Foutcodes E21041c en E21002

BertH
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2020, 21:14
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST3

Goedenavond

Is er ondertussen al wat meer bekend over code E21041C ?

Heb een leenfiets welke deze storing geeft, met 2 verschillende CR246 laders .

De accu laad buiten de fiets met beide laders gewoon tot 100% op en werkt naar behoren. Wanneer ik de volle accu weer in de fiets plaatst en dan de fiets aan de lader aansluit, eerst lader dan fiets, geeft de lader gewoon een groene constante led.

Wanneer de lader aangesloten wordt op de fiets met een volle batterij geeft het display de melding “ Accu Laadt, Voltooid”

Mijn eigen fiets heeft in November 2021 al een nieuwe controller gekregen omdat de motor heet werd en in de beveiliging schoot.
Vervolgens een nieuwe controller in Mei 2022 omdat de accu niet meer opgeladen werd in de fiets met storing E21041C.
Heeft nu de melding gegeven E210002 dus toch maar weer even de fiets bij de fietsenmaker ingeleverd, deze kan de storing echter niet opnieuw creëren…
Nu zouden de laders dus defect zijn maar werken prima, laden zonder problemen op.

Hoor graag jullie ideeën, zal het software van de lader kunnen zijn?

Groet,

Bert
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

BertH schreef: 10 jun 2022, 21:15 Is er ondertussen al wat meer bekend over code E21041C ?
Uit de reacties in dit topic : wordt opgelost door het plaatsen van de nieuwste controller (nieuwe batch).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
BertH
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2020, 21:14
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST3

Inderdaad, hebben de beide laders getest op mijn eigen fiets, geen problemen. Het probleem zit in de leenfiets. De storing is weg dus met goede moed weer op weg :hy:

Groet
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Sinds de plaatsing van die laatste controller (van een nieuwe batch) vorig jaar is deze foutmelding niet meer voorgekomen bij mij. :ay

mvg
BertH
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2020, 21:14
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST3

Oke, hopen dat de storing nu wegblijft. Heb ondertussen mijn 3e controller dus vind het wel goed zo :cool2:

Dank voor de reacties!

Groet
Frenkie
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2023, 19:44
Locatie: Twente
Merk SP: Stromer st2s
Km-stand: 6100

Mijn st5 laadde altijd keurig op maar sinds kort (volgens mij is er een update geweest van de 246 lader) lukt het mij niet om op te laden aan de fiets. (aan de batterij lukt wel). (codeE2104C). Ook aan een tweede 246 lader lukt het niet om aan de fiets op te laden
Echter aan een oude lader 245 lukt het wel om aan de fiets op te laden. Iemand een verklaring voor dit probleem?
Gebruikersavatar
BarendKaas
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jul 2018, 12:45

Ik ben net met dezelfde code naar de FM geweest. Het schijnt als volgende zijn: een paar maanden geleden heb ik zo’n nieuwe CR246 oplader gekocht. Afgelopen week heeft mijn Stromer een servicebeurt gekregen, en ook een software-update. Alleen had ik m’n lader niet meegegeven, dus daar staat een oudere versie op. Omdat deze pas kan updaten als ie aan een fiets zit met meer dan X-procent acculading, kan de lader niet updaten. Daarom communiceert ie nu niet meer correct met mijn fiets. De oplossing zou moeten zijn om de accu buiten de fiets op te laden (zodat de communicatie met de fiets wordt omzeild) en als de accu vol zit, deze terug te plaatsen. Als het goed is, kan de lader dan wel een update krijgen.

Klonk een beetje vreemd (accu zit nog 61% vol), maar als ik het verhaal met de leenfietsen hierboven lees, zou het wel kunnen kloppen. Verschillende softwareversies die kennelijk niet met elkaar compatible zijn. Ik zal vanavond een update plaatsen.
Gebruikersavatar
BarendKaas
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jul 2018, 12:45

Eh…
Dat hielp dus niet. As in: de oplader heeft geen update gekregen toen ik m aan een fiets met volle accu koppelde.

Morgen maar even terug naar de FM.
lbeuker
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2023, 13:29
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 13437

Ik begin wel te begrijpen waar die behoefte aan garantie vandaan komt als ik zo eea bijlees.

Ik heb enkele weken geleden een ST3 (2019) gekocht via marktplaats. Omdat er geen garantie op zat eea natuurlijk goed gecontroleerd. Fiets deed het een paar weken prima.

Om mijn collega's het geluid van een serverruimte te besparen een nieuwe CR246 lader gekocht om te laden op het werk. De nieuwe lader krijgt een update van de fiets
en de controller gaat kapot (E21041c). Ik vind het maar een bijzonder bedrijfsmodel waarin je je gebruikers als testers inzet en alles onder "garantie" vervangt.

Voorlopig maar de accu direct opladen met de lader en niet via de fiets.

Binnenkort maar eens kennismaken met de FM want ik ben bang dat ik die nog wel vaker nodig ga hebben. :o
TurboCarbon
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2023, 20:22
Locatie: NH
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 2000

Ik heb de ST3 Pinion nu nog geen week, en heb de fiets gisteren gewassen en nu ook mijn eerste foutmelding al.
Ik kreeg een “SYSTEM - a system error occurred”. En vond vervolgens in het menu onder “menu” de foutmelding E210002. Zie onderstaand. Dit is de foutmelding toch?

Tegelijkertijd zag ik via de app dat de motor temperatuur 0 C was! Ook niet normaal natuurlijk. Zou er dan daar een uitlezings probleem zijn?

Er stond “restart the system” en dat heb ik gedaan, en toen was alles wel weer normaal. Motor temp klopt weer, en ook de error code was weg.
Vandaag 24 km gefietst en alles werkt normaal.

Heb ik gisteren iets te fanatiek de fiets afgespoeld met stromend water en is er ergens water in de contacten gekomen?

Ik kan natuurlijk wel de volgende keer direct de accu er uit halen (en los opladen) zodat de fiets spanningsloos is totdat deze weer opgedroogd is. Maar de accu in/uit wilde ik ook voorkomen vanwege contact slijtage. En het is een 5 kg accu…
IMG_3893.jpeg
IMG_3893.jpeg (112.3 KiB) 502 keer bekeken
EDIT: ik zie dat ik nu in het ST1 topic zit, terwijl dit natuurlijk gaat om een ST3. Wellicht kan mijn post nog verplaatst worden naar een meer toepasselijk topic.
Plaats reactie