Speed Pedelec Winterkleding

Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Blok schreef: 24 jan 2023, 18:13 Wanten ipv handschoenen heeft bij mij geholpen.
Hier ook wanten, volgens mij meestal warmer omdat je vingers bij elkaar zitten en onderling warmte kunnen uitwisselen. Bij een handschoen mis je dat effect. Heb zelf wanten van het merk Eider. Rond het vriespunt merk je in ieder geval niks van de kou en ook met vijf graden onder nul blijven je handen warm. Kouder dan dat heb ik nog niet in gefietst.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nadeel van wanten is dat je niet met 1 of 2 vingers je rem kunt bedienen terwijl je ook nog je stuur vasthoudt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

FreddyH schreef: 25 jan 2023, 08:31 Nadeel van wanten is dat je niet met 1 of 2 vingers je rem kunt bedienen terwijl je ook nog je stuur vasthoudt.
Dat klopt inderdaad, misschien scheelt het dat ik lange overzichtelijke stukken fiets en op tijd naar mijn rem kan grijpen. Als je in drukkere stukken moet rijden en vaker (onverwacht) moet remmen kan ik me voorstellen dat het minder prettig is.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
willemt
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
Locatie: Gent
Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
Km-stand: 10.000

Wat bij mij ook lijkt te helpen is een andere handpositie op het stuur zodat ik de bloeddoorstroming naar mijn vingers minder knel.
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Voor de hele koude dagen heb ik van die lobster handschoenen.
Dat is voor mij het beste van 2 werelden: de warmte van wanten, maar wel de vrijheid om je wijsvingers apart te kunnen gebruiken met bijvoorbeeld remmen en schakelen.

https://www.gripgrab.com/collections/cy ... ter-gloves
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Atbusje64
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 jan 2022, 11:00
Locatie: Doetinchem
Merk SP: Klever X speed original
Km-stand: 8000

Ik rij sinds kort met BBB subzero lobster dingen....nog steeds koude vingers....ik heb ze vrij ruim gekocht, dus nu draag ik ook nog een paar dunne handschoenen erin. Kan nog net een beetje schakelen, remmen gaat wel OK. Nog steeds zijn mijn vingers koud, maar het is niet meer pijnlijk, dus soort van acceptabel.
X speed Original wit- L - 850Wh - 2021 - 10000 km - :ay
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Ik rij met koud weer met de skiwanten van de anwb, wind en waterdicht voor 25,-. Koude vingers zijn bij mij al een paar jaar verleden tijd. Boven de 8 gr worden ze te warm en dan ga ik over naar handschoenen die wel wat wind doorlaten en waterdicht zijn.

Ik zie dat ze online niet meer te verkrijgen zijn helaas.

Deze kan je ook nemen en zijn verwarmd
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/64505/v ... 94&cat=617
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Thefoolrbs
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2022, 14:21
Locatie: Genk
Merk SP: Stromer
Km-stand: 9000

Sinds een week deze handschoenen: https://www.decathlon.be/nl/p/skihandsc ... R-p-306368
Kom nu op het werk aan met warme vingers in plaats van ijs pegels!
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Als je koude en natte enkels/onderbenen krijgt omdat je broek omhoog kruipt kun je gaiters proberen. Zijn eigenlijk om tijdens het wandelen sneeuw uit je schoenen te houden maar ze houden ook wind en regen uit je schoenen. Wel moet je voor regen de broek OVER de gaiters doen in plaats van er onder.
En duur zijn ze niet: https://www.decathlon.nl/p/gaiters-voor ... mc=8347880
sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

Ik heb voor de winter een paar overschoenen gekocht bij de decathlon, water- en winddicht en daarbij blijven ook mijn schoenen schoon. Als het hard regent draag ik een regenboek (agu) die ik over die schoenhoezen doe. Blijft alles mooi droog.

Handschoenen heb ik van sealskinz, neongeel, warm, water en winddicht. Als jas heb ik laatst een water en winddichte fietsjas gekocht van het merk gonso. Tot nu toe al aardig wat koude en natte dagen gefietst en alleen het alles steeds aan- en uitdoen is vervelend.

Overigens heb ik liever het weer van vandaag; 10 graden, weinig wind en een heerlijk voorjaarszonnetje :hy:
Plaats reactie