Correctie, Åska heeft een 950 Wh accu, aangepast.
Stromeur, de koop hangt af van jouw bevindingen
Aska
- Stromboli
- Pro
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 28 mar 2020, 13:05
- Locatie: Eindhoven
- Merk SP: Stromer ST5
- Km-stand: 500
Ik zat nog even na te denken over de extreem goede noodstop. Door de achtervering blijft het achterwiel contact met de weg houden bij fors remmen, zoals bij een klapschaats. De goede dosering van de remmen hielp tevens daarbij. Bij andere fietsen slipt het achterwiel snel tenzij je dure ABS hebt. Bij de Åska bleef het wiel draaien waardoor ik binnen enkele meters vanaf 45 km/h stil stond. Åska zelf noemt dat “de banden blijven aan het wegdek plakken”.
ST3, ÅSKA, ST5 dual battery
Dit vraagt om een test tussen de remweg van de ASKA en de ST3 ABS
Een goede fully moet toch erg lekker kunnen rijden lijkt mij !
Een goede fully moet toch erg lekker kunnen rijden lijkt mij !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Dat er beter contact met het wegdek is met (achter)vering en demping is een feit.Stromboli schreef: ↑25 feb 2023, 09:06 Ik zat nog even na te denken over de extreem goede noodstop. Door de achtervering blijft het achterwiel contact met de weg houden bij fors remmen, zoals bij een klapschaats. De goede dosering van de remmen hielp tevens daarbij. Bij andere fietsen slipt het achterwiel snel tenzij je dure ABS hebt. Bij de Åska bleef het wiel draaien waardoor ik binnen enkele meters vanaf 45 km/h stil stond. Åska zelf noemt dat “de banden blijven aan het wegdek plakken”.
Dat dan de remweg korter wordt is het logische gevolg. Maar achtervering voorkomt niet dat dat achterwiel niet in de lucht kan, gewoon vooraan nog harder remmen. Uiteraard kan dat enkel als er vooraan voldoende grip is (wat op een droog verhard wegdek altijd wel zo is).
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Los daarvan zit dat "dure abs" bij Bosch en Blubrake alleen op het voorwiel, dus achter blokkeert het dan nog gewoon.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Precies, voor slip ik nooit met mijn St3 met ABS, achter moet ik heel gedoseerd remmen om slippen te voorkomem
Peter
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)