ST2 LE riem: onvoldoende ondersteuning opgelost!

Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Nope,
Bij de ST2 2020 is de 'normale callibratie' (aanwijzing op omni) binnen 6 sec de pedalen achteruit draaien.
Hou je de pedalen stil dan gaat ie als een speer.
Bluuf me je fikn van me velo!
mrstrom

Joker schreef: 21 sep 2021, 12:19 Nope,
Bij de ST2 2020 is de 'normale callibratie' (aanwijzing op omni) binnen 6 sec de pedalen achteruit draaien.
Hou je de pedalen stil dan gaat ie als een speer.
Ok bedankt voor de toelichting.
Jbalje
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2021, 19:36
Locatie: Heiloo
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 140

Hoi, ik heb sinds vorige week een st2 met riem. Ik geniet er enorm van maar merk toch wel wat dingetjes;

Ik fiets of in de 3e modus of in de 2e modus. De tweede modus heb ik handmatig ingesteld op volle ondersteuning. Ik kom dan wel redelijk snel tot de 45 per uur (zonder wind 48,5) maar met tegenwind niet verder dan 39. Het voelt vaak dat boven de 47 de fiets juist wat wordt geremd. Is hier ervaring mee?

Een ander punt is dat na 50 km de accu leeg is. Terwijl ik een 983wh accu heb. Ik begrijp wel dat als ik volle ondersteuning vraag de accu hard gaat maar ik vind dit wel erg snel.

Ik hoor graag of anderen dit herkennen en of er een oplossing voor is gevonden.
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Jbalje schreef: 12 okt 2021, 20:22 Hoi, ik heb sinds vorige week een st2 met riem. Ik geniet er enorm van maar merk toch wel wat dingetjes;

Ik fiets of in de 3e modus of in de 2e modus. De tweede modus heb ik handmatig ingesteld op volle ondersteuning. Ik kom dan wel redelijk snel tot de 45 per uur (zonder wind 48,5) maar met tegenwind niet verder dan 39. Het voelt vaak dat boven de 47 de fiets juist wat wordt geremd. Is hier ervaring mee?

Een ander punt is dat na 50 km de accu leeg is. Terwijl ik een 983wh accu heb. Ik begrijp wel dat als ik volle ondersteuning vraag de accu hard gaat maar ik vind dit wel erg snel.

Ik hoor graag of anderen dit herkennen en of er een oplossing voor is gevonden.
Ik kan jouw ervaring onderschrijven:
Ondersteuning in stand 3 (versnelling in 5) en wind mee dan haal je makkelijk 45-46 km per uur
Idem en wind tegen dan ga je niet veel harder dan 40 km per uur.
De fiets is voorzien van een snelheidsbegrenzer. Die grijpt in bij ongeveer 48-49 km/uur.
Oplossing: accepteren of harder meetrappen.

983 Wh accu na leeg na 50 km in stand 3 en versnelling in zijn 5 is ook herkenbaar.
Na ongeveer 500 km rijden ofwel 10 keer laden is de nieuwe accu op maximale capaciteit en zou je praktisch gesproken 60 km moeten halen. De indicator zegt soms dat je wel 70 of 80 km kan halen.
Zou wel heel mooi zijn, maar die afstand is onhaalbaar in stand 3.
Tijdens de laatste 5 km gaat de accu snel onder 10% restcapaciteit en merk je dat de ondersteuning afneemt. Overigens gaat bij 20% de accu indicator in het rood,
Oplossing: telkens je accu leegrijden tot bijna 0% is niet onmogelijk. Het komt de levensduur van de accu niet ten goede. Beter tussentijds op de zaak opladen. Voordeel : je kunt altijd volle bak rijden want accu vol.
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Ik denk dat je met flinke tegenwind toch boven de 40 km kan komen door terug te schakelen naar 4 en dan een hoger ritme te pakken. Hierdoor kan je echt het maximale eruit halen. En niet opgeven :cool2:
Onderstaande rit was in volle regen en flinke wind.
Bijlagen
578E7CBA-F101-4AB8-8DAD-D9EF9D1B2282.jpeg
578E7CBA-F101-4AB8-8DAD-D9EF9D1B2282.jpeg (590.08 KiB) 1605 keer bekeken
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Designworx
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2022, 23:06
Locatie: Bilzen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 13

Meen je dat nu?
Ik rij pas sinds deze week met de ST2 en vind de ondersteuning niet al te best.
Heb wel al gelezen dat de laatste update voor wat hinder zorgde bij de ondersteuning en dacht dat het hieraan lag. ( uitgevoerd bij afhaling van de aankoop)
Ik haalde af en toe wel eens 42-43/u maar moest me dan toch flink inspannen.
Op vals platte wegen ging de snelheid ook steeds achteruit van 35-30 naar 25-27.
Mijn gemiddelde op 280 km is ook veelzeggend ivm de ondersteuning (27,5 zie bijlage)

De instellingen had ik al nagekeken en aangepast, maar het kalibreren heb ik steeds gedaan zoals op het display beschreven…. 2x achteruit draaien.

Als dit de oplossing voor het probleem is mogen ze bij volgende update de kalibratie aanwijzing in het scherm wel eens veranderen, dan had ik al een paar frustrerende dagen minder achter de rug 🙈😉

Bedankt om de oplossing te delen!
Bijlagen
4B93256D-7FFA-4426-847C-9F3D1115A5D6.jpeg
4B93256D-7FFA-4426-847C-9F3D1115A5D6.jpeg (83.78 KiB) 1144 keer bekeken
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

“De instellingen had ik al nagekeken en aangepast, maar het kalibreren heb ik steeds gedaan zoals op het display beschreven…. 2x achteruit draaien.”

Laat dat 2x achteruit draaien maar weg.
Bij het kalibreren van de ST2 met riem alleen de ‘ja’ toets bedienen.
Ben je onderweg en gaat het traag. Stoppen, kalibreren en weer verder😀

Wat ook scheelt is de instelling van de app.
Staat de trapsensor op 100% en remsensor op minimaal ?

En check welke software is geladen.
DieterP,
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2022, 21:28
Locatie: Wouwse Plantage

Wauw, ben sinds vorige week trotse eigenaar van een ST2.
Sindsdien elke werkdag met de Pedelec naar het werk gereden en dit was toch met ups en downs..

Geraakte met moeite aan de 38km/u en moest veel inspanning leveren om de snelheid te behouden.
Alle instellingen nagekeken en dit forum eens wat afgeschuimd en nu geloof ik inderdaad de oplossing gevonden te hebben.

Kalibreren zonder de trappers aan te raken en na een korte test vanmorgen haal ik eindelijk de 45km/u zonder al te veel inspanning te moeten leveren!

Bedankt voor de tip, nu kijk ik uit om er deze week terug mee naar het werk te rijden.
Hopelijk met evenveel succes als vanmorgen! :cool2:
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

Ik zie dat dit een oud topic is.
Ik heb recent een ST2 Belt maar bij de kalibratie komt er bij mij ook binnen de seconde op dat de kalibratie gelukt is.
Niets van 6 seconden wachten of met trappers draaien of zo.
Is dit intussen dan al aanpast of zo?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, is tussentijds al meermaals veranderd. Gewoon doen wat de display zegt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie