Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromeur schreef: ↑07 mar 2023, 21:42
Aandachtspunt op middellange termijn is hoe deze Klever spring-loaded vork zich houdt qua roest en slijtage aan de veren (verlies veerkracht).
Een veer is een niet slijtage gevoelig onderdeel. Die zal minder onderhoud nodig hebben dan een olie of lucht vork. Nadeel is zoals je aangeeft niet in te stellen.
Bij je auto vervang je de dempers, zelden je veren. En bij die auto krijgen die veren alle drek over zich heen want helemaal niet ingepakt, gewoon bloot in de elementen. Geen zorgen over maken.
De veren in een auto zijn van een hele andere categorie dan de veren in een verende voorvork: die laatsten zijn langer, smaller en het materiaal zelf is dunner. Ik hoor van ervaren fietsenmakers dat 'spring loaded' verende voorvorken over het algemeen sneller de geest geven dan luchtgeveerde voorvorken.
Neemt niet weg dat de tijd dit zal moeten uitwijzen, en dat die veren indien nodig eenvoudig te vervangen zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
je bent erg behulpzaam voor mij geweest. Daarom stuur ik u mijn vraag vanuit Duitsland - excuseer de Google-vertaling.
Weet iemand van jullie welke veranderingen er in het 2024-model kunnen worden verwacht (behalve de kleur)? Het is aangekondigd in de Klever-winkel, maar er is nog geen informatie bij.
Ik zou eventueel een model uit 2023 kunnen krijgen.
U-Kreisel schreef: ↑21 okt 2023, 22:18
ik dacht dat ze misschien iets hadden laten zien op Eurobike.
Nee, op Eurobike heeft Klever geen nieuwe modellen getoond.
U-Kreisel schreef: ↑21 okt 2023, 22:18
Hoe adverteren nieuwe dealers?
Dat verschilt per dealer. Maar ik weet uit ervaring dat de eerste nieuwtjes over nieuwe modellen mondeling in de fietsenwinkels worden gedeeld (omdat nieuws vaak een tijdje onder embargo is).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Op de Duitse Klever shop staan al enkele modellen van 2024. Specificaties staan er nog niet bij maar ik zie wel dat ze nu uitgerust zijn met Pirelli Angel banden.
driesken schreef: ↑01 nov 2023, 12:37
Op de Duitse Klever shop staan al enkele modellen van 2024. Specificaties staan er nog niet bij maar ik zie wel dat ze nu uitgerust zijn met Pirelli Angel banden.
Als je de afbeeldingen over elkaar legt lijkt modeljaar 2024 een voorvork te hebben met minder travel.
Voor de rest inderdaad andere banden en ik zie ook andere pedalen.
Wat betreft de krachtigere motor, ik heb nog een x-speed met de 600W motor en tot op heden nog niet losgereden door een stromer ST3/ST5. Ik vond het toen de meerprijs voor een Alpha niet waard. Ik verlies misschien 3 minuten rijtijd op 23km als er een sterke tegenwind is. Dat is ook de tijd die ik kan winnen/verliezen met rode lichten/file/etc.
2022-v2 Klever X 45 Pinion (Klever remmen en voorlicht)
Gent - Lembeke: 23km enkele rit
willemt schreef: ↑02 nov 2023, 08:31
Als je de afbeeldingen over elkaar legt lijkt modeljaar 2024 een voorvork te hebben met minder travel.
Voor de rest inderdaad andere banden en ik zie ook andere pedalen.
Wat betreft de krachtigere motor, ik heb nog een x-speed met de 600W motor en tot op heden nog niet losgereden door een stromer ST3/ST5. Ik vond het toen de meerprijs voor een Alpha niet waard. Ik verlies misschien 3 minuten rijtijd op 23km als er een sterke tegenwind is. Dat is ook de tijd die ik kan winnen/verliezen met rode lichten/file/etc.
Dus in feite zou er ook niet veel verschil merkbaar moeten zijn tussen een N pinion 45 en de ST3? Het prijsverschil is significant maar gezien de afstand (35km enkel) twijfel ik nog.