Gazelle No1

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Rob L schreef: 11 okt 2021, 14:39 In stapjes van vijf heb je de keuze van 30 tot 120 omwentelingen per minuut. Mijn voorkeur ligt bij 90, maar bij elke instelling haal je 45 km/ uur.
De volle 45 km/u met zo'n Bosch middenmotortje aan een cadans van 30 omwentelingen per minuut ? ... :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ries
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2022, 20:37
Locatie: Lelystad
Merk SP: Gazelle no1
Km-stand: 1200

Bovee14 schreef: 16 sep 2021, 22:14 Ik volg al een tijdje dit forum omdat ik op zoek was naar een pedelec. Het is de gazelle no1 geworden en ik ben er super blij mee. Ik heb inmiddels 2000 km gefietst. Ik heb alleen een vervelend probleem met de enviolo automatiq naaf, deze is na 500 km vastgelopen. Het probleem begon al vrij snel na aanschaf, tijdens het fietsen met wat meer kracht trapte de naaf door alsof er tandjes overslaan in de naaf. Dit doorslaan werd in drie weken tijd steeds erger totdat de naaf dus helemaal vast sloeg. Probleem is opgelost door het opsturen van een nieuwe naaf. Nu fiets ik weer enkele weken en de naaf begint weer door te slaan. Wordt er weer een nieuwe naaf opgestuurd!!! Dit is natuurlijk niet de oplossing. Ik ben dus heel benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke problemen
NVware
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 26 mei 2022, 11:21
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 25

Ries schreef: 10 okt 2022, 22:58
Bovee14 schreef: 16 sep 2021, 22:14 Ik volg al een tijdje dit forum omdat ik op zoek was naar een pedelec. Het is de gazelle no1 geworden en ik ben er super blij mee. Ik heb inmiddels 2000 km gefietst. Ik heb alleen een vervelend probleem met de enviolo automatiq naaf, deze is na 500 km vastgelopen. Het probleem begon al vrij snel na aanschaf, tijdens het fietsen met wat meer kracht trapte de naaf door alsof er tandjes overslaan in de naaf. Dit doorslaan werd in drie weken tijd steeds erger totdat de naaf dus helemaal vast sloeg. Probleem is opgelost door het opsturen van een nieuwe naaf. Nu fiets ik weer enkele weken en de naaf begint weer door te slaan. Wordt er weer een nieuwe naaf opgestuurd!!! Dit is natuurlijk niet de oplossing. Ik ben dus heel benieuwd of er meer mensen zijn met soortgelijke problemen
Ries, waarom quote je het bericht van Bovee14? Heb je het probleem ook? het is gemakkelijker voor de andere leden dat ze meteen je mening kunnen lezen dan er naar te moeten gokken.
Peter73
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2023, 13:14
Locatie: Lummen
Merk SP: Gazelle
Km-stand: 150

Wel jammer dat er eigenlijk maar 1 review is en die komt dan van iemand die 202 cm groot is en heel gespierde benen heeft. Zijn vermogen grafiek geeft 300 Watt gemiddeld met pieken tot 500 Watt Hij blijkt heel tevreden te zijn met zijn No1.

Ik echter…. ik trap gemiddeld maar 150 Watt eigen vermogen met pieken tot 200 Watt, ben dus heel wat minder gespierd en 45 per uur aan een cadans van 30 omwentelingen? Nee, dat haal ik niet. De middenmotor is trouwens slechts 260 Watt en niet 350W zoals sommige hier posten. Om 45 Km/h uit de No1 te halen zal je dus erg veel eigen vermogen mogen toevoegen tenzij je een mooie afdaling hebt of een stevige rugwind je een handje helpt.

De actieradius stelt ook erg teleur, ik koop net een fiets met motor omdat ik geen topsporter ben en toch paar Km wil rijden zonder totaal uitgeput op mijn bestemming te komen, maar zelfs met 2 batterijen kom ik maar 40 km ver.

Mooie fiets maar daar stopt het. Comfortabel is hij niet, ik had dringend een nieuwe fiets nodig en heb deze dan vlug vanuit de showroom gekocht (dom natuurlijk zonder testrit), zodat ik snel weer de baan op kon maar dat is de miskoop van mijn leven geworden helaas. Nu 150 km op de teller en heb nu een geveerde zadelpen in bestelling maar als die onvoldoende meerwaarde geeft zal hij vlug op 2dehands staan.
Bijlagen
vermogen .jpg
vermogen .jpg (87.16 KiB) 1094 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Da's wel heel hard balen ja.

Ik denk dat voor veel Gazelle No1 kopers geldt dat dit hun eerste speed pedelec is, die stelt de meesten uiteindelijk teleur en dan komt er een andere (99% met achterwielmotor). Jammer dat het zo is gelopen. Als het financieel uit kan zou ik zo snel mogelijk proberen om 'm in te ruilen.

Wel even gaan testen welke je goed bevalt ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Peter73 schreef: 03 apr 2023, 16:15 De middenmotor is trouwens slechts 260 Watt en niet 350W zoals sommige hier posten.
Getallen ...
500W, 350W en 260W. 3x verschillend maar daarom fout? Kan maar hoeft niet.
Een motor die 350W continu kan verbruiken levert 260W continue en heeft een piekverbruik van 500W.
Lijkt mij volkomen normaal.
Dus nogmaals een warme oproep aan fabrikanten van motoren/SP's, een grafiekje graag met daarin toerental/snelheid, koppel, efficiëntie en/of verbruikt en geleverd vermogen bij een bepaalde spanning en stroombegrenzing (= type accu/controller).
Peter73
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2023, 13:14
Locatie: Lummen
Merk SP: Gazelle
Km-stand: 150

De motor is gewoon VEEL te zwak en zit continu aan zijn piek belasting te werken vermoed ik. Vandaar dat de actieradius zo laag is denk ik. Ik haal ook maar 35 km/h op vlak terrein met turbo ondersteuning en veel zelf bij trappen. In eco ondersteuning mag ik blij zijn dat ik 25 haal. Als het bergop gaat of je hebt tegen wind daalt de actie radius met meer dan 1Km per seconde. 45 kan maar dan moet het bergaf zijn of een stevige rugwind. Fiets is nu terug bij de dealer. Die gaat nu alle instellingen en afstellingen nog eens na kijken.
Peter73
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mar 2023, 13:14
Locatie: Lummen
Merk SP: Gazelle
Km-stand: 150

Update: Dealer vind het probleem niet, Medewerker van gazelle is bij hem geweest als ook iemand van bosch.
De fiets rijd niet zo als het moet, iedereen die er op rijd ( en weet hoe een No1 moet rijden) zegt na 1 km reeds van dit klopt niet, maar toch vind niemand iets fout. Nu gaan ze de fiets terug naar Gazelle fabriek sturen waar ze veel meer testen en controles kunnen uitvoeren om het het probleem op te sporen.

Triestig gewoon, dit is mijn 2 de gazelle die ik koop en ook meteen de 2 de die af fabriek met een defect geleverd word dat zo erg is dat de dealer het niet opgelost krijgt en hij weer retour fabriek moet. Mijn vorige hebben ze 4 maand nodig gehad om de fout te vinden. benieuwd hoe lang het bij deze gaat duren.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja: ga daar eens informeren naar je rechten...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Peter73 schreef: 07 apr 2023, 10:20 Mijn vorige hebben ze 4 maand nodig gehad om de fout te vinden. benieuwd hoe lang het bij deze gaat duren.
Vier maanden je fiets kwijt is volstrekt onacceptabel. Of was dit omdat onderdelen niet leverbaar waren?

Je FM zou een termijn moeten kunnen geven hoe lang onderzoek en herstel bij Gazelle duurt. En als ze het niet weten, dan bellen ze Gazelle toch even?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie