Klever N Rogue

willemt
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 jul 2022, 08:43
Locatie: Gent
Merk SP: Klever X-Pinion 45 (2022-v2)
Km-stand: 14.000

Ik heb ook de Klever remmen op mijn X pinion en ik gebruik blokken voor Avid Elixir. Bijvoorbeeld deze: https://www.mtb-brakepads.nl/remblokken ... ech-518534.
Ik ben nog op zoek naar de beste leverancier/compound want deze van cycletech piepen redelijk.

Qua remolie ben ik er nog niet uit welke ik wil gebruiken om mijn systeem te ontluchten. Ik vind ook niet direct info over welk merk olie Klever zelf gebruikt.
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

rikkieking schreef: 01 mar 2023, 09:07Klever gebruikt hiervoor zijn 'eigen' merk schijfremmen, maar ik vermoed dat dit een 'rebranded' onderdelen zijn.
Als ik het destijds goed heb begrepen dan zijn de remmen (net als de koplamp en de verende voorvork) door Klever in eigen beheer gemaakt. Er zit een hele grote partij achter Klever: Kymco.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 246
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Blok schreef: 13 dec 2022, 21:04 Afgelopen juli heb ik mijn N rogue XL al mogen ontvangen
Er Is toch alleen een M en een L ?
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Omdat de Klever N ROGUE 45 vrij groot uitvalt had Klever eerder besloten om de maten M/L en L/XL te noemen. Ik zie echter op de website nog steeds M en L staan. (Maar ik kan me voorstellen dat de L 'in de volksmond' XL wordt genoemd.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 246
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

zou je op de N Rogue een andere voorvork/remmen nodig hebben als je de Stromer ST3 gewoon bent?
Of is de stnd afmontage ruim goed genoeg?

(ben zelf 2m/100kg, dus weinig keuze :D )
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Blue schreef: 07 mar 2023, 17:58 zou je op de N Rogue een andere voorvork/remmen nodig hebben als je de Stromer ST3 gewoon bent?
Of is de stnd afmontage ruim goed genoeg?

(ben zelf 2m/100kg, dus weinig keuze :D )
Geloof me dat de SP, zowel de N als de ST3, harder kan remmen dan diegene die erop zit.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Blue schreef: 07 mar 2023, 17:58 zou je op de N Rogue een andere voorvork/remmen nodig hebben als je de Stromer ST3 gewoon bent?
Of is de stnd afmontage ruim goed genoeg?

(ben zelf 2m/100kg, dus weinig keuze :D )
Die remmen zitten ook op de Y Muse waarmee ik 3 weken rondgereden heb. Ik ben ook bijna 2m en 100 kg en heb nergens last mee gehad. Voldoen ruimschoots.

Anders bekeken: die Klever remmen hebben een zeer vergelijkbare bouw als de Tektro remmen van mijn vorige fiets. Met de rijvaardigheidstraining die ik gevolgd heb, waarmee we heel wat forse rem testen uitgevoerd hebben (vanaf ongeveer 30 km/h en vanaf ruim 40 km/h) stonden alle SPs die meededen binnen dezelfde meter stil. Dat waren uit mijn hoofd 2 ST5's, een oud model ST2, een ST3 en mijn Bulls. De cursusleiders reden op X-Speeds, maar die hebben niet met de rem testen meegedaan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 246
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Bedankt Freddy, daar kan ik iets mee.

En de vering?
Had begrepen dat die niet van dezelfde kwaliteit is als degene die op de X zit?

Ik begrijp ook dat er een reden is waarom de N goedkoper is dan een X of een ST3, dus totaal geen probleem mee. Ieder voordeel heeft ook zijn nadeel.

Vraag me alleen af of het iets is waar ik dan vb best extra budget voor opzij zet om preventief of later te upgraden.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Blue schreef: 07 mar 2023, 21:35 En de vering?
Had begrepen dat die niet van dezelfde kwaliteit is als degene die op de X zit?
'Spring loaded' (er zitten dus letterlijk veren in) i.p.v. luchtgeveerd. Minder goed optimaal af te stellen, al kun je wel kiezen uit meerdere veren en er gaan er twee per vorkpoot in dus je komt echt wel een heel eind met het afstellen van de huismerk Klever verende voorvork.

Aandachtspunt op middellange termijn is hoe deze Klever spring-loaded vork zich houdt qua roest en slijtage aan de veren (verlies veerkracht). De RockShox luchtgeveerde voorvork heeft zich ook op dat vlak al lang bewezen en lucht vul je gewoon bij. Bij de vork van de Klever N ROGUE 45 is het even afwachten, maar sowieso zijn die veren eenvoudig te vervangen als ze versleten zouden raken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Upgraden is dan weer geen goed plan. Ivm alle bekabeling is dat een enorme klus.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie