Ontzettend irritant.
Of vroeg je naar een technische verklaring?
Whahahahaha
Je hebt 2 sensoren die de aandrijving sturen en natuurlijk de energiebron zelf.Niwla schreef: ↑23 jun 2022, 21:07 Afgelopen paar dagen heb ik regelmatig dat de trapondersteuning (of de snelheidsmeting) wat onregelmatig is. Het ene moment heb ik voldoende ondersteuning, een volgend moment zie ik dat de ondersteuning (de rode blokjes) snel teruglopen en daalt m’n snelheid tot 40 à 42 km/h. Bij thuiskomst laat ik altijd m’n fiets uit zichzelf uitgaan om dagelijks een reset te doen. Dit fietst niet erg lekker. Ik probeer een constante druk op de pedalen te houden en fiets normaalgesproken tegen de begrenzing aan.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Dank je voor je uitgebreide reactie. Hier ga ik even goed naar kijken. Ik zal morgen ook een screenrecording van de Klever app maken waarin je kan zien hoe de snelheid en ondersteuning fluctueert.Jins schreef: ↑23 jun 2022, 22:23Je hebt 2 sensoren die de aandrijving sturen en natuurlijk de energiebron zelf.Niwla schreef: ↑23 jun 2022, 21:07 Afgelopen paar dagen heb ik regelmatig dat de trapondersteuning (of de snelheidsmeting) wat onregelmatig is. Het ene moment heb ik voldoende ondersteuning, een volgend moment zie ik dat de ondersteuning (de rode blokjes) snel teruglopen en daalt m’n snelheid tot 40 à 42 km/h. Bij thuiskomst laat ik altijd m’n fiets uit zichzelf uitgaan om dagelijks een reset te doen. Dit fietst niet erg lekker. Ik probeer een constante druk op de pedalen te houden en fiets normaalgesproken tegen de begrenzing aan.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
1) Check of je accu goed vast zit op de rail zonder speling.
2) Controleer de afstand tussen magneten en rotatiesensor = Trapas rechts.
3) Controleer of er geen speling op de trapas zit (links/rechts), ja = linker crank komt los = (soms) meer ruimte tussen magneten en rotatiesensor. Meestal als je rechts kracht zet dus hierop letten of het een willekeurige onderbreking/vermindering is of enkel bij kracht zetten rechts.
4) Controleer aandraai moment achteras (TMM), hoewel niet kritisch voor Klever zou ik het nazien als bovenstaande nvt is. Als je het doet niet 1 zijde op moment zetten en dan de andere zijde maar afwisselend in 2 of 3 keer. Dus links 20Nm, dan rechts 20Nm, links +20Nm en rechts +20Nm en evt links en rechts nogmaals +5Nm. Deze getallen zijn dus voor 45Nm. Controleer jou handleiding, zou kunnen afwijken ifv riemspanning.
5) Controleer de riemspanning als je hiervan gegevens hebt.
Ik zet mijn x gewoon uit, calibratie dmv “uitdoven” doe ik niet, maar ik heb derailleur dus het zou anders kunnen zijn dan belt drive. Dus de riem specialisten mogen nu hun kennis delen.
App installeren op je GSM, kost niets.Mothboy schreef: ↑24 jun 2022, 01:30 Rijd zelf geen Klever maar als je regelmatig wilt controleren als de spanning van je riem nog binnen de toegestane marge zit zijn dit enkele tools om deze te meten.
https://shop.carbondrive.net/en/Shop/To ... t-Tension/.
Maar wat is daarin goed en wat is fout? Staat de juiste afstand ergens of is daar een kaliber voor?
Belt spanning controleren met een app?Jins schreef: ↑24 jun 2022, 11:19App installeren op je GSM, kost niets.Mothboy schreef: ↑24 jun 2022, 01:30 Rijd zelf geen Klever maar als je regelmatig wilt controleren als de spanning van je riem nog binnen de toegestane marge zit zijn dit enkele tools om deze te meten.
https://shop.carbondrive.net/en/Shop/To ... t-Tension/.
Wat moet deze afstand dan zijn?