Van Moof V 'Hyperbike'

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Idem, al sinds de aankondiging in oktober 2021 nu bijna een jaar geleden. En ik heb mezelf ook meteen aangemeld als tester/belangstellende. En ik heb als pers rechtstreeks contact opgenomen met marketing (email en telefonisch) als eigenaar van dit platform.

Maar nee hoor. Niks.

Een hele hoop reclame mails van VanMoof ontvangen sindsdien, maar niks over de Hyperbike. Het zou me niet verbazen als de homologatie een probleem is vanwege de aangekondigde topsnelheid.

Als VanMoof de topsnelheid niet aanpast naar het wettelijke 45km/u, dan wordt dit vooralsnog niet meer dan een concept bike zoals we er al zoveel hebben gezien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
severus
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2022, 15:54
Km-stand: 0

Ik ben nog steeds zoekende op s-pedelec markt en had gehoopt dat van Moof de V zou uitbrengen, maar tot dusverre blijft het angstvallig stil en de release zou in Q4 van 2022 zijn. Daar zijn we inmiddels...

Jammer.. :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik krijg non-stop S5 & A5 reclame's binnen, ik word er niet goed van. En niks over de Hyperbike. Stromer is goed in opereren vanuit een Ivoren Toren, maar bij VanMoof spannen ze de kroon.

We zijn inmiddels een jaar verder en na het bombarie-bericht uit oktober 2021 hebben we precies nul meer van VanMoof gehoord over deze Hyperbike speed pedelec. Maar reken erop dat iedereen weer direct staat te springen en te juichen als VanMoof weer zo'n Hyperscheet laat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Net mail van Vanmoof, het wordt helaas eind 2023 voordat de productie kan beginnen, want supplychain etc.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik moet het eerst zien, en tegen de tijd dat ik eerste testervaringen lees (of ze zelf schrijf) kies ik nog wel of ik enthousiast ga worden.

Tot die tijd: spannend hoor :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mountainmac schreef: 03 okt 2022, 17:46 Net mail van Vanmoof, het wordt helaas eind 2023 voordat de productie kan beginnen, want supplychain etc.
VanMoof klopt Stromer dus ook op het gebied van vertraging in de levering. Productie eind 2023 betekent waarschijnlijk leveren in 2024.

De VanMoof V Hyperbike is sinds de aankondiging wel nog altijd de op één na goedkoopste speed pedelec in de Benelux markt:

https://speedpedelecreview.com/speedped ... erby=price

Al moet ik gezien de huidige prijsontwikkelingen (energie, grondstoffen) nog zien dat VanMoof de Hyperbike in Q4 2023/Q1 2024 nog steeds voor € 3.498,- kan wegzetten. We hebben al een jaar niks over de Hyperbike gehoord en in de tussentijd hebben bijna alle bekende speed pedelec merken de prijzen met minstens enkele honderden euro's per fiets verhoogd (en dat is dan alleen nog maar voor nu + seizoen 2023).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
NVware
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 26 mei 2022, 11:21
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 25

Stromeur schreef: 04 okt 2022, 00:53
Mountainmac schreef: 03 okt 2022, 17:46 Net mail van Vanmoof, het wordt helaas eind 2023 voordat de productie kan beginnen, want supplychain etc.
VanMoof klopt Stromer dus ook op het gebied van vertraging in de levering. Productie eind 2023 betekent waarschijnlijk leveren in 2024.

De VanMoof V Hyperbike is sinds de aankondiging wel nog altijd de op één na goedkoopste speed pedelec in de Benelux markt:

https://speedpedelecreview.com/speedped ... erby=price

Al moet ik gezien de huidige prijsontwikkelingen (energie, grondstoffen) nog zien dat VanMoof de Hyperbike in Q4 2023/Q1 2024 nog steeds voor € 3.498,- kan wegzetten. We hebben al een jaar niks over de Hyperbike gehoord en in de tussentijd hebben bijna alle bekende speed pedelec merken de prijzen met minstens enkele honderden euro's per fiets verhoogd (en dat is dan alleen nog maar voor nu + seizoen 2023).
Zelfs als ze er 50% bijtellen zijn ze nog relatief goedkoop met de fietsen waarmee ze willen vergeleken worden volgens mij.
Of ze die vergelijking waard zijn, is tot de eerste echte tests (door reviewers) natuurlijk afwachten.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

NVware schreef: 04 okt 2022, 07:22 Zelfs als ze er 50% bijtellen zijn ze nog relatief goedkoop met de fietsen waarmee ze willen vergeleken worden volgens mij.
Of ze die vergelijking waard zijn, is tot de eerste echte tests (door reviewers) natuurlijk afwachten.
Als ze dan ook 50% extra accu capaciteit erbij doen dan zijn ze die vergelijking misschien nog waard ook :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
NVware
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 26 mei 2022, 11:21
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 25

FreddyH schreef: 04 okt 2022, 08:52 Als ze dan ook 50% extra accu capaciteit erbij doen dan zijn ze die vergelijking misschien nog waard ook :ay
Ten opzichte van Opium's grootste batterij? :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat wordt wat zwaar en onzinnig voor de meeste gebruikers. Ik bedoelde tov dat knoopcelletje dat Van Moof nu accu durft te noemen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie