Respect!
Gezonde hersenen & klasse... Ook steeds zeldzamer
Heeft er al iemand de trailer plate op z'n ST3?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23012
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Je hebt in ieder geval nu ook je foto. Volgens mij is montage een eitje, zeker met Henry's achterwieluitneemhandleiding.
Houd er wel rekening mee, hoe irritant ook, dat Stromer in de ST3/ST5 handleiding niet vermeldt hoe het achterwiel moet worden uitgenomen en teruggezet. Dat was bij de ST1 X/ST2/ST2 S nog wel zo. Stromer wil dus niet meer hebben dat eindgebruikers dit zelf doen. We hebben momenteel een topic lopen waarbij dit mis is gegaan bij een eigenaar, en dat heeft consequenties:
viewtopic.php?f=8&t=2922
Het uitnemen van een Stromer wiel is echt geen rocket science. Ik heb het zo vaak gedaan. Het enige verschil met een reguliere MTB met schijfremmen is dat je de connector naar de motor los moet halen. (Werkt wel bij elk model net even anders.) Hoe het dan toch fout kan gaan is mij een raadsel, maar het gáát dus weleens fout. Onlangs hadden we ook een OMNI display die precies na het terugplaatsen van het achterwiel de geest gaf. Toeval? Wel heel toevallig.. Als je het dan slecht treft met je dealer heb je een duur probleem.
Neem voor de zekerheid foto's van hoe alles zit en loopt voordat je de boel los haalt.
Houd er wel rekening mee, hoe irritant ook, dat Stromer in de ST3/ST5 handleiding niet vermeldt hoe het achterwiel moet worden uitgenomen en teruggezet. Dat was bij de ST1 X/ST2/ST2 S nog wel zo. Stromer wil dus niet meer hebben dat eindgebruikers dit zelf doen. We hebben momenteel een topic lopen waarbij dit mis is gegaan bij een eigenaar, en dat heeft consequenties:
viewtopic.php?f=8&t=2922
Het uitnemen van een Stromer wiel is echt geen rocket science. Ik heb het zo vaak gedaan. Het enige verschil met een reguliere MTB met schijfremmen is dat je de connector naar de motor los moet halen. (Werkt wel bij elk model net even anders.) Hoe het dan toch fout kan gaan is mij een raadsel, maar het gáát dus weleens fout. Onlangs hadden we ook een OMNI display die precies na het terugplaatsen van het achterwiel de geest gaf. Toeval? Wel heel toevallig.. Als je het dan slecht treft met je dealer heb je een duur probleem.
Neem voor de zekerheid foto's van hoe alles zit en loopt voordat je de boel los haalt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ik vrees dat de gemiddelde koper ook geen flauw benul heeft van fietstechniek.Houd er wel rekening mee, hoe irritant ook, dat Stromer in de ST3/ST5 handleiding niet vermeldt hoe het achterwiel moet worden uitgenomen en teruggezet.
Dus ja, ik snap de keuze van Stromer ergens wel, maar aan de andere kant zou het inderdaad hufterproof moeten zijn.
Bandje of cassette wissel ga ik echt niet voor naar de dealer.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23012
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
En ik vrees ook dat dat aantal fors aan het toenemen is, o.a. gezien de ontplofte lease-verkopen in BE. Ook zijn er steeds meer lease-bedrijf-cowboys die niks met de sector hebben en er alleen inspringen voor het geld. Die gaan nog van een koude kermis thuis komen als de eerste technische problemen met onduidelijke oorzaak omhoog komen drijven.Daniel1975 schreef: ↑27 aug 2019, 21:18Ik vrees dat de gemiddelde koper ook geen flauw benul heeft van fietstechniek.Houd er wel rekening mee, hoe irritant ook, dat Stromer in de ST3/ST5 handleiding niet vermeldt hoe het achterwiel moet worden uitgenomen en teruggezet.
De early adoptortijd met een meerderheid aan SP'ers die verstand van of minimaal affiniteit hebben met fietstechniek is voorbij. Een "moest niet mogen voor zo'n dure fiets"-toename ligt in de lijn van mijn verwachtingen.
Maar nee, ik ga ook niet naar de dealer voor bandenpech. Ik pieker er niet over. Daarvoor is een Stromer teveel "fiets" en ben ik teveel fietser.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23012
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
En aangezien Pedelectrons topic toch al uitgebreid verfilosofiseerd is (ja hoor, dat is heus wel een woord): ik rijd 2x per week 130km enkel per auto naar kantoor. Tijdens de vorige hittegolf telde ik op de terugrit 7 auto's met panne op de vluchtstrook. Ik voelde me teruggeworpen in de jaren '70; als kleuter op de achterbank van de donkerblauwe Ford Taunus van mijn ouders was dit een volstrekt normale aanblik. Nu niet meer.
Met speed pedelecs is het nog lang niet zover. We staan stil met een ordinaire lekke band, met een storing die niet te resetten is of met een losse crank in onze hand. En hoewel ik sinds de oprichting van dit forum 2,5 jaar geleden grote vooruitgang zie in afleverkwaliteit: storingvrij zijn we nog lang niet. Ik heb dat als feit geaccepteerd toen ik research ging doen naar SP's en besloot om er toch eentje te kopen.
Maar dat geldt al lang niet meer voor nieuwe berijders. Die verwachten letterlijk een alternatief voor hun moderne auto: een alternatief dat net zo goed functioneert en dat net zo weinig zelfredzaamheid en onderhoud vergt. Dat is niet reëel, het gaat nog wel een paar jaar duren voordat SP-fabrikanten aan die hoge verwachtingen kunnen voldoen.
Met speed pedelecs is het nog lang niet zover. We staan stil met een ordinaire lekke band, met een storing die niet te resetten is of met een losse crank in onze hand. En hoewel ik sinds de oprichting van dit forum 2,5 jaar geleden grote vooruitgang zie in afleverkwaliteit: storingvrij zijn we nog lang niet. Ik heb dat als feit geaccepteerd toen ik research ging doen naar SP's en besloot om er toch eentje te kopen.
Maar dat geldt al lang niet meer voor nieuwe berijders. Die verwachten letterlijk een alternatief voor hun moderne auto: een alternatief dat net zo goed functioneert en dat net zo weinig zelfredzaamheid en onderhoud vergt. Dat is niet reëel, het gaat nog wel een paar jaar duren voordat SP-fabrikanten aan die hoge verwachtingen kunnen voldoen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Lekke band is toch gewoon fiets inruilen?
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Hopen dat ik niet lek rij voor de introductie van de ST4s
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Op de middelbare school heb ik eens van een klasgenoot begrepen dat als je je ventielen uitboort dat je dan nagenoeg geen kans meer hebt op lekke banden... Je zou het eens kunnen proberen
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
De link in de post van Stromeur verwijst naar schade aan de motorkabel van een ST1X, maar ook aan een ST3 kan die schade ontstaan als je bijvoorbeeld niet oplet waar de motorkabel de as verlaat.Stromeur schreef: ↑27 aug 2019, 19:37 Je hebt in ieder geval nu ook je foto. Volgens mij is montage een eitje, zeker met Henry's achterwieluitneemhandleiding.
Houd er wel rekening mee, hoe irritant ook, dat Stromer in de ST3/ST5 handleiding niet vermeldt hoe het achterwiel moet worden uitgenomen en teruggezet. Dat was bij de ST1 X/ST2/ST2 S nog wel zo. Stromer wil dus niet meer hebben dat eindgebruikers dit zelf doen. We hebben momenteel een topic lopen waarbij dit mis is gegaan bij een eigenaar, en dat heeft consequenties:
viewtopic.php?f=8&t=2922
Het uitnemen van een Stromer wiel is echt geen rocket science. Ik heb het zo vaak gedaan. Het enige verschil met een reguliere MTB met schijfremmen is dat je de connector naar de motor los moet halen. (Werkt wel bij elk model net even anders.) Hoe het dan toch fout kan gaan is mij een raadsel, maar het gáát dus weleens fout. Onlangs hadden we ook een OMNI display die precies na het terugplaatsen van het achterwiel de geest gaf. Toeval? Wel heel toevallig.. Als je het dan slecht treft met je dealer heb je een duur probleem.
Neem voor de zekerheid foto's van hoe alles zit en loopt voordat je de boel los haalt.
Bij de ST3 en ST5 loop je daarnaast kans op schade aan de veertjes van de body. De body waar de cassette op is geplaatst. Gemelde schade aan de veertjes van de cassette van een ST3 vind je achter deze link. Dit is helaas ook mij overkomen, waardoor ik genoodzaakt was om een nieuwe body aan te schaffen (kosten zo'n €30), omdat de veertjes niet los worden verkocht. Vervolgens heb ik samen met Lamkram het filmpje gemaakt waar Stromeur eerder over schreef.
Witte ST3 van maart 2019