Interessante 2e hands advertenties (tips)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb 3000 euro geboden Re: als degene die 1100 heeft geboden er vanaf ziet mag ik hem voor 1100 euro kopen. Er klopt geen moer van dit verhaal.

Als iemand het VIN nummer kan lospeuteren, dan kan ik de geschiedenis van deze bike laten nakijken. Maar ik vermoed dat de aanbieder dat niet prijs gaat geven...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

Daar reken ik niet op.
Begon het antwoord dat je kreeg ook met "hallo..." zonder je bij naam te noemen?

Als je naar de ervaringen kijkt, dan krijgt de adverteerder 4 sterren, dat lijkt goed. Ga je die reviews afzonderlijk bekijken, dan is het een tweedeling: of vijf sterren (eentje 4) en de rest 1. "Geen product ontvangen", "afspraken nakomen" en "betere service verlenen" staan bij de verbeterpunten, en vooral die eerste twee beschouw ik als ernstig.
Nee, dit lijkt mij iemand die een spelletje speelt. Wat ik denk: die fiets was er nooit en kan dus nooit geleverd worden. Waarom dan deze advertentie?
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

De gebruikte afbeeldingen van zowel de Belgische site, als Marktplaats zijn hetzelfde.
Als je op de Belgische site kijkt, zie je rechts nog net iets wat lijkt op een perspex display, wat in winkels wordt gebruikt met de specificaties van de Stromer. Op het MP account is dat display slim weggeknipt van de foto en niet meer zichtbaar.

Als ik dan de vloer en achterwand bekijk van deze ST3 demo bij Zwaan bikes (Rotterdam); dan denk ik gezien de afbeeldingen van de ST5, dat deze daar ooit ook als demo fiets in de verkoop is geweest met 620 Km op de teller.

Het zou kunnen dat het Marktplaats account misbruikt wordt (wachtwoord gelekt), of dat de MP account eigenaar zich tegen vergoeding laat gebruiken en er door een oplichter straks bijv. aanbetalingen worden gevraagd om de fiets vast te houden.
Andere optie is dat er door een oplichter gegevens worden verzameld uit de reacties die worden verstuurd via MP.

Bekende oplichting trucs Marktplaats: https://www.plusonline.nl/veilig-online ... arktplaats
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lenny schreef: 25 jul 2022, 05:54 Daar reken ik niet op.
Begon het antwoord dat je kreeg ook met "hallo..." zonder je bij naam te noemen?
Yep. En mijn vraag naar het VIN nummer werd direct gelezen, maar er is geen antwoord op gekomen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

J3R schreef: 25 jul 2022, 06:34 De gebruikte afbeeldingen van zowel de Belgische site, als Marktplaats zijn hetzelfde.
Als je op de Belgische site kijkt, zie je rechts nog net iets wat lijkt op een perspex display, wat in winkels wordt gebruikt met de specificaties van de Stromer. Op het MP account is dat display slim weggeknipt van de foto en niet meer zichtbaar.

Als ik dan de vloer en achterwand bekijk van deze ST3 demo bij Zwaan bikes (Rotterdam); dan denk ik gezien de afbeeldingen van de ST5, dat deze daar ooit ook als demo fiets in de verkoop is geweest met 620 Km op de teller.

Het zou kunnen dat het Marktplaats account misbruikt wordt (wachtwoord gelekt), of dat de MP account eigenaar zich tegen vergoeding laat gebruiken en er door een oplichter straks bijv. aanbetalingen worden gevraagd om de fiets vast te houden.
Andere optie is dat er door een oplichter gegevens worden verzameld uit de reacties die worden verstuurd via MP.

Bekende oplichting trucs Marktplaats: https://www.plusonline.nl/veilig-online ... arktplaats
Dan verwacht ik dat iedereen die contact heeft gehad tzt een berichtje gaat krijgen dat de deal niet is doorgegaan en dat de fiets na het overmaken van 1100 euro opgestuurd zal worden. Of iets dergelijks. Even afwachten...
De ST5 wordt m.i. ook bewust niet op "gereserveerd" gezet om zo het aantal potentiële slachtoffers zo groot mogelijk te maken,
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

De advertentie is inmiddels verlopen. De laatste keer dat ik keek had de adverterdeerder nog twee andere dingen te koop, maar die zijn ook niet meer te vinden.
Onderdeel van de tactiek of toch door de mand gevallen?

Edit: de normale termijn van een (gratis) advertentie is 28 dagen, en daarvan waren pas pak en beet 4 dagen van gebruikt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ze heeft al haar ads verwijderd of die zijn door MP verwijderd omdat iemand de ST5 ad misschien als verdacht heeft gemeld aan Marktplaats.

Kom je toch niet achter hoe het echt zit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Mw. De Gier uit Valthermond heeft twee "nieuwe" recensies d.d. 26 juli en heet nu Evert uit Maarssen.
Opnieuw een fiets op dit MP-account te koop, deze keer voorzien van de afbeeldingen van een veilingsite.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

E-bikes zonder accusleutel en zonder lader. Altijd reden voor enkele aanvullende vragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

J3R schreef: 29 jul 2022, 12:22 Mw. De Gier uit Valthermond heeft twee "nieuwe" recensies d.d. 26 juli en heet nu Evert uit Maarssen.
Opnieuw een fiets op dit MP-account te koop, deze keer voorzien van de afbeeldingen van een veilingsite.
Toch wel knap dat je en een gendertransitie en een verhuizing in zo'n korte tijd kunt doen :lol:
Evert zijn advertentie is overigens ook alweer verlopen.
Plaats reactie