Voor wat het helpt, heb zelf de 1.12 pinion, in de praktijk vertrek ik meestal in 6 of 8, fiets met wat tegenwind in 10, storm tegen in 9, als alles lekker bolt in 11 en met extreme meewind in 12.FreddyH schreef: ↑28 jan 2023, 23:41 1.6 en 1.9 hebben exact dezelfde versnellingen, alleen heeft de 1.9 er nog 3 lichte versnellingen bij. Die laatste zou je kunnen gebruiken als je ondersteuning weg is (accu leeg of storing) EN je hebt flink wind tegen EN je gaat en helling omhoog. Verder heb je er precies niks aan.
Aska
- Achiel
- Expert
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
- Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
- Merk SP: Klever X-speed Pinion
- Km-stand: 16000
-
- Expert
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
- Locatie: Gent
- Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
- Km-stand: 14.000
Ter info, de verhoudingen, berekend op basis van de data van de pinion site. Hangt natuurlijk af van de gemonteerde tandwielen, maar de 6 bak lijkt inderdaad versnelling 5 > 12 te dekken van de 12 bak.
1 | 182% | 1 | 182% | 1 | 95% |
2 | 154% | 2 | 146% | 2 | 76% |
3 | 131% | 3 | 118% | 3 | 61% |
4 | 111% | 4 | 95% | 4 | 49% |
5 | 94% | 5 | 76% | 5 | 40% |
6 | 80% | 6 | 61% | 6 | 32% |
7 | 68% | 7 | 49% | ||
8 | 58% | 8 | 40% | ||
9 | 49% | 9 | 32% | ||
10 | 42% | ||||
11 | 35% | ||||
12 | 30% |
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22964
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Leuk!
Er komt als het goed is eind deze maand een Aska hierheen voor een uitgebreide review. Ik heb mezelf ter voorbereiding op de test al wat aan het inlezen en ik ben er ook ontzettend benieuwd naar.
Er komt als het goed is eind deze maand een Aska hierheen voor een uitgebreide review. Ik heb mezelf ter voorbereiding op de test al wat aan het inlezen en ik ben er ook ontzettend benieuwd naar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
De testbikes zijn ondertussen al geleverd bij heel wat fietsenzaken.
Je kan in samenspraak al wat langer testen.
Mijn bevindingen na een test: ligt heel goed op de weg en heeft geen problemen met oneffenheden door de vering.
De 45 haal je makkelijk, zelfs op stand 3 van de 5. Aan 46 stopt de ondersteuning wel. Hoger haal je niet.
Onder de 10% batterij is er beperking van het vermogen. Dan is het wel doortrappen ;-)
De 6 versnellingen lijken voldoende voor ons vlakke land.
Mijn grootste opmerking is dat de ruimte tot het stuur behoorlijk kort was, waardoor ik redelijk recht zat. De fietsenmaker zou dat corrigeren met een langere stuurpen en het zadel wat naar achter te zetten. Due feedback hadden ze ook al gekregen.
Ik heb wel geen referentie met andere fietsen.
Je kan in samenspraak al wat langer testen.
Mijn bevindingen na een test: ligt heel goed op de weg en heeft geen problemen met oneffenheden door de vering.
De 45 haal je makkelijk, zelfs op stand 3 van de 5. Aan 46 stopt de ondersteuning wel. Hoger haal je niet.
Onder de 10% batterij is er beperking van het vermogen. Dan is het wel doortrappen ;-)
De 6 versnellingen lijken voldoende voor ons vlakke land.
Mijn grootste opmerking is dat de ruimte tot het stuur behoorlijk kort was, waardoor ik redelijk recht zat. De fietsenmaker zou dat corrigeren met een langere stuurpen en het zadel wat naar achter te zetten. Due feedback hadden ze ook al gekregen.
Ik heb wel geen referentie met andere fietsen.
-
- Expert
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 20 nov 2021, 06:51
- Locatie: Bree
- Merk SP: Stromer st2 belt (dec 2021)
- Km-stand: 15000
Super benieuwd naar. Zalige fiets, op het eerste zicht. Moet fijn zijn om af en toe eens een zandweg mee te kunnen nemen op topsnelheid. Dat moet ik met mijn niet geveerde stromer niet doen, en op m'n mountainbike ga ik zo hard niet, de s de Aska opent mogelijkheden:)
Vooral benieuwd naar het bereik. Je kan nu prima qua omstandigheden etc met het bereik van je ST3 vergelijken, dat is wel interessant.
Lekker fietsen...
Grindwegje, bospad, oneffen fietspad,... Allemaal zonder grote problemen en aan een gewenste snelheid.
Leuk testritje in een beginnend lentezonnetje.
Mijn grootste opmerking blijft in deze testbike wel de aërodynamica in de originele setup (heb kortere benen en langer bovenlichaam). Intuïtief zou ik wat platter willen zitten, wat ook de aërodynamica ten goede zou komen.
Maar bottomline: een plezier om mee te fietsen en dat is wat ze willen bereiken met deze fiets.
Leuk testritje in een beginnend lentezonnetje.
Mijn grootste opmerking blijft in deze testbike wel de aërodynamica in de originele setup (heb kortere benen en langer bovenlichaam). Intuïtief zou ik wat platter willen zitten, wat ook de aërodynamica ten goede zou komen.
Maar bottomline: een plezier om mee te fietsen en dat is wat ze willen bereiken met deze fiets.
-
- Expert
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
- Merk SP: Klever N Rogue 45
- Km-stand: 6000
Ik heb nog geen speed pedelec dus qua ervaring zowat 0.metalpe schreef: ↑13 feb 2023, 21:18Super benieuwd naar. Zalige fiets, op het eerste zicht. Moet fijn zijn om af en toe eens een zandweg mee te kunnen nemen op topsnelheid. Dat moet ik met mijn niet geveerde stromer niet doen, en op m'n mountainbike ga ik zo hard niet, de s de Aska opent mogelijkheden:)
Vooral benieuwd naar het bereik. Je kan nu prima qua omstandigheden etc met het bereik van je ST3 vergelijken, dat is wel interessant.
Maar voor de keuze van mijn speed pedelec heb ik wel de afweging gemaakt of ik er ook mee door de veldweggetjes zou kunnen gaan.
Ik zag de Aska ook wel zitten, maar ik kon zo lang niet wachten (onvoldoende "credits" voor die prijs te leasen, dus zou ik maanden "credits" moeten sparen, misschien binnen een paar jaar)
Maar ik heb wel veldweggetjes getest (met een klever X en N dan) omdat ik graag mountainbike, en mijn conclusie was toch een beetje, het lukt op zich wel, maar mocht ik beginnen schuiven, ga ik dat gewicht niet kunnen tegenhouden.
Ik vermoed dat de Aska toch ook wel wat zal wegen, dus grind en veldwegjes zou me ok lijken, maar ik denk toch dat je best voorzichtig bent om tegen 45 door de bocht te gaan.