Byqr
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb in maart 2022 voor het laatst contact met ze gehad. De status was toen dat Byqr een productie exemplaar bij de RDW had aangemeld voor toelating op de Nederlandse/Europese weg. Ik zal eens bij ze gaan horen hoe het er momenteel voor staat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ben eventjes wat wezen graven op het interweb naar Byqr, en wat ik daar kan vinden is geen team van medewerkers, e.e.a. lijkt slechts rond één persoon te draaien.
Ik zal van wat ik heb gevonden geen gegevens naar hier linken, maar je hebt echt maar 5 minuten nodig om het nodige te vinden dat openbaar op internet staat.
Op de Byqr site kun je een link vinden naar de LinkedIn-pagina van het bedrijf met als functie "productie" en hoofdkantoor in Den Bosch. Vervolgens vind je gelieerd aan Byqr slechts één persoon die zich "mede eigenaar" noemt sinds november 2018. Die persoon is echter werkzaam als "teamleader service en onderhoud" bij een ziekenhuis via een interim bedrijf. Dat interim bedrijf is een eenmanszaak van diezelfde persoon. Aan dat interim bedrijf wordt de functie "productie medische apparatuur" toegekend.
Onder privacy statement op de Byqr site kun je het bedrijf Lifecycle Mobility BV vinden welke verantwoordelijk is voor de gegevensverwerking. "Vervaardiging fietsen en invalidenwagens" is het doel van deze organisatie. Daarvoor wordt een postbus genoemd in Den Bosch, maar een klein beetje verder zoeken levert een KvK nummer en de vestigingslocatie op in een woonwijk in Den Bosch.
De gelikte filmpjes en foto's zijn gemaakt door een professioneel reclamebedrijf uit Tilburg met een behoorlijke portofolio.
Ergens voelt de hele operatie aan als een handige jongen met de nodige connecties, maar het staat of valt met die spil in het geheel. Ik hoop overigens zeker dat we nog iets van Byqr gaan horen want als e.e.a. allemaal verder klopt en goed gaat lopen zou ik wel interesse hebben in die fiets.
Ik zal van wat ik heb gevonden geen gegevens naar hier linken, maar je hebt echt maar 5 minuten nodig om het nodige te vinden dat openbaar op internet staat.
Op de Byqr site kun je een link vinden naar de LinkedIn-pagina van het bedrijf met als functie "productie" en hoofdkantoor in Den Bosch. Vervolgens vind je gelieerd aan Byqr slechts één persoon die zich "mede eigenaar" noemt sinds november 2018. Die persoon is echter werkzaam als "teamleader service en onderhoud" bij een ziekenhuis via een interim bedrijf. Dat interim bedrijf is een eenmanszaak van diezelfde persoon. Aan dat interim bedrijf wordt de functie "productie medische apparatuur" toegekend.
Onder privacy statement op de Byqr site kun je het bedrijf Lifecycle Mobility BV vinden welke verantwoordelijk is voor de gegevensverwerking. "Vervaardiging fietsen en invalidenwagens" is het doel van deze organisatie. Daarvoor wordt een postbus genoemd in Den Bosch, maar een klein beetje verder zoeken levert een KvK nummer en de vestigingslocatie op in een woonwijk in Den Bosch.
De gelikte filmpjes en foto's zijn gemaakt door een professioneel reclamebedrijf uit Tilburg met een behoorlijke portofolio.
Ergens voelt de hele operatie aan als een handige jongen met de nodige connecties, maar het staat of valt met die spil in het geheel. Ik hoop overigens zeker dat we nog iets van Byqr gaan horen want als e.e.a. allemaal verder klopt en goed gaat lopen zou ik wel interesse hebben in die fiets.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Alle start-ups beginnen met één of twee personen.
- Stromer: Thomas -Thömu- Binggeli had aan het begin van de Zero's maar één doel: de snelste en beste e-bike op een afstand van 2 tot 20 kilometer ontwikkelen.
- Klever Benelux: Ruud Sjamaar die nog niet eens zo heel veel jaren geleden met de enige twee Klever modellen in de kofferbak van zijn auto dealers afschuimde.
- FLYER: Philippe Kohlbrenner die geen zin meer had om elke dag aan het einde van zijn werkdag een steile berg naar huis op te harken en een 'e-bike' ontwikkelde met de motor van de ruitenwissers van een vrachtwagen, nog voordat er überhaupt e-bikes bestonden.
- Riese & Müller: Markus en Heiko, Riese en Müller; twee werktuigbouwkundigen die in hun vrije tijd samen in de garage fietsontwerpen probeerden te verbeteren.
- ELLIO: Tomas Keppens, ingenieur bij Toyota en Jorrit Heidbuchel, een student die uiteindelijk zijn complete afstudeerproject aan de Ellio besteedde.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan, zeker ook buiten de SP markt.
Dat er één iemand start met het op de markt brengen van een nieuw SP merk is niet zo gek. Dat-ie daar op dat moment nog niet van kan leven en er werk naast doet: ook volkomen begrijpelijk. Wat voor auto iemand op de oprit heeft staan: boeit me niet.
Maar je hebt helemaal gelijk dat heel veel - en zeker consumentenvertrouwen - staat of valt met de persoon áchter het merk. De e-bike/SP-markt is keihard. Een nieuw merk lanceren en succesvol maken (met ook nog Stromer als grootste aap op de rots) is ontzettend moeilijk en lang niet elke fabrikant zal slagen. Byqr heeft aankondigingen gedaan, maar kon daar tot nu toe niks van waar maken. Dat is nog niet eens zo erg, maar blijf dan wel communiceren anders verliest iedereen interesse én vertrouwen.
Bij OPIUM gaat dit duidelijk anders. De man achter dit merk, George Merachtsakis, steekt bakken tijd en geld in pr, productontwikkeling, contact onderhouden met ons als consument, het razendsnel opbouwen van een service- en dealernetwerk en ga zo maar door. Maar ook hij heeft het eerder geprobeerd met destijds een op papier geweldige speed pedelec (de MTB Cycletech Code 45) en dat is stuk gelopen op de samenwerking met de importeur.
Terwijl Specter bijvoorbeeld het vooralsnog alleen laat bij hele gelikte persfoto's, maar verder horen en zien we er vrij weinig van, terwijl ze naar eigen zeggen op het punt van uitleveren staan; volgende maand al.
Ik heb ze gisteren weer eens een mailtje gedaan. Ik ben benieuwd naar de reactie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Thanks,
Ik vind het oprecht interessant om te zien hoe verschillende start-ups het aanpakken. Er is geen enkele naam uit voorgaande lijst met wie ik inmiddels geen persoonlijk contact heb gehad. Deze mensen hebben allemaal dezelfde missie: succesvol worden in de speed pedelec markt met een product waar ze voor meer dan 100% achter staan. Maar de aanpak waarmee ze de speed pedelec markt 'bestormen' is enorm persoonlijk, want elke visionair is anders. Logisch ook.
En neem nu Klever. Van underdog met gekke Taiwanese ontwerpen naar de oersterke nummer twee op de speed pedelec markt in België. Klever kiest een strategie waarbij naar consumenten wordt geluisterd, en ze doen ook echt wat met de feedback die ze krijgen. Zo ook met de op handen zijnde speed pedelec workshop eind september:
viewtopic.php?t=5399
Dit in tegenstelling tot Stromer, dat jaar in jaar uit alle innovaties (want die hebben ze wel degelijk en die waardeer ik persoonlijk enorm) top-down vanuit Zwitserland de markt op slingert. Stromer wil niet weten wat wij als consument willen; Stromer dicteert wat wij willen. En hoewel ik vind dat Stromer onwijs mooie, snelle en vernieuwende speed pedelecs ontwerpt, vraag ik me wel af hoe lang deze strategie nog houdbaar is in een markt waar steeds meer fabrikanten aan de stoelpoten van Stromers hegemonie beginnen morrelen.
Ik vind het oprecht interessant om te zien hoe verschillende start-ups het aanpakken. Er is geen enkele naam uit voorgaande lijst met wie ik inmiddels geen persoonlijk contact heb gehad. Deze mensen hebben allemaal dezelfde missie: succesvol worden in de speed pedelec markt met een product waar ze voor meer dan 100% achter staan. Maar de aanpak waarmee ze de speed pedelec markt 'bestormen' is enorm persoonlijk, want elke visionair is anders. Logisch ook.
En neem nu Klever. Van underdog met gekke Taiwanese ontwerpen naar de oersterke nummer twee op de speed pedelec markt in België. Klever kiest een strategie waarbij naar consumenten wordt geluisterd, en ze doen ook echt wat met de feedback die ze krijgen. Zo ook met de op handen zijnde speed pedelec workshop eind september:
viewtopic.php?t=5399
Dit in tegenstelling tot Stromer, dat jaar in jaar uit alle innovaties (want die hebben ze wel degelijk en die waardeer ik persoonlijk enorm) top-down vanuit Zwitserland de markt op slingert. Stromer wil niet weten wat wij als consument willen; Stromer dicteert wat wij willen. En hoewel ik vind dat Stromer onwijs mooie, snelle en vernieuwende speed pedelecs ontwerpt, vraag ik me wel af hoe lang deze strategie nog houdbaar is in een markt waar steeds meer fabrikanten aan de stoelpoten van Stromers hegemonie beginnen morrelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023