Windgeruis

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sven schreef: 28 aug 2018, 22:00 Schaamrood onzichtbaar. Gele oorkussens helpen daar wel tegen.
Ik vind dit echt briljant :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wigwegstroom
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018, 16:33

Witte schreef: 25 jul 2018, 20:30 De helmet angels bevallen erg goed, ze geven niet 100% reductie van het windgeruis.
Maar ze zijn comfortabel om te dragen.
Het optimaal plaatsen op de bandjes, vergt wat geëxperimenteer.
Maar eenmaal goed geplaatst geven ze een goede ruisonderdrukking.

Met een hand over de helmet angels valt op dat er ook erg veel geruis van mijn helm afkomstig is.
De helmet angels zijn blijvertjes en houden de oortjes in de winter ook vast lekker warm :cool2:
Hoe heb je ze goed kunnen plaatsen?
Vandaag geprobeerd maar teleurgesteld in het resultaat. Ik vind de cat ears veel beter werken, voorlopig.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik probeer morgen met een haarband. Eerst haarband opzetten (over de oren), dan helm opzetten, riempjes onder de haarband doorfriemelen en dan maar hopen dat het werkt..
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Wigwegstroom
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018, 16:33

Bij mij is het nu deze combinatie geworden:
Cat ears + Alpine MotoSafe Race oordoppen. Die oordoppen zouden zich vooral concentreren op de hoge frequenties van het windgeruis. De rest van je omgeving zou je voldoende moeten horen (veiligheid). Oordoppen blijven wel oordoppen: afgesloten gevoel (ook al laten ze geluid door) en andere dingen voelden dan weer luider aan (alles 'inwendig' zoals schokken, hartslag, ademhaling).
Als het wat minder warm wordt, doe ik er nog een sjaaltje over.
Ik heb een abus pedelec helm, volgen sommigen niet ideaal qua windgeruis.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tomasj schreef: 19 sep 2018, 21:24 Ik probeer morgen met een haarband. Eerst haarband opzetten (over de oren), dan helm opzetten, riempjes onder de haarband doorfriemelen en dan maar hopen dat het werkt..
Werkt best wel, maar wel niet comfortabel bij deze temperaturen (te warm)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hier ook aan het expirimenteren om het vervelende windgeruis te lijf te gaan.
Ik had WindBlox pro besteld en intussen bevestigd zoals aangegeven, de bandjes strak aangetrokken. Helaas nada resultaat. Ik heb wel een bril waarvan de benen onder de riempjes zitten. Ik ga nog proberen om een pvc ornament te knippen als 'n spoiler die over het oor heen komt.
Anders zie ik me genoodzaakt om te gaan voor oordoppen, die het omgevingsgeluid doorlaten.
Het probleem is dat je bijna ingepakt bent als 'n eskimo..Helm, bril, oordopjes, enz..
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Free2be schreef: 24 nov 2018, 08:23 Het probleem is dat je bijna ingepakt bent als 'n eskimo..Helm, bril, oordopjes, enz..
Dat lost het probleem in de winter bij mij grotendeels ook op, een muts of capuchon onder de helm doet veel vind ik.
Laatst gewijzigd door Tony Mb op 24 nov 2018, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Ben nu een paar maanden in het bezit van de Cratoni Vigor, in deze dagen (en ik fiets nu alleen in weekend) een Buff over mn hoofd en voor mn mond langs.
Van windgeruis is bij de Vigor nog maar weinig sprake, ik heb de ventialatiegaten nu afgeplakt, anders komt er te koude wind de helm binnen.

OK, de helm is wel duurder, maar een stuk stiller dan de Abus en Lazer Anverz welke ik hiervoor had, en daarnaast gezien de fotos op dit forum lijkt hij mij een stuk veiliger, en dat was voor mij de voornaamste reden van aankoop.

Heb ook de Zolo liberty en Jaybird wireless geprobeerd, werkte voor mij helaas niet, kwa pasvorm en dus weer retour gestuurd. Moet nog de tip van Stromeur proberen de Shure in ear...

Iemand meer ervaring met Shure?
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Free2be schreef: 24 nov 2018, 08:23 ... Ik heb wel een bril waarvan de benen onder de riempjes zitten.
Tip: doe de bril over de riempjes heen, dat scheelt bij mij enorm!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Bedankt voor de tip, FreddyH.
Ik ga het eens uit proberen of het invloed heeft op het windgeruis.
Het moet zowieso opgelost raken.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie