Klever N Rogue

Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

FreddyH schreef: 15 dec 2022, 19:21
FreddyH schreef: 14 dec 2022, 22:05 Ik heb mijn FM even deze vraag voorgelegd. Zodra ik antwoord heb laat ik het weten.
Ik heb geen indicatie gekregen van wat de hardware nu kost, alleen dat Klever ze (zoals Stromeur al aangaf) alleen heeft voor garantie of reparatie gevallen. Als je de knipperlichten achteraf zou willen laten inbouwen moet je volgens mijn FM rekening houden met zo'n 500-700 Euro aan montage kosten: de hele fiets moet namelijk uit elkaar.

Dat geeft in elk geval een indicatie voor hoe ingrijpend het is om het zelf te doen en welk risico dat oplevert voor je garantie... Niet echt een te bewandelen pad dus.
Bedankt voor het meedenken.
Rocketman
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2022, 16:53
Locatie: Anna Paulowna
Merk SP: Haibike Xduro/Klever N Rogue
Km-stand: 480

Na bijna 500 km woonwerk op de Klever bevalt de fiets prima op één irritatie punt na. In donker fietsen heb ik links en rechts op oog hoogte 2 licht punten. Bij het passeren van bv een rij bomen zie je hinderlijk een licht spot geprojecteerd op de bomen. Ik dacht eerst het komt bij de rond van de koplamp vandaan maar het zit ergens in het midden van de koplamp. Denk toch een kleine constructie fout in de koplamp zelf. Ik probeer morgen hier een foto van de maken.
Na alle pekel en regen de laatste tijd blijft de fiets en ketting redelijk schoon dit komt mede door het lang doorlopend voorspatbord :ay . Op de haibike zag mn fiets na een week er niet uit.
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Sinds eind september alweer 2500 km gedraaid op de N Rogue. Vanmorgen opgehaald na een eerste onderhoudsbeurt, fiets zag er weer even netjes uit maar met dit natte weer is hij zo weer smerig.
Remblokjes voor zijn wel vervangen, die waren al aardig ver heen. Verder is de accurail wat ingesmeerd, ik vind dat de accu er soms wat moeilijk uit komt en je moet echt goed kracht zetten om hem eruit te trekken.

Verder niks dan lof over de fiets, nooit meer angst om voortijdig te weinig accu-capaciteit te hebben en hij heeft een heerlijke ondersteuning. Ik zit er alleen aan te denken om een wat rechter stuur te laten monteren en de handvatten te vervangen voor Ergon GP3 zodat ik wat meer voorover zit. Misschien dan ook gelijk een andere spiegel erop want ik vind de standaard spiegel maar matig. Als ik het stuur ook naar links draai raakt de spiegel de stang.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ergon GP3: goed idee, heb ik er bij mij bij aflevering al op laten zetten, geen seconde spijt van gehad. Kan jouw spiegel niet boven het stuur gedraaid worden?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
willemt
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
Locatie: Gent
Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
Km-stand: 14.000

De plastic achteruitkijkspiegel is er bij mij op de eerste dag al afgehaald en ik heb de ergotec M99 spiegel van mijn vrouw haar bakfiets gestolen. Veel stabieler beeld.
Staat bij mij ook onder het stuur, boven het stuur moet hij aan de buitenkant staan en dan heb ik moeite om de fiets door de gang te krijgen :lol: . Beeld is iets minder goed maar mijns inziens nog ruim voldoende.
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
Rocketman
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2022, 16:53
Locatie: Anna Paulowna
Merk SP: Haibike Xduro/Klever N Rogue
Km-stand: 480

Vlassie1980 schreef: 11 jan 2023, 13:41 Sinds eind september alweer 2500 km gedraaid op de N Rogue. Vanmorgen opgehaald na een eerste onderhoudsbeurt, fiets zag er weer even netjes uit maar met dit natte weer is hij zo weer smerig.
Remblokjes voor zijn wel vervangen, die waren al aardig ver heen. Verder is de accurail wat ingesmeerd, ik vind dat de accu er soms wat moeilijk uit komt en je moet echt goed kracht zetten om hem eruit te trekken.

Verder niks dan lof over de fiets, nooit meer angst om voortijdig te weinig accu-capaciteit te hebben en hij heeft een heerlijke ondersteuning. Ik zit er alleen aan te denken om een wat rechter stuur te laten monteren en de handvatten te vervangen voor Ergon GP3 zodat ik wat meer voorover zit. Misschien dan ook gelijk een andere spiegel erop want ik vind de standaard spiegel maar matig. Als ik het stuur ook naar links draai raakt de spiegel de stang.
Ben benieuwd welk stuur het eventueel word. Met tegenwind zit ik nu met gebogen armen voorover.
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

willemt schreef: 11 jan 2023, 16:52 De plastic achteruitkijkspiegel is er bij mij op de eerste dag al afgehaald en ik heb de ergotec M99 spiegel van mijn vrouw haar bakfiets gestolen. Veel stabieler beeld.
Staat bij mij ook onder het stuur, boven het stuur moet hij aan de buitenkant staan en dan heb ik moeite om de fiets door de gang te krijgen :lol: . Beeld is iets minder goed maar mijns inziens nog ruim voldoende.
Ik heb mijn spiegel aan de bovenkant en naar binnen, geen probleem mee.
Ik heb eigenlijk (nog) niet echt de gewoonte om in de spiegel te kijken... misschien eens ik dat ga doen zal ik kunnen zeggen of de spiegel ok is.
Syntax Error
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 aug 2022, 10:30
Merk SP: Klever N Rogue 45
Km-stand: 6000

Stromeur schreef: 14 dec 2022, 21:03
Martijn_pedelec schreef: 13 dec 2022, 20:45 Zou het mogelijk zijn om deze richtingaanwijzers alsnog te monteren op de n-rogue 2022?
Klever biedt deze niet aan als losse set.
Ik heb een N Rogue 2022 besteld, en die is geleverd met richtingaanwijzers :D
Super leuke verrassing.
De 2023 modellen zijn toch in een andere kleur (blauw/grijs dacht ik) of zijn die ook nog te krijgen in het groen?

Anders heb ik misschien een redelijk unieke groene N Rogue met richtingaanwijzers. :?:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hij is er (nog steeds) in de kleur Moss, en in Graphite Grey.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rikkieking
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 dec 2022, 07:41
Merk SP: Klever N Rogue 45 2022 1200Wh
Km-stand: 3500

Ik ben sinds begin dit jaar in het bezit van een N Rogue, fantastische fiets! Omdat ik uit ervaring weet dat remblokken vervuild kunnen raken heb ik graag alvast een extra setje op voorraad. Weet iemand welk type remblokken hiervoor gebruikt worden? Klever gebruikt hiervoor zijn 'eigen' merk schijfremmen, maar ik vermoed dat dit een 'rebranded' onderdelen zijn. Er staat dat er minerale olie wordt gebruikt, daarmee beperkt voor mij de zoektocht zich tot iets van Shimano of Tektro.
Klever N Rogue 45 2022 1200Wh - flatbar, Continental Top Contact Winter II premium 27,5x2.0, Ortlieb Back Roller Classic black
Plaats reactie