Interessante 2e hands advertenties (tips)

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tandwielen zien er volgens mij gewoon goed uit, ik vind het wel aannemelijk dat die recentelijk vervangen zijn. Dat de lak op de motor loslaat is niet mooi, maar ook niet kritisch. Als je daar niet mee kunt leven: laten staan, anders: lekker belangrijk.

Kilometerstand is fors, dus ik zou er voorzichtig vanuit gaan dat de accu flink versleten is. Of deze te reviseren is weet ik niet (zijn hier volgens mij nog geen ervaringen mee), anders moet je rekening houden met € 1700 voor een nieuwe 1200 Wh accu of € 1250 voor de 850 Wh. Verder is dit een fijne fiets met een koplamp die niet geweldig is.

Ik zou bij het testen goed kijken naar de staat van de achterwiellagers, o.a. te merken aan speling op het achterwiel bij de as. Verder kijken of de fiets goed rijdt en of hij de juiste maat is voor je. Een X-Speed in maat L is vergelijkbaar met een Stromer ST3 in maat XL, dus dat kan wat verwarrend zijn.

Ik zie zojuist dat https://www.fietsaccu-revisie.nl/klever-360-470-570 de Klever accu's t/m 570 Wh kan reviseren (althans: dat claimen ze), wellicht is het vooraf een goed idee om eens te vragen of de 850 Wh accu ook mogelijk is en zo ja: wat dat kost.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

StevenW schreef: 11 nov 2022, 11:42 https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-br ... eed-maat-l
Wel veel kilometers gedaan (21.000)

Maar de verkoper beweert dat de ketting en cassette recent vervangen zijn. Wederom, ik ben een leek, maar als ik op foto6 kijk lijkt me er toch wel wat slijtage op die tanden te zitten, niet?

Hij wil eventueel wel een diagnose van de batterij laten doen.
Is er hier al ergens iets geschreven op wat je moet letten van zo'n diagnose-rapport?
Met een nieuwe 850Wh accu in een Klever X-Speed haal je amper 40km enkel. Jij geeft aan een kleine 30km enkel te gaan fietsen, deze accu is vier jaar oud en heeft 21k op de klok. Als je daar nu die kleine 30km enkel nog mee redt, dan verwacht ik sowieso dat je in de winter al in de problemen gaat komen, tenzij je niet met volle ondersteuning rijdt.

Alleen daarom al zou ik deze Klever niet interessant vinden.

Nieuwe cassette en ketting: kan best hoor. Kun je zoals hierboven al aangegeven eenvoudig fysiek checken. De slijtage die je ziet is de motorlak die er vanaf is gegaan. Gezien de staat van de lak zal dit alleen maar erger worden. Staat het functioneren van de fiets verder niet in de weg, lelijk is het wel.


Over die accu diagnose: ik heb dat vandaag eens bij Klever gecheckt. In tegenstelling tot Stromer kan de BMS van een Klever accu geen SOH (state of health) afgeven. Op zich is dat goed nieuws, want de waarde die de Stromer BMS afgeeft (en die de dealer in de Stromer Portal kan nakijken) is sowieso theoretisch; het is een berekening op basis van een x aantal gegevens/cijfers, geen echte 'test'. Het is wel een fijne manier om 'ff snel' een idee te krijgen van de SOH, maar de werkelijke SOH kan alleen bepaald worden door de accu op meetapparatuur aan te sluiten.

Bij Klever accu's is dit sowieso de enige mogelijkheid, ook voor Klever zelf. De eigenaar moet dan natuurlijk wel een FM hebben/kennen die over deze apparatuur beschikt.

De prijs is op zich best netjes. Misschien nog een klein beetje eraf. Maar ik vrees dat een oude 850Wh Klever accu niet voldoende is voor jouw toepassing.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb vanmiddag even een mailtje naar Fietsaccu-revisie gestuurd met de vraag of de 850 Wh en 1200 Wh accus gereviseerd kunnen worden. Zodra ik antwoord heb laat ik het weten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

De snelle check van de SOH is een meting van de interne weerstand. Dat is richting gevend, is ok, maar ook niet meer dan dat.
Wil je een goede meting moet je de accu volledig laden en gecontroleerd ontladen tot een gewenste eindspanning. Die gemeten Wh en/of Ah is de realistische energie/capaciteit van de accu. Uiteraard is belangrijk wat jij als “vol” en “leeg” definieert. Een Klever lader gaat stoppen ergens rond de 95% en de Klever zelf houd er mee op rond de 15%. Super voor de levensduur maar je hebt nooit de volle capaciteit. Wil je die beperkte, en dus bruikbare capaciteit meten of de echte capaciteit.
Wat heb je nodig? Om 100% te kunnen laden een instelbare voeding met stroombegrenzing, voor de bruikbare Wh/Ah de standaard lader. Om te ontladen een instelbare DC belasting. Bepaal de min. spanning (= bepaal wat is leeg) en de stroom of het vermogen waarmee moet ontladen worden.
Ik heb onderstaande, 2de van boven. Gaat tot 40A ontlaad stroom. Maar een enkele 18650, je lood/zuur auto accu of eender welke adapter/voeding (max 200V) gaat ook.
De verkregen data krijg je dan in excel waar je ermee kan doen wat je wil, grafiekje bv.
C190DC67-8D2F-4E3C-9549-00C7629D0B80.jpeg
C190DC67-8D2F-4E3C-9549-00C7629D0B80.jpeg (208.09 KiB) 3032 keer bekeken
Instromer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2022, 20:40
Locatie: Amsterdam
Merk SP: Stromer ST3 L Dark grey
Km-stand: 3000

https://link.marktplaats.nl/m1909828605 ... ialbuttons

Het was bijna alsof ik naar mijn eigen fiets zit te kijken op de ontbrekende zadelpenvering na dan.

Je moet wel naar Groningen toe. En de verlengde garantie is afgesloten bij Vietz. Ik weet niet of die zo maar bij een andere dealer ook geldig is.

SOH van de accu zou wel handig zijn voor de verkoper om op te vragen bij Vietz en in de advertentie te vermelden.
Stromer ST3 + by.Schulz G.2 LT + Spirgrips - Lekker cruisen in de omgeving van Amsterdam
dikkenherman
Pro
Pro
Western Sahara
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 okt 2022, 23:07
Locatie: Leuven, België

Noch Heskon noch Liofit hercelt Klever 850Wh of 1200Wh accu's.
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

18 Monate, ca. 5000km, Preisvorstellung liegt bei 2850 €


② Speedpedelec Klever B Speed - 850 Wh batterij — Elektrische fietsen — 2dehands




18 maanden, ca. 5000 km, vraagprijs is € 2850
Taan
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 184
Lid geworden op: 02 jun 2022, 17:15
Locatie: Uithoorn
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9.000

Ik kwam deze toevallig tegen. Geen belang bij.
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 983wh-accu
Nog geen 2 jaar oud, dus nog lopende fabrieksgarantie die je kunt verlengen naar 5 jaar. Daarnaast nog een verende zadelpen.
Ik zou hem zo kopen voor de vraagprijs.
Sinds 7-2022: Stromer ST3 XL 2020 - Wit - 983wh
Eerst: Gazelle Cityzen Speed 2017 mooi weer rijder. (Fiets van mijn vrouw)
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Dit is mijn oude ST2. (Vietz had hem doorverkocht aan opkoper). Kennelijk hebben ze mijn blauwe batterij door geel exemplaar vervangen.
Maar wat er niet bij staat is dat ik nog tot 7 sep 2023 extra Stromer garantie bij had gekocht en volgens mij is dat overdraagbaar. Dat maakt m wel aantrekkelijker en 2000-2500 lijkt me redelijk prijs (al zou ik wel even de SOH van batterij checken en check even staat van de cassette en ketting die moesten eigenlijk vervangen)
Verder echt perfecte fiets en inderdaad altijd goed onderhouden.

https://link.marktplaats.nl/m1935675900 ... nt=app_ios
Stromer st2 speedpedelec 45km
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie