Nieuw op dit forum, dus zeg me maar als dit niet de juiste plaats is. Maar deze lader is zeer gevoelig aan transport. Mijn lader is bij deze ook gesneuveld. Ik vermoed dat de transformator is losgekomen en enkele koperen draden zijn afgebroken. Kan iemand mij zeggen wat type onderdeel dit is, ik vermoed een 48v ergens rond de 250 watt, transformator?
Ik vind niks terug als ik zoek met de huidige nummers op het onderdeel.
Mvg
Stromer lader CR246
- Bijlagen
-
- 20220203_180441.jpg (3.5 MiB) 1022 keer bekeken
-
- 20220203_185721.jpg (3.16 MiB) 1022 keer bekeken
-
- 20220203_185702.jpg (3.18 MiB) 1022 keer bekeken
-
- 20220203_185717.jpg (2.89 MiB) 1022 keer bekeken
-
- 20220203_185729.jpg (3.31 MiB) 1022 keer bekeken
-
- Expert
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
- Locatie: Noord Limburg
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 4000
Dit is zeer waarschijnlijk een geschakelde voeding/lader.
Indien de trafo werkelijk 48 V 250 Watt zou zijn was ie een maatje groter.
Helaas geeft de QR code dezelfde cijfers.
Voor zover mij bekend is er geen schema beschikbaar.
ps: ik heb dezelfde lader er die gaat gewikkeld in een handdoek gewoon in de bagagetas. Voorlopig doet ie het nog. Weet nu de zwakke plek.
Indien de trafo werkelijk 48 V 250 Watt zou zijn was ie een maatje groter.
Helaas geeft de QR code dezelfde cijfers.
Voor zover mij bekend is er geen schema beschikbaar.
ps: ik heb dezelfde lader er die gaat gewikkeld in een handdoek gewoon in de bagagetas. Voorlopig doet ie het nog. Weet nu de zwakke plek.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Hoe oud is de lader? Had je niet gewoon garantie kunnen claimen?Vetrocity schreef: ↑06 feb 2022, 13:40 Nieuw op dit forum, dus zeg me maar als dit niet de juiste plaats is. Maar deze lader is zeer gevoelig aan transport. Mijn lader is bij deze ook gesneuveld. Ik vermoed dat de transformator is losgekomen en enkele koperen draden zijn afgebroken. Kan iemand mij zeggen wat type onderdeel dit is, ik vermoed een 48v ergens rond de 250 watt, transformator?
Ik vind niks terug als ik zoek met de huidige nummers op het onderdeel.
Mvg
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De eerste CR246 waarvan ik hier lees dat-ie defect is gegaan tijdens transport, dus 'zeer gevoelig' zou ik 'm niet willen noemen.
Hoe vervoer je die en hoe komen die krassen op de behuizing?
Hoe vervoer je die en hoe komen die krassen op de behuizing?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Het zou best wel eens kunnen dat JQH (Jing Quan Hua) de producent is ... neem eens contact met ze op via : http://www.everrise.net/contact.aspx?CateId=93
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Lader is meer dan 2 jaar, volgens de plaats waar de 1e eigenaar de st3 heeft aangekocht, niet meer onder garantie.FreddyH schreef: ↑06 feb 2022, 14:47Hoe oud is de lader? Had je niet gewoon garantie kunnen claimen?Vetrocity schreef: ↑06 feb 2022, 13:40 Nieuw op dit forum, dus zeg me maar als dit niet de juiste plaats is. Maar deze lader is zeer gevoelig aan transport. Mijn lader is bij deze ook gesneuveld. Ik vermoed dat de transformator is losgekomen en enkele koperen draden zijn afgebroken. Kan iemand mij zeggen wat type onderdeel dit is, ik vermoed een 48v ergens rond de 250 watt, transformator?
Ik vind niks terug als ik zoek met de huidige nummers op het onderdeel.
Mvg
Korte informatie, ik heb mijn st3 incl lader 2ehands verkregen betreft een 2019 model.
Lader altijd getransporteerd in een kleinere versie van mijn foto in bijlage, zo heb ik ook altijd op mijn oude ebike de lader getransporteerd en daar is nooit iets losgetrilt. Ik gebruik het o.a voor mijn handgun in airsoft ook en dat heeft ook tot op heden geen problemen met transport gehad
Krassen komen van na de verwijdering van de behuizing. Had misschien een optimalere ondergrond kunnen kiezen om hem op te openen.
Klopt inderdaad dat dit niet tersprake komt op dit forum van de gevoeligheid tijdens transport. Ik vermoed dat dit was op een UK forum, zal dit even nakijken en eventueel ook voegen.
- Bijlagen
-
- tourtalk_tt-c5sc_five-slot_charger_transport_case.jpg (81.25 KiB) 948 keer bekeken
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Ik zou inderdaad gewoon een nieuwe TRAFO op het printplaatje (laten) solderen. Er is vast een handige elektrotechnieker die dat kan maken... Ik heb recent nog de printplaat (voor 60 euro) van mijn recent aangekochte (kapotte) was-droogcombinatie van AEG laten maken. Apparaat werkt weer perfect! (hij droogde niet meer) nieuwe printplaat was 200 euro. En als je het zelf doet scheelt het een apparaat (dus ook een oplader) van de afvalberg!
Ik heb mijn CR245 altijd mee in de fietstas genomen, is regelmatig gevallen. Ook een CR246 te leen gehad en inmiddels zelf een gekocht (CR245 wilde niet meer de cellen balanceren bij kamertemperatuur ivm oververhitting). Ik heb zeker niet het idee dat deze gevoelig is voor transport, i'd say don't baby it. Just use (enjoy) it
Al moet ik wel zeggen, op basis van de print... het ziet er uit als een slordig in elkaar gezet stuk. Kwaliteit zou ik het op basis van hoe het gesoldeerd zit op de plaat niet noemen. Alles lijkt schots en scheef te zitten en er zit ook een hoop witte smurrie op dat er bij volstrekte willekeur overheen gescheten is. Alsof een langsvliegende duif erboven heeft gelost
Ik heb mijn CR245 altijd mee in de fietstas genomen, is regelmatig gevallen. Ook een CR246 te leen gehad en inmiddels zelf een gekocht (CR245 wilde niet meer de cellen balanceren bij kamertemperatuur ivm oververhitting). Ik heb zeker niet het idee dat deze gevoelig is voor transport, i'd say don't baby it. Just use (enjoy) it
Al moet ik wel zeggen, op basis van de print... het ziet er uit als een slordig in elkaar gezet stuk. Kwaliteit zou ik het op basis van hoe het gesoldeerd zit op de plaat niet noemen. Alles lijkt schots en scheef te zitten en er zit ook een hoop witte smurrie op dat er bij volstrekte willekeur overheen gescheten is. Alsof een langsvliegende duif erboven heeft gelost
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it