeruis

Gebruikersavatar
Toine76
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 jul 2023, 09:15
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 3162

Ik heb ook de Cat Ears besteld de Original & de Slim versie, ik ben benieuwd welke het meeste windgeruis wegfilterd.
Stromer ST2 Belt Royal Blue | SuperNova Mini Pro 45 | Redshift Shock Stop 120mm | Spurcycle Original Bell Black
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Ik heb Pluggerz in mijn oren, die op maat gemaakte siliconen/rubber dopjes. Had ik al voor de motor maar gebruik ze op de fiets ook.
Werken die cat ears een beetje? Toch wel handig dat die dingen gewoon aan je helm vast zitten, die dopjes vergeet ik wel eens op de korte ritjes.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wisselt per persoon of ze werken (vorm gezicht/oren, positie helmbandjes): de één zweert erbij, de ander vindt het niks. Gewoon proberen, ze zijn niet mega duur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

De cat ears moeten inderdaad goed matchen met je hoofd en de bandjes van de helm, maar als het werkt, werkt het echt goed. Bij flinke zijwind kan het wel zijn dat ze minder goed werken. Uiteraard werken oordoppen ook, maar dan ben je je echt minder bewust van je omgeving. De oordoppen die ik voor het werk gebruik halen meer geluid weg dan mijn muziek oordoppen met noice cancellation. Wel lekker als je een stuk helemaal in je eigen bubbel wilt fietsen, maar gevaarlijk in drukke verkeerssituaties. Waarschijnlijk komt dit omdat de doppen op maat gemaakt zijn en daardoor perfect afdichten. Een filter zorgt dan voor de benodigde hoeveelheid demping (ook van Pluggers). Misschien ga ik op zoek naar een minder fanatiek filter voor op de fiets.
Koga Pace B20
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Rubz schreef: 27 jul 2023, 09:06De oordoppen die ik voor het werk gebruik halen meer geluid weg dan mijn muziek oordoppen met noice cancellation

Een filter zorgt dan voor de benodigde hoeveelheid demping (ook van Pluggers).
Wat voor doppen zijn dat op je werk dan?
Ik heb mijn Pluggerz dicht gedrukt met buddy (dat spul waarmee je vroeger op school posters aan de muur plakte), filtertje is er uit.
Omgevingsgeluid krijg ik voldoende mee, maar ik heb hyperacusis en hoor alles te hard. Dus ik ben altijd op zoek naar iets om geluid weg te halen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

@JeroenSpock kun je dan niet beter de harde pluggerz kopen? Daar kunnen veel zwaardere filters in dan in de flexibele.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

JeroenSpock schreef: 27 jul 2023, 22:12 Wat voor doppen zijn dat op je werk dan?
Deze (uit acrylaat): https://shop.pluggerz.com/custom-fit-pro.html
Met uit mijn hoofd een geel filter (C02). Overzicht van verkrijgbare filters en hun demping vind je hier: https://pluggerz.com/Files/Images/Plugg ... 20v1.1.pdf
Koga Pace B20
willemt
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
Locatie: Gent
Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
Km-stand: 10.000

Ik rij met Loop Engage oordoppen + de mute inserts. Filteren het windgeruis er mooi uit maar het verkeer is nog goed te horen.
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Ah die acrylaat doppen kon ik ook krijgen, maar ben toch voor de zachte siliconen gegaan omdat die voor mijn gevoel beter afsluiten en fijner zitten.

Fred, is moet ze juist zonder filter hebben, compleet dicht. Maar die zijn niet te krijgen, er moet een filter bij besteld worden bij Pluggerz.
Hiervoor had ik anderen die wel dicht waren, weet niet meer welke dat zijn.

Daarnaast heb ik nog Jerry Harvey IEM's, die sluiten ook geheel af. Met muziek via een flac speler hoor je van buitenaf vrijwel niets meer.
Maar op de fiets is dat geen optie. Ook omdat door het harde materiaal de windruis juist beter door komt.
https://www.fonique-inears.nl/a-4470816 ... n-de-hoog/
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
TurboCarbon
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2023, 20:22
Locatie: NH
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 2000

JeroenSpock schreef: 30 jul 2023, 15:24 Ah die acrylaat doppen kon ik ook krijgen, maar ben toch voor de zachte siliconen gegaan omdat die voor mijn gevoel beter afsluiten en fijner zitten.

Fred, is moet ze juist zonder filter hebben, compleet dicht. Maar die zijn niet te krijgen, er moet een filter bij besteld worden bij Pluggerz.
Hiervoor had ik anderen die wel dicht waren, weet niet meer welke dat zijn.

Daarnaast heb ik nog Jerry Harvey IEM's, die sluiten ook geheel af. Met muziek via een flac speler hoor je van buitenaf vrijwel niets meer.
Maar op de fiets is dat geen optie. Ook omdat door het harde materiaal de windruis juist beter door komt.
https://www.fonique-inears.nl/a-4470816 ... n-de-hoog/
Die Jerry Harvey IEM’s zijn inderdaad ook mooie IEM’s! Dat is een klant van me en fijn te zien dat die in NL ook verkocht worden. De Layla en de Roxanne hebben mijn carbon materialen. :)
Plaats reactie