Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Radiotechniman schreef: 10 jun 2022, 13:47 Bij mij is er op dit moment hetzelfde probleem, zo ook bij forumlid Marco69.
Dit probleem is ontstaan sinds firmwareversie 4.3.8.5. Sindsdien geen rode balk meer gezien, behalve inderdaad met aanzetten. Hetzelfde geldt voor de lagere snelheid bij de minste wind tegen (of geen wind mee)
Stromer schijnt nog steeds bezig met dit probleem op te lossen.
Idd, ik zie dat befaamde rood ook niet meer, mij maakt het persoonlijk niet veel uit hoor.
Wind tegen of wind mee de ST2 blijft top in zijn snelheid ook na de update. Afgelopen woensdag w4 tegen en nog makkelijk boven de 42km
Onderstaande zijn de gemiddelde van afgelopen 2 maanden en de stand tot nu toe in 2022.
Mijn instelling zijn heel simpel, recup uit, voor de rest alles op vol.
Mijn conditie is redelijk goed dus dat kan ook een verschil maken.
Bijlagen
IMG_5202.jpeg
IMG_5202.jpeg (244.66 KiB) 1312 keer bekeken
IMG_5201.jpeg
IMG_5201.jpeg (110.03 KiB) 1312 keer bekeken
IMG_5199.jpeg
IMG_5199.jpeg (98.59 KiB) 1312 keer bekeken
IMG_5200.jpeg
IMG_5200.jpeg (94.63 KiB) 1312 keer bekeken
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jan-Willem Wisselink schreef: 10 jun 2022, 13:58 Niet?!... Als ik de vergelijking zou trekken met de toerenteller van de auto; in dat rode gebied wil je liever niet komen om schade aan je motor/versnellingsbak te voorkomen.
En als je de vergelijking maakt met een kerncentrale dan heb je een melt down. Beide vergelijkingen zijn even onzinnig :mrgreen:

Het rode op de balk geeft gewoon aan dat je het maximale vermogen uit de motor trekt. Een direct drive dc motor is in alle opzichten niet te vergelijken met een verbrandingsmotor. De enige overeenkomst is dat er een as gaat draaien.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 701
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Ik maak deze vergelijking omdat deze meeste mensen zich hier iets bij kunnen voorstellen. Niet omdat ze hetzelfde zijn. Rode kleurtjes op je dashboard betekenen doorgaans niet iets goeds (behalve je handrem wellicht ;-)

Als je de berg op rijdt en de controller probeert continue in het rood je ondersteuning te geven, dan wordt deze en/of de motor te warm. De controller geeft je dan ook een waarschuwing. Als je de combinatie van de TMM, FW en parameters zo staan dat de de controller continue vol vermogen levert aan de motor; krijg je een zelfde situatie. Het is vast heerlijk voor de berijder dat je met acceleratie even alles uit je Stromer kan halen. Maar ik denk dat Stromer met de nieuwe FW het niet voor niets een tandje heeft 'teruggeschroefd'.

Ik heb met mijn oude ST1x nog nooit scooter gedrag gehad. Met de nieuwere ST1x van mijn vriendin, heb ik al wat hachelijk momenten beleefd. Zelfs bij het uit schuur halen ging die er echt vandoor. We moeten bijna bij elke keer dat we hem gebruiken 2 of 3x kablibreren voordat de ondersteuning normaal is. Uit de schuur; scooter gedrag. Kalibreren; bijna geen ondersteuning. Nog een keer via het service menu de offset goedzetten; alles ok. (En ja; het achterwiel staat vast met het correcte moment)

Dit is sinds de FW update met de Use-Trace optie helaas niet beter geworden; zowel met Use-Trace aan of uit. We moeten nog vaak herkalibreren voor fatsoenlijke ondersteuning. Maar scooteren na aanzetten heeft die gelukkkig(!) sinds de nieuwe FW update nooit meer gedaan.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
ijdod
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2022, 08:51
Merk SP: Stromer ST2

ijdod schreef: 10 jun 2022, 08:01 Merci. Bij knippert het balkje eigenlijk nooit rood, enkel bij accelereren (als ik zo'n beetje in de 5e op de pedalen ga staan). Voluit schommelt het op het display rond de 'plus pool' van de batterij die er onder weergegeven wordt; geen idee wat de daadwerkelijke waarden zijn. Het valt me op dat het lijkt alsof ik bij de minste tegenwind nu problemen heb met het halen van 45 (op de teller). 47/48 lukt nog wel als ik windkracht 3/4 vol mee heb (maar dan had ik op mijn 'gewone' fiets ook al tegen de 35 aan gezet). Het is moeilijk objectief te vergelijken, en de wind is de laatste tijd best stevig. Voor mijn gevoel was dit beter toen ik de fiets net had (en dat is nog maar kort; een maand of zo).
En dan komt het punt dat je er achter komt dat de bandendruk gezakt was tot ~1.8 bar. Weer op 2.5 brengen loste het ervaren probleem zo te zien op. Nu nog even kijken waarom dit een maand tijd terug is gelopen…
Stromer ST2 2022 Royal Blue. 983Wh, verende voorvork en Kinekt.
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 701
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Haha.. ik las in een oogwenk -1.8bar. Vond het al knap :lol:
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

ijdod schreef: 11 jun 2022, 15:47 Nu nog even kijken waarom dit een maand tijd terug is gelopen…
Als het ventiel OK is en er geen perforatie is dan komt de kwaliteit van de binnenband in het vizier ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Sinds ik Foss binnenbanden heb ( met blauw ventiel) , loopt deze binnenband ook een bar terug per 3 a 4 weken. Zou een bekend gegeven zijn volgens de fm. Herkennen medeforumleden dit?

Met groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
ijdod
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2022, 08:51
Merk SP: Stromer ST2

Ventiel zou mijn eerste verdachte zijn, zal maandag even een Schrader-sleuteltje regelen. Sowieso moet de fiets voor zijn eerste beurt binnenkort, mag de FM daar meteen naar kijken als het zich dan nog voordoet.

Voor de motor had ik destijds ventieldopjes die echt afsloten, niet die simpele plastic gevalletjes zoals meegeleverd. Kan ook uitmaken ;)
Stromer ST2 2022 Royal Blue. 983Wh, verende voorvork en Kinekt.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Joker schreef: 20 mei 2022, 21:17
Joker schreef: 28 feb 2022, 19:32
Joker schreef: 02 nov 2021, 19:42 Sinds vrijdag heb ik mijn fiets terug met een nieuwe motor in.
Vanmiddag na het werk kreeg ik de fiets niet meer aan de praat. Foutcode E210247.
IMG_20211102_164508.j
Exact 1 weekje terug WW na corana en daar stond ik weer. :bu: Dezelfde foutcode E 210247.
Het is me toch wat. Alweer getakeld.
....om te 😭

IMG_20220228_171315.jpg
Vandaag heb ik contact genomen met de FM.
We zijn nu 12 weken en 3000km verder. Er zit geen schot in.
De FM heeft alle advies van stromer uitgevoerd maar krijgt mijn fiets niet hersteld. Hij weet het zelf ook niet meer. :ai
Hij wil de fiets naar stromer sturen voor herstelling maar stromer weigert. :bc
Eerst komt er iemand van stromer naar kijken.
Geen idee hoe dit gaat aflopen.
Ik heb mijn st2 terug. Eindelijk.
Sinds februari had ik een vervang st1. Ik heb er 4400km mee afgelegd. Een top fietsje.
Bij mijn fiets hebben ze eerst de bekabeling vernieuwd, dan de controler vervangen en uiteindelijk opnieuw de motor vervangen.
Die motor die ze in oktober geplaatst hadden was dus de oorzaak van het probleem.
Stromer ging niet akkoord om een vervangen motor opnieuw te vervangen.
Daardoor heeft het zo lang geduurd.
Ik hoop dat dit het laatste issue was met deze fiets.
Bluuf me je fikn van me velo!
metalpe
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 236
Lid geworden op: 20 nov 2021, 06:51
Locatie: Bree
Merk SP: Stromer st2 belt (dec 2021)
Km-stand: 15000

4400 km met een vervangfiets??
Wow. Dat is echt lang.

Hopen dat alles is opgelost. En het verder positief bekijken. 4400km minder op de teller, en super service, dat je zo lang een vervangfiets meekrijgt. Ik hoop met je mee dat dit het laatste was.
Lekker fietsen...
Plaats reactie