Ortlieb Commuter Insert voor o.a. de Backroller

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ha! Eindelijk! Na pakweg 20 jaar ondersteboven in die pikdonkere Ortliebs te moeten duiken, is de fabrikant gekomen met een "Communter Insert". Einde aan de enige bron van ergernis die ik had met deze tas, waar ik desondanks nooit afscheid van kon nemen, omdat ik het verder de perfecte fietstas vind.

Als je wil kun je de insert zelfs uit je tas halen en meenemen, en de fietstas zelf aan je bike laten hangen.

Past in de Back-Roller, Bike-Packer en Velo-Shopper.

Winkelprijs: rond de 40 a 45 euro.

commuter_insert_f3906_front.jpg
commuter_insert_f3906_front.jpg (38.38 KiB) 5695 keer bekeken
commuter_insert_van_07728.jpg
commuter_insert_van_07728.jpg (67.72 KiB) 5695 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Dat is precies de reden waarom ik uiteindelijk voor Vaude tassen heb gekozen met een Sort Your Back insert. Die trek je er zo uit en je hebt meteen alles bij elkaar om op het het werk te douchen en een andere outfit aan te trekken.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
svenhanssen
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:37
Locatie: Woerden
Merk SP: Riese & Müller

Bastiaan schreef: 19 mei 2020, 08:42 Dat is precies de reden waarom ik uiteindelijk voor Vaude tassen heb gekozen met een Sort Your Back insert. Die trek je er zo uit en je hebt meteen alles bij elkaar om op het het werk te douchen en een andere outfit aan te trekken.
Ik kan online niet echt vinden hoe groot deze insert is. Past er bijvoorbeeld een laptop van 15”/16” in?
Riese & Müller Supercharger2 GT Rohloff
Gebruikersavatar
Arjan71
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:08

Vaude heeft twee verschillende inserts. In de sortyour business zit een apart vak voor een laptop van max. 14 inch. Een laptop van 15 inch past ook in de insert, maar niet in dit vak dat ervoor bedoeld is. Ik neem zelf mijn laptop regelmatig mee in de sortyour business. De andere insert heb ik ook. Die is wat kleiner, daar past mijn laptop niet in.
ST3 - 983 Wh - woon-werk 47 km
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Past de sortyour business van Vaude ook ik de Ortlieb classic tas?
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

svenhanssen schreef: 24 mei 2020, 13:56 Ik kan online niet echt vinden hoe groot deze insert is. Past er bijvoorbeeld een laptop van 15”/16” in?
Nee dat gaat denk ik niet passen. Dat komt hoofdzakelijk omdat hij naar onderen toe smaller wordt. De Sort Your Back lijkt meer bedoeld voor kleding. Ze hebben er ook een zachte kant op gemaakt, zodat hij als hoofdkussen kan dienen als je op fietsvakantie bent. Dat wordt met een laptop erin ook niet comfortabel ;-)
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
zyves
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:01

ik wou hier net een vraag stellen waar dit zeker van pas zou komen.
Ik heb een Ortlieb Office bag op mijn stromer, maar heb hem door Corona nog niet voor woonwerk kunnen gebruiken. Echter neem ik hem bij mn recreatieve ritten altijd mee voor papieren, gaadi's en plaksetje.
Het heeft heel wat onderverdelingen al, maar de gaadi's en plaksetje zijn hiervoor te groot. Bij een rit met heel wat kasseien is alles zo doorelkaar geschud, zelfs het blikken plaksetje vliegt helemaal open waardoor ik de inhoud uit mijn grote vak van de officebag mag gaan vissen. Hebben jullie hier handige tips om dat te vermijden?
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

een elastiekje om het blikje doen, zodat hij niet meer zomaar open gaat ;p
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Stromeur, dat wordt mijn 60 jarig verjaardagscadeautje, die inzet van Ortlieb :bp: :bp: :bp:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie