Ellio, met all wheel drive

pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

mrstrom schreef: 14 mar 2022, 09:38
pedelecer schreef: 14 mar 2022, 07:07
En wat heb je er aan he. Bij de stromers doet de fiets dat als je de rem licht inknijpt.
Maar met 100m recup, win je misschien een halve seconde energie voor bij het optrekken ofzo? Al met al, voor de buhne deze "functionalieteit".
Mijn vraag was aan stromeur om haar ervaringen over dit systeem.

Het naar mijn ervaring voordeel zit hem niet in de energie recuperatie. Wel dat je veilig kan remmen
met antiblokkeersysteem zonder de remhendels te gebruiken. Achteruitrap rem is elektronisch op
beide motoren met antiblokkeersysteem geïmplementeerd. Met de remhendels heb je geen ABS.
Toen ik de ellio testte werkte het niet op hoge snelheid en met volle accu, omdat de rem energie niet kon opgeslagen in de volle accu. Ondertussen zou dit verbetert zijn?

Wat je eraan hebt mag jij zelf beslissen.
mrstrom

pedelecer schreef: 14 mar 2022, 11:51 Wel dat je veilig kan remmen
met antiblokkeersysteem zonder de remhendels te gebruiken.
Wat je eraan hebt mag jij zelf beslissen.
Ja werkt het zo goed dat je het als noodstop kunt gebruiken? Dus beetje achteruit trappen op je pedalen en dan gaan je hydr. remmen ook vol aan?

Now we are talking! Dat had ik niet begrepen. Benieuwd naar jullie ervaring idd, dat zou wel dikke plus zijn.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Ellio staat hier nog. Ik heb de terugtraprem/regeneratie inderdaad niet getest en zal daar vanavond na mijn werk nog even mee aan de gang :)

Eens zien wat er gebeurt als ik dan vol in de remmen ga.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 14 mar 2022, 13:11 Ja werkt het zo goed dat je het als noodstop kunt gebruiken? Dus beetje achteruit trappen op je pedalen en dan gaan je hydr. remmen ook vol aan?
Nee, het systeem stuurt alleen de motor rem aan (en voorkomt dat de motor rem blokkeert). De hydraulische remmen (zonder ABS) mag je met je handen bedienen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Voor een noodstop is het niet geschikt volgens ellio . Dat is ook hetgeen ik heb ervaren, remde stevig af maar niet krachtig genoeg voor noodstop.
Kwartslag achteruit ( of misschien was het een halve slag) trappen en zo houden, daarna remmen de motoren af, bleef je verder achterwaarts trappen stopte het remmen.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Het veraste mij bij een testrit destijds toch wel. Stapvoets over een smal klinker weggetje, haakse bocht en dan bergop, ik wou door de trappers snel achteruit te bewegen ze goed zetten om vol kracht het hellinkje op te gaan. En dan voel je die rem duidelijk. Nu ook weer niet gevallen maar toch iets om rekening mee te houden omdat ik deze situatie dagelijks tegenkom op mijn woon werk rit.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Knikmops
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 nov 2021, 20:12
Locatie: Antwerpen - Turnhout - Hoogstraten

Tony Mb schreef: 14 mar 2022, 17:43 Het veraste mij bij een testrit destijds toch wel. Stapvoets over een smal klinker weggetje, haakse bocht en dan bergop, ik wou door de trappers snel achteruit te bewegen ze goed zetten om vol kracht het hellinkje op te gaan. En dan voel je die rem duidelijk. Nu ook weer niet gevallen maar toch iets om rekening mee te houden omdat ik deze situatie dagelijks tegenkom op mijn woon werk rit.
In dat geval kan je ook vooruit trappen natuurlijk 😉 zolang je geen kracht zet gaat hij niet duwen.
webme
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2022, 20:51
Locatie: Koekelare
Merk SP: BH

Gisteren op het testevent in Nieuwpoort met de Ellio gereden naast de st3pinion en de Aska. Het enige minpunt aan de Ellio is de beperkte vering met stuurpen- en zadelpenvering. Voor de rest overklast hij de andere speedpedelecs met gemak.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

webme schreef: 24 apr 2022, 09:11 Gisteren op het testevent in Nieuwpoort met de Ellio gereden naast de st3pinion en de Aska. Het enige minpunt aan de Ellio is de beperkte vering met stuurpen- en zadelpenvering. Voor de rest overklast hij de andere speedpedelecs met gemak.
Was die ST3 dan een “fully”?
Nonsens
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 mar 2022, 19:50
Locatie: Wemeldinge
Merk SP: Giant
Km-stand: 10500

Ik heb afgelopen maandag een deel van mijn rit achter/voor/naast een Ellio Elite gereden. In het echt blijft het ook een bijzondere fiets om te zien, persoonlijk vind ik het ontwerp niet zo geweldig. De eigenaar was er erg tevreden mee en volgens mij heeft dat ding vermogen zat, met een 5-6bft pal tegen lag ik plat op mijn ligstuur vol gas te trappen en reed hij vrolijk rechtop zittend zonder te hijgen naast me :o .
Het is voor mij zeker het overwegen waard tegen de tijd dat ik een nieuwe SP 'moet'.
Plaats reactie