Motor kan blijven, accu ook maar mogelijk BMS vervangen (afhv communicatie ja/nee). Controller vervangen en het display zal ook moeten gaan. Al bij al valt dat nog mee, BMS, controller en display elk aan 50€ en een dag knutselen. Uiteraard op en top illegaal maar perfect mogelijk.
Speed Pedelec versus illegaal opgevoerde e-bike
-
- Veteraan
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
- Locatie: Amsterdam e.o.
- Merk SP: Stromer ST3
- Km-stand: 18000
Meer fatbikes denk ik. Daar zitten voor de vorm nog wel trappers op, maar bij veel merken en uitvoeringen heb je die niet nodig of is een gashendel los te bestellen.
Het is echt een plaag. Ze hebben al snel 1000 watt of sterkere motoren. En iedereen rijdt er op. Ook kinderen ruim onder de 16, want het is toch gewoon een e-bike?
Samen met te snel rijdende VanMoofs komen deze dingen in de regio Amsterdam uit alle hoeken en gaten puilen, Ik snap het ook nog wel, want je koopt ze al vanaf 995 eurootjes. Want sinds je hier met je snorfiets op de weg moet met een helm op is dit voor veel mensen een alternatief. En waarom zou je 2x zoveel voor een gewone saaie e-bike betalen die maar 25 gaat. Want de snorfiets reed tenslotte ook harder dan 25.
Het wordt tijd dat hier keihard op gehandhaafd gaat worden. .
Gelukkig zijn de Onewheels, e-steps, segways, en e-skateboards dan wel weer uit het straatbeeld verdwenen, Die hype is over.
ST3 cool white - sport - 983Wh
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
- Km-stand: 25052
Ein Österreicher hat in seinem S-Pedelec ein Tuning-Modul verbaut. Es unterstützt nun bis 45km/h statt 42,5km/h. Per GPS ermittelt, da der Bosch-Tacho mehr anzeigt als wirklich gefahren wird.
Bosch begrenzt die Leistung zusätzlich. Vermutlich um die Reichweite zu erhöhen. Die nötige Eigenleistung mus natürlich erbracht werden.
Een Oostenrijker heeft een tuningmodule in zijn S-pedelec ingebouwd. Het ondersteunt nu tot 45 km/u in plaats van 42,5 km/u. Bepaald door GPS, aangezien de Bosch snelheidsmeter meer aangeeft dan er werkelijk wordt gereden.
Bosch beperkt ook het vermogen. Vermoedelijk om het bereik te vergroten. Natuurlijk moet de nodige persoonlijke bijdrage worden geleverd.
Übersetzt mit DeepL
https://www.deepl.com/app/?utm_medium=android-share
De echt grote steden (voor Nederlandse begrippen) met gigantische verkeersproblematiek lijken mij bij uitstek de "speeltuin" van alternatieven voor de auto. Ik woon in de 5e grootste gemeente van NL qua aantal inwoners, maar hier valt het m.i. nog wel mee met al dan niet illegale e-bikes.
Maar hoe ga je handhaven op e-bikes en afgeleiden? De rollenbank waar menig opgevoerde brommer mee door de mand viel? Hoe werkt dat eigenlijk met fietsen met trapondersteuning? Gaat oom agent dan zijn best doen om zo hard mogelijk te trappen?
Een voertuig met kenteken kun je nog met vaste en mobiele snelheidscontroles relatief makkelijk controleren. Maar hoe ga je dat doen bij voertuigen zonder kenteken? Als ik als agent in die donkergrijze VW Transporter net van m'n donut zat te genieten zou ik die fiets zonder kenteken ook lekker laten gaan .
Als ik zo de Kampioen doorlees zie ik dat er aandacht wordt gevraagd voor helmgebruik op alle tweewielers, niet alleen de snellere. Dus wellicht brengt de toekomst ook precies dat.
Die gast in de foto heeft iig wel die mooie Pica markeertools in z'n werkbroekzak .