Aska

Jootje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jan 2023, 00:22
Locatie: Brugge

Stromeur schreef: 08 mar 2023, 19:01
Jootje schreef: 08 mar 2023, 18:32 Het is hier kalm?
Iedereen aan het wachten op de review?
Wordt heel hard aan gewerkt en geschreven! En wordt ook snel vervolgd :ay
Mooi werk tot nu toe! :ay
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 568
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

MarcelH schreef: 25 feb 2023, 09:22Een goede fully moet toch erg lekker kunnen rijden lijkt mij!
Lijkt mij wel wat voor die slechte wegen in Drenthe, die 'gezellige warme uitstraling' van de klinkers in de kleine dorpjes bedoel ik dan. Verschrikkelijk...
Het is dat ik de Aska gewoon niet mooi vind, de afwerking lijkt wat makkelijk gedaan. Het frame ziet er ook zo onderbroken uit, dat is niet altijd zo bij (MTB) fully's.
Maar goed je moet het spul ergens kwijt kunnen, en dit is geen MTB maar een met techniek vol gestopte fiets.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
mvereecken
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2023, 13:07

Gisteren heb ik het "Testival" bezocht, een test-event voor e-bikes in 't Kuipke in Gent, georganiseerd door Bike Republic. Los van het feit dat het heel tof was, en supergezellig en ontspannen: ik heb er met de Aska kunnen rijden en... wow... ik had niet verwacht zo onder de indruk te zijn. Ik had daarvoor al testritten gedaan met Ellio en Klever, elk met zijn plus- en minpunten, maar deze was wel next level. En vooral fun om mee te rijden.
De testruimte was een grote hangar met betonplaten, dus een onregelmatige ondergrond, maar de Aska gaf geen kik. Bovendien voelde de motor echt krachtig, zonder dat het ook onaangenaam vinnig werd. De remmen heb ik ook een paar keer getest, leek ook dat de fiets snel en stabiel tot stilstand kwam. En vooral ook: fun om mee te rijden!
Ik vrees dat deze boven het leasingbudget zal zitten helaas...
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

mvereecken schreef: 20 mar 2023, 08:43 Ik had daarvoor al testritten gedaan met Ellio en Klever, elk met zijn plus- en minpunten, maar deze was wel next level. En vooral fun om mee te rijden.
Leuk...al maakt de opmerking mij wel nieuwsgierig wat deze fiets in jouw beleving "next level" maakt
Dit vraag ik niet omdat ik denk dat dat niet kan, maar juist uit positieve interesse.....een Ellio vond ik ook een zeer aparte beleving met fijne ondersteuning....alleen het design ff minder.

Deze fiets is wat design betreft in mijn optiek ook niet HET, maar heeft wel een unieke stoere look....en fully.

Rijd techniek, wijkt het rijden echt af van de Klever ? (weet niet welke je gereden hebt)
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Jootje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jan 2023, 00:22
Locatie: Brugge

mvereecken schreef: 20 mar 2023, 08:43 Gisteren heb ik het "Testival" bezocht, een test-event voor e-bikes in 't Kuipke in Gent, georganiseerd door Bike Republic. Los van het feit dat het heel tof was, en supergezellig en ontspannen: ik heb er met de Aska kunnen rijden en... wow... ik had niet verwacht zo onder de indruk te zijn. Ik had daarvoor al testritten gedaan met Ellio en Klever, elk met zijn plus- en minpunten, maar deze was wel next level. En vooral fun om mee te rijden.
De testruimte was een grote hangar met betonplaten, dus een onregelmatige ondergrond, maar de Aska gaf geen kik. Bovendien voelde de motor echt krachtig, zonder dat het ook onaangenaam vinnig werd. De remmen heb ik ook een paar keer getest, leek ook dat de fiets snel en stabiel tot stilstand kwam. En vooral ook: fun om mee te rijden!
Ik vrees dat deze boven het leasingbudget zal zitten helaas...
Nog een week of 2 wachten tot de mijne geleverd wordt! :dwarf:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Spannend!

Ga je veel plezier aan beleven. Ik vond de Aska echt een feestje om mee te rijden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jootje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jan 2023, 00:22
Locatie: Brugge

Stromeur schreef: 20 mar 2023, 14:14 Spannend!

Ga je veel plezier aan beleven. Ik vond de Aska echt een feestje om mee te rijden.
Ik kan al bijna niet meer slapen ;-)

Blij dat te horen! De fietsenmaker waar ik de fiets gekocht heb, kan ook niet zwijgen over welke topfiets deze is.
Mijn schoonouders zijn ook naar die winkel gaan kijken voor een elektrische fiets en iedere keer begon de verkoper over de Aska die ik gekocht heb :mrgreen:
Jootje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jan 2023, 00:22
Locatie: Brugge

Stromeur schreef: 20 mar 2023, 14:14 Spannend!

Ga je veel plezier aan beleven. Ik vond de Aska echt een feestje om mee te rijden.
Heb je de testfiets al moeten teruggeven?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja helaas, die is afgelopen donderdag weer opgehaald door Aska. Het vervolg van mijn review zet ik vanavond online :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mvereecken
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2023, 13:07

MarcelH schreef: 20 mar 2023, 11:50 Leuk...al maakt de opmerking mij wel nieuwsgierig wat deze fiets in jouw beleving "next level" maakt
Dit vraag ik niet omdat ik denk dat dat niet kan, maar juist uit positieve interesse.....een Ellio vond ik ook een zeer aparte beleving met fijne ondersteuning....alleen het design ff minder.

Deze fiets is wat design betreft in mijn optiek ook niet HET, maar heeft wel een unieke stoere look....en fully.

Rijd techniek, wijkt het rijden echt af van de Klever ? (weet niet welke je gereden hebt)
Wat maakt 'm zo speciaal, goh... Stabiel als een tank, terwijl ik niet het gevoel had met een zware tank te rijden. Die fully was wel een heel grote factor, want de ondergrond (betonplaten) was niet zo vergevingsgezind aan hoge snelheden. De Klever was een Alfa 45, maar die haalde geen 45 km/u op het relatief korte teststuk, de Aska wel.
Ik houd wel van de look: Stromer vond ik mooi toen ik die voor het eerste zag, maar je ziet ze ook wel veel rijden, en dan wordt het toch wat minder speciaal. Klever ergens tussenin, en Ellio minst mooi, maar ik wil dat wel relativeren: uiteindelijk is voor mij het rijgevoel het belangrijkste.
En bij de Aska kon ik alleen maar lachen :-).
Plaats reactie