Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Goldie_nl
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2022, 18:37
Locatie: Achterhoek
Merk SP: Stromer
Km-stand: O

coolrunnings schreef: 28 jun 2022, 17:20
Goldie_nl schreef: 28 jun 2022, 09:25 Ik zag hem al een beetje aankomen maar de levering van mijn pinion cool White (m) is inmiddels uitgesteld naar september...
Hum, valt tegen. Mijn laatste update is van 2 maanden geleden en dat was toen al eind september...
In april besteld toen was de voorlopige levering half juni, begin mei kwam al het bericht dat het 2 tot 4 weken later zou worden. En nu is het dus voorlopig begin september. Maar ja zoals gezegd ik voelde hem al een beetje aankomen en hield stiekem al rekening met na de vakantieperiode... we wachten rustig verder af.
Stromer ST3 Pinion cool white, 983 Wh, Kinekt zadelpen, verlengd spatbord, 54,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Na 14.000 km op een ST3 met ketting ... gen
Klopt Jeroen, dat zal ook wennen worden. Reinout en ik hebben nog gevraagd aan Stromer Benelux of de pinion 12 leverbaar zou zijn. Het antwoord laat zich raden.
Groetjes, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
GoodbyeHarmony
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Great Britain
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2020, 18:01
Locatie: Birmingham, UK
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 25000

Peerke1960 schreef: 28 jun 2022, 19:09 Na 14.000 km op een ST3 met ketting ... gen
Klopt Jeroen, dat zal ook wennen worden. Reinout en ik hebben nog gevraagd aan Stromer Benelux of de pinion 12 leverbaar zou zijn. Het antwoord laat zich raden.
Groetjes, Peter
If it's really troubling you, alternate rear and front sprockets are available. Calculating a new belt is trivial.

Not optimal, I know, but at least a better situation than the ST2 belt which shipped with the biggest ratio possible and still span out way too early

Suppose it's ABS that's delaying the white ST3? Doesn't bode well for my ST3 LE with ABS.

Dangnabbit

Cheers
Tim
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Tim, that a good idea. I believe its not a big problem and I think I can getting used to it. Where I come from there is an expression; kiek'n wat it wort. ( I don't think Google translate will help you ;p )
The reason that I chose the Pinion is the ABS option. I also have to wait and wait and wait.........
Greetz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
GoodbyeHarmony
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Great Britain
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2020, 18:01
Locatie: Birmingham, UK
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 25000

Peerke1960 schreef: 28 jun 2022, 21:29 @Tim, that a good idea. I believe its not a big problem and I think I can getting used to it. Where I come from there is an expression; kiek'n wat it wort. ( I don't think Google translate will help you ;p )
The reason that I chose the Pinion is the ABS option. I also have to wait and wait and wait.........
Greetz Peter
I built 3 bikes with gates systems in a ten year period. I love the belt. It's a lot more tolerant and flexible than folk think, and the diversity of components now is better than when I was tinkering.

My main reason for going for the ST3 is there seems more long term flexibility there.

I so wanted the ST2 to be perfect but the choice of Sturmey for the hub gear, and it's limited range were a huge mistake on the part of Stromer I think.

Cheers
Tim
coolrunnings
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 mar 2022, 14:12
Locatie: Vlaams-Brabant
Merk SP: Stromer st3 pinion XL
Km-stand: 0

Verdorie zeg. Op FB groep Stromer België is al iemand onderuit gegaan met zijn splinternieuwe rode LE. Toch wel wat lakschade... :o
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22990
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er gaan er helaas altijd een paar meteen onderuit binnen de eerste 1.000km :bh:

Die koplamp zag er ook niet best uit, qua harde schuiver.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

coolrunnings schreef: 29 jun 2022, 05:24 Verdorie zeg. Op FB groep Stromer België is al iemand onderuit gegaan met zijn splinternieuwe rode LE. Toch wel wat lakschade... :o
Oei dat is minder, zijn daar foto's van?
coolrunnings
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 mar 2022, 14:12
Locatie: Vlaams-Brabant
Merk SP: Stromer st3 pinion XL
Km-stand: 0

Schullie1989 schreef: 29 jun 2022, 11:19
coolrunnings schreef: 29 jun 2022, 05:24 Verdorie zeg. Op FB groep Stromer België is al iemand onderuit gegaan met zijn splinternieuwe rode LE. Toch wel wat lakschade... :o
Oei dat is minder, zijn daar foto's van?
Op de FB groep ja...
De lakschade leek nog mee te vallen, maar het was vooral de lamp vooraan... Toch wel even vloeken volgens mij.
Met de berijder was het wel OK denk ik. Daar was niets van vermeld.
coolrunnings
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 mar 2022, 14:12
Locatie: Vlaams-Brabant
Merk SP: Stromer st3 pinion XL
Km-stand: 0

Stromeur schreef: 29 jun 2022, 09:22 Er gaan er helaas altijd een paar meteen onderuit binnen de eerste 1.000km :bh:

Die koplamp zag er ook niet best uit, qua harde schuiver.
Wel even balen op je splinternieuwe SP waar je 9 maanden op gewacht hebt...
Plaats reactie