Klever problemen

Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Hier de X-speed met inmiddels 3500km op de teller.

Blijkbaar vaker voorkomend probleem is speling op de kopserie.
Bij eerste onderhoud zal ik dit hopelijk in orde kunnen laten maken.
Collega had dit probleem zelfs bij testrijden met een Klever en heeft daarom ook een Stromer gekocht.
Het voelt ook echt niet lekker aan wanneer je de voorste rem gebruikt.

Tweede probleem sinds een tijdje is dat er vocht in mijn fietscomputer komt alhoewel ik de fiets nog niet bij regenweer heb gebruikt.
Ook wanneer de fiets in de garage staat en de poort staat open en de zon schijnt op de fiets komt er vocht tevoorschijn.

Batterij zit er altijd in dus nog geen probleem mee gehad.

Verder prima fiets.
Laatst gewijzigd door Karine op 15 mar 2022, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Afbeelding

Of kan "klavier" ook iets anders betekenen? :bh:
Vocht in je piano is inderdaad wel echt een probleem. Daar kan hij niet tegen
ST3 cool white - sport - 983Wh
BramVerb
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 mei 2021, 11:26
Locatie: N-H
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 10000

Nu bijna 4000 km op X Speed. Zero problemen. Geen problemen met in en uit halen accu, beetje met beleid erin schuiven en drukken tot ik een klik hoor. Dat werkt bij mij het beste en weet ik zeker dat hij goed vast zit. Wel andere banden gemonteerd, want de standaard Schwalbe vond ik slecht. De spiegel vervangen voor een M-Wave, deze staat bovenop het stuur en geeft voor mij een beter zicht naar achteren. Ik heb ook WingLights gemonteerd, omdat ik vaak ni het donker rij en dan mijn uitgestoken hand minder goed zichtbaar is. Er zijn nog wel wat aanpassingen die ik wil doen, zoals andere cassette achter, ik mis nu met name de 12 achter. Maar dit alles heeft niks met de probleemloze kilometers te maken.
Klever X Speed rijder sinds augustus 2021.
Jellem
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jan 2022, 19:05
Locatie: Limburg
Merk SP: Klever x speed

BramVerb schreef: 16 mar 2022, 15:38 Nu bijna 4000 km op X Speed. Zero problemen. Geen problemen met in en uit halen accu, beetje met beleid erin schuiven en drukken tot ik een klik hoor. Dat werkt bij mij het beste en weet ik zeker dat hij goed vast zit. Wel andere banden gemonteerd, want de standaard Schwalbe vond ik slecht. De spiegel vervangen voor een M-Wave, deze staat bovenop het stuur en geeft voor mij een beter zicht naar achteren. Ik heb ook WingLights gemonteerd, omdat ik vaak ni het donker rij en dan mijn uitgestoken hand minder goed zichtbaar is. Er zijn nog wel wat aanpassingen die ik wil doen, zoals andere cassette achter, ik mis nu met name de 12 achter. Maar dit alles heeft niks met de probleemloze kilometers te maken.
Welke banden heb je liggen?
Cube kathmamdu 6-2019 tm 12-2021: 20000km
Klever x speed original 1-2022
BramVerb
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 mei 2021, 11:26
Locatie: N-H
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 10000

Jellem schreef: 16 mar 2022, 19:57
BramVerb schreef: 16 mar 2022, 15:38 Nu bijna 4000 km op X Speed. Zero problemen. Geen problemen met in en uit halen accu, beetje met beleid erin schuiven en drukken tot ik een klik hoor. Dat werkt bij mij het beste en weet ik zeker dat hij goed vast zit. Wel andere banden gemonteerd, want de standaard Schwalbe vond ik slecht. De spiegel vervangen voor een M-Wave, deze staat bovenop het stuur en geeft voor mij een beter zicht naar achteren. Ik heb ook WingLights gemonteerd, omdat ik vaak ni het donker rij en dan mijn uitgestoken hand minder goed zichtbaar is. Er zijn nog wel wat aanpassingen die ik wil doen, zoals andere cassette achter, ik mis nu met name de 12 achter. Maar dit alles heeft niks met de probleemloze kilometers te maken.
Welke banden heb je liggen?
Momenteel Continental winterbanden. In het voorjaar heb ik er eerst Continental Contact Urban Clincher Tyre. Deze gaan er binnenkort weer op denk ik, Aangezien het korte-broeken weer wordt. Ze rolden beter dan de winterbanden, maar die hebben weer heel goede grip.
Klever X Speed rijder sinds augustus 2021.
stijnv
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2022, 11:22
Locatie: Drongen
Merk SP: klever X Speed 2022
Km-stand: 200

Ik rij sinds 2 weken met een 2022 Klever X speed. De rijervaring is fantastisch. Wat ik wel vervelend vind, is dat de e-key niet vlot past in de poort. Het is altijd wat zoeken om die in te pluggen. Iemand tips om dit vlotter te laten lopen?
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

stijnv schreef: 13 apr 2022, 10:44 Ik rij sinds 2 weken met een 2022 Klever X speed. De rijervaring is fantastisch. Wat ik wel vervelend vind, is dat de e-key niet vlot past in de poort. Het is altijd wat zoeken om die in te pluggen. Iemand tips om dit vlotter te laten lopen?
Hem gewoon helemaal niet gebruiken? Volgens mij wordt hij door gebruikers vaker niet gebruikt dan wel. (zelf nog geen ervaring mee)
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Zeker niet forceren, je wordt er wel handiger in.
Ik heb de e-key uiteindelijk na 2.5j uitgezet.
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Het blijft een heel onhandig ding en ik sta ook dikwijls in het fietsenhok op het werk ermee te sukkelen. Weinig aan te doen alhoewel ik gehoopt had dat men met de nieuwe app de fiets kon ontgrendelen.

Van de andere kant wel enorm handig bij het aankomen op mijn werk. Ik zet mijn fiets neer en vertrek terwijl de andere met hun Stromers nog met een ketting aan het sukkelen zijn.
Gebruik ook enkel de Key als beveiliging.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Karine schreef: 13 apr 2022, 14:30 Gebruik ook enkel de Key als beveiliging.
En waar werk jij precies? :lol: :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie