Speed Pedelec Winterkleding

Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Easy SP Rider schreef: 16 dec 2022, 20:17 Iemand ervaring met handwarmers, bv WOBS?

Nicht mit diesem, aber mit den barmitts. Sie schützen wirklich gut vor Kälte. Ich verwende zusätzlich dünne Handschuhe, wenn es sehr kalt ist. Das ist für mich wichtig, um nicht mit nackten Händen Handzeichen geben zu müssen.
Ich habe bisher von niemandem gehört, das er trotz Lenkerhandschuhe noch kalte Hände hat.




Afbeelding

Afbeelding



Niet met deze, maar met de Barmitts. Ze beschermen echt goed tegen de kou. Ik gebruik ook dunne handschoenen als het erg koud is. Dat is belangrijk voor mij, zodat ik geen handsignalen hoef te geven met blote handen.
Tot nu toe heb ik van niemand gehoord dat ze nog steeds koude handen hebben ondanks het dragen van bar mitts.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ben bang dat die Barmitts niet te gebruiken zijn op mijn Alpha... Vanwege de locatie van de grootlicht, claxon en knipperlicht knoppen zou de linker mitt over het display heen moeten :bh:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Ich habe mein Display noch innen verschoben, sodass es nicht im Lenkerhandschuh sitzt. So kan ich auch besser das Tacho ablesen.


____________



Ik heb mijn display naar binnen verplaatst, zodat het niet in de handschoen van het stuur zit. Zo kan ik ook de snelheidsmeter beter aflezen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Maar bij jou zit er geen groot licht schakelaar op, toch?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Richtig, dessen war ich mir nicht bewusst.


:bu:




Juist, daar was ik me niet van bewust.
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

FreddyH schreef: 16 dec 2022, 14:52 Handschoenen zijn sowieso erg persoonlijk. Sommigen hebben structureel koude handen en hebben met 4 graden Celsius al verwarmde handschoen nodig, anderen fietsen met -5 nog met gewone Hema dingen...

Dus reviews helpen niet echt. Wat heb je nu en wat is het probleem?
Ben niet echt koud aangelegd. Maar met 45km/h krijg je het zeker aan handen en voeten sneller koud. Mijn warmste handschoenen zijn op het moment ongeveer 15 jaar oude ski handschoenen van het merk Etirel met thinsulate isolatie van 3M. Ze zijn goed tot ongeveer -3C, heb er nog hele dunne handschoenen onder gedaan en dan ging het net. Ze lijken op deze https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 1-230-1407
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat is dus erg persoonlijk, ik draag met lichte vorst en droog weer nog steeds zeer open schoenen, anders krijg ik het te warm...

Met mijn handen werkt het zo helaas niet :bh:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

FreddyH schreef: 21 dec 2022, 13:08 Dat is dus erg persoonlijk, ik draag met lichte vorst en droog weer nog steeds zeer open schoenen, anders krijg ik het te warm...

Met mijn handen werkt het zo helaas niet :bh:
Nou jaloers….heb begin deze maand elektrisch verwarmde sokken aangeschaft. Met deze aan winterschoenen en daaroverheen overschoenen lukt het me geen koude tenen te krijgen 😂
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik snap de jaloezie, maar in de zomer praten we opnieuw, dan ga ik kapot met altijd veel te warme voeten...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Taan
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 184
Lid geworden op: 02 jun 2022, 17:15
Locatie: Uithoorn
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9.000

Stromerfred schreef: 21 dec 2022, 13:14
FreddyH schreef: 21 dec 2022, 13:08 Dat is dus erg persoonlijk, ik draag met lichte vorst en droog weer nog steeds zeer open schoenen, anders krijg ik het te warm...

Met mijn handen werkt het zo helaas niet :bh:
Nou jaloers….heb begin deze maand elektrisch verwarmde sokken aangeschaft. Met deze aan winterschoenen en daaroverheen overschoenen lukt het me geen koude tenen te krijgen 😂
Trek je je schoenen niet te strak aan dan? dat je geen/onvoldoende bloedtoevoer hebt. Dat gebeurt mij bij mijn bergschoenen wel eens. Strak zitten ze het lekkerst, maar krijg ik wel koude voeten.
Sinds 7-2022: Stromer ST3 XL 2020 - Wit - 983wh
Eerst: Gazelle Cityzen Speed 2017 mooi weer rijder. (Fiets van mijn vrouw)
Plaats reactie