Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Radiotechniman schreef: 24 aug 2022, 18:50 Leveringsproblemen zijn momenteel aan de orde van de dag, op allerlei vlakken. Ik werk zelf in de installatiebranche, hier zien we ook dat gebouwen zonder verlichting opgeleverd moeten worden omdat er niets te krijgen is. En morgen kan dit weer anders zijn.
Ja, same. Ik lever momenteel technische gebouwen op zonder de vereiste koelunits. Daar plaatsen we nu tijdelijk mobiele airco's (tot groot ongenoegen van de monteurs die er hun kont nu niet meer kunnen keren). En zo kan ik nog wel honderd dingen noemen die nu even anders dan anders gaan - zoals prefab gebouwen waar ik de KPN spullenboel in onderbreng, die eerst drie maanden levertijd hadden en nu anderhalf jaar. Wat mij veel te weinig tijd geeft voor mijn designs, maar opleveringen van verkochte gebouwen die op datum x leeg moeten worden opgeleverd lopen door. Die deadlines zijn keihard.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

zimoneke schreef: 24 aug 2022, 19:32 Klein vraagje voor de ervaren st3 pin rijders.

Hebben jullie al een beter idee van de werkelijke afstand van die ST2 pin met de zwaarste batterij.

Is een afstand van 55km enkel (opladen werk) een haalbare kaart?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen

Gaat het je om de ST3 of de ST2?
In beide gevallen zit je tegen de limiet van de range met 55 km. Met de ST3 nog wat meer dan met de 2 omdat de ST3 een krachtiger motor heeft.
Dat betekent dat je na 1 of twee jaar de afstand (mogelijk) niet meer haalt met een volle batterij en met volledige ondersteuning. Dit metname in de winter en bij tegenwind. Andere variabelen zijn; fietshouding, wapperende kleding, fietstassen, je eigen gewicht, veel snelheidswisselingen hoogteverschillen.
Omdat je continu de volledige capaciteit van de batterij gebruikt zal deze sneller degenereren.
Oplossing: meer zelf trappen en een lagere ondersteuning gebruiken, de ST7 aanschaffen of een tweede batterij meenemen onderweg.
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vraag over de keus tussen een Stromer ST3 PINION of een OPIUM speed pedelec afgesplitst naar een eigen topic, omdat ik verwacht dat deze discussie nog wel even zal doorlopen:

viewtopic.php?p=119352#p119352
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stromertime
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 apr 2021, 11:08
Merk SP: stromer st3
Km-stand: 5600

Fre911,gefeliciteerd met je fiets.
Mooi kleurtje :lol: vele veilige km toegewenst.
Gebruikersavatar
GoodbyeHarmony
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Great Britain
Berichten: 595
Lid geworden op: 12 aug 2020, 18:01
Locatie: Birmingham, UK
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 25000

Just been told by my dealer my bike is not in fact on is way and will not be dispatched until 14th September due top ABS shortages.

This is after being assured it was on transport between Stromer and the UK

Red ABS M LE.

Gutted isn't the word. Stromer - who apparently told dealer it was in transport, and the dealer are useless.

This will probably be the last Stromer I ever buy until the UK gets a good dealer.

Tim
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

GoodbyeHarmony schreef: 27 aug 2022, 13:27 Just been told by my dealer my bike is not in fact on is way and will not be dispatched until 14th September due top ABS shortages.
This may explain why my Stromer is also still not on it's way.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ah bollocks. That's really annoying... Tomorrow we shall also ask what the problem with those ABS units are.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-ST3 schreef: 08 aug 2022, 18:14 Totaal onbruikbaar; ik schaam me om piep te doen (met de huidige pieper; ik noem het nu ook al geen toeter meer want dat is het niet....het is een alleen maar een grote sipheid die niemand in het verkeer gaat begrijpen).
FreddyH en ik waren afgelopen zondag op het Stromer Universe Event in Antwerpen en we hebben met het hoofd kwaliteit van Stromer gesproken over die nieuwe toeter.

Hij begon al wat sip te kijken toen ik op de toeter drukte en hem daarna met betraande ogen aankeek. Het verweer: "Well, it's not a membrane and the position is now better, so it won't be clogged anymore." Waarop ik hem er fijntjes op heb gewezen dat wij Stromer al in 2017 tijdens de presentatie van de ST5 voorspelden dat de positie van de toeter bij de trapas gegarandeerd problemen zou geven, qua blerf. Iedereen weet het inmiddels, en Stromer weet het natuurlijk ook al lang...

V.w.b. de typegoedkeuring: een speed pedelec toeter moet een bepaald volume afgeven dat gemeten wordt vanaf een x aantal afstanden in een halve cirkel rondom het front van de Stromer. Het volume van deze blieb voldoet, dus deze toeter is gehomologeerd.

We hebben Stromer nog nét niet gesmeekt om met een ander geluid uit dat ding te komen, omdat dit geluid in het verkeer alleen maar tot onduidelijkheid en dús tot potentieel gevaarlijke situaties leidt. Ook dat was het hoofd kwaliteit met ons eens.

Laten we hopen dat Stromer er deze keer NIET vijf jaar over doet om iets aan te passen waarvan letterlijk iedereen zegt dat het niet oké is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wilfried82
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2022, 09:14
Merk SP: ST3 Pinion ABS
Km-stand: 0

Iemand ervaring met leasing van o2o? Mijn ST3 is reeds aangekomen in de winkel. Het is nog enkel wachten op de nummerplaat.
Enig idee hoeveel tijd in beslag zou nemen...


Alvast bedankt
Wilfried
NVware
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 26 mei 2022, 11:21
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 25

Wilfried82 schreef: 31 aug 2022, 11:11 Iemand ervaring met leasing van o2o? Mijn ST3 is reeds aangekomen in de winkel. Het is nog enkel wachten op de nummerplaat.
Enig idee hoeveel tijd in beslag zou nemen...


Alvast bedankt
Wilfried
Betaal je via je bruto loon maandelijks of met je eindejaarspremie?
Voor zover ik de configurator heb ingevuld, was het een mooie besparing op de totale prijs.
Plaats reactie