Achterlicht

5281
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2022, 10:00
Merk SP: Stomer

Dit topic is alweer van enige tijd geleden, vandaar mijn vraag of er nog nieuwe tips zijn?
De planning om zowel overdag als (in de winter )) in de avond in het buitengebied tussen Den Bosch en Boxtel te rijden. Daar is niet altijd een apart fietspad.

Ik heb een 2021 Stromer ST1 en vroeg mij af of het verstandig is om een apart (extra) achterlicht te monteren dat mijn zichtbaarheid vergroot overdag en in de avond. Of is dat overbodig?

De Lupine vind ik wel prijzig

Eerder zou ik op basis van de eerdere tips zou ik kiezen uit:
Lezyne Strip Drive of bontrager flare rt

De fietsesbond beveelt producten aan van Spanninga, maar ik krijg op hun site werkelijk geen idee van de helderheid.

Alvast dank voor de reacties!
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

5281 schreef: 28 aug 2022, 13:27
... of het verstandig is om een apart (extra) achterlicht te monteren dat mijn zichtbaarheid vergroot overdag en in de avond. Of is dat overbodig?
Die Stromer achterlichten zijn heel goed zichtbaar.
Enkel bij mistig weer gebruik ik een Fenix BC05R achterlichtje.
Prima (chinese) kwaliteit en oplaadbaar met het USB-C kabeltje van m'n gsm.
Ik ben er heel tevreden mee en kan het je zeker aanraden.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Heb precies dezelfde Fenix achterlamp als extra voor in de mist en de donkere wegen waar ik vaak rijdt. Gebruik het altijd in de snelste knipperstand, colllega's zeggen dat ik zeer goed opval ermee en dat het heel fel is. Wat me ook opvalt is de echt enorm lange batterijduur. Echt een no-brainer voor het geld. Sowieso een Fenix fan trouwens, hun gewone zaklampen zijn ook super.
Plaats reactie