Ik vindt het een mooie fiets, wel vreemd dat een nieuw merk niet de moeite neemt potentiële klanten nieuwsgierig te maken.
Alleen net als bij de ASKA die koplamp ziet er niet uit...
De ST7 is wel heel mooi zo ernaast :-)
Specter 1 speed pedelec
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22962
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het was me al opgevallen op Eurobike: de Specter 1 heeft een heus 'handschoenenvakje'. Hier zit onder andere een ART2 slot in (ABUS Bordo Granit):
Foto: Insta specter_bikes
Foto: Insta specter_bikes
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Nog geen fiets om op te rijden maar levering eind september ??
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22962
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Er zijn al berijdbare exemplaren, alleen nog geen rideable prototypes waar consumenten op kunnen rijden. Tenminste, zo zat het toen ik Specter enkele weken geleden sprak. Specter is zelf al lang (maanden volgens mij) aan het testen.
Je ziet wel aan zo'n Stromer ST7 event zoals laatst, waar consumenten rideable prototypes mogen testen, dat er online best wat kritiek is op b.v. de afwerking of het schakelen, met name op Facebook. Terwijl dergelijke zaken bij het productie-exemplaar gewoon zullen zijn opgelost (tenminste dat is de bedoeling). Je kunt er als fabrikant daarom ook voor kiezen om consumenten pas te laten rijden als een bike helemaal af is. Doet Klever b.v. ook met het beta-testprogramma, dat zijn ook geen prototypes.
Je ziet wel aan zo'n Stromer ST7 event zoals laatst, waar consumenten rideable prototypes mogen testen, dat er online best wat kritiek is op b.v. de afwerking of het schakelen, met name op Facebook. Terwijl dergelijke zaken bij het productie-exemplaar gewoon zullen zijn opgelost (tenminste dat is de bedoeling). Je kunt er als fabrikant daarom ook voor kiezen om consumenten pas te laten rijden als een bike helemaal af is. Doet Klever b.v. ook met het beta-testprogramma, dat zijn ook geen prototypes.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Denk als ze orders willen er toch iets van een test door een gerenommeerd blad of iets dergelijks moet komen, zeker voor die prijzen die hun vragen en een middenmotor.....ben benieuwd wie dat durft.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22962
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik hoop eigenlijk ook dat ik 'm mag testen. Ik ben er sowieso enorm benieuwd naar en het Benelux bereik van dit forum is met >50.000 unieke bezoekers per maand gigantisch geworden.
Ook staat Specter volgens mij nog op enkele beurzen deze zomer.
Ik vind het reuze interessant wat de positie wordt van Specter. Net als Stromer en OPIUM opereert Specter inderdaad in het hogere segment speed pedelecs. OPIUM zit qua design 100% op de route van Stromer, terwijl Specter juist een heel ander type speed pedelec de markt op brengt. Maar voor Specter geldt natuurlijk net als voor OPIUM dat het merk zich wel nog moet bewijzen.
Aan de andere kant: Stromer heeft zich al lang en breed bewezen, maar dat heeft er juist toe geleid dat de reputatie van Stromer niet onberispelijk is. Daar ligt ruimte voor nieuwe spelers.
Ook staat Specter volgens mij nog op enkele beurzen deze zomer.
Ik vind het reuze interessant wat de positie wordt van Specter. Net als Stromer en OPIUM opereert Specter inderdaad in het hogere segment speed pedelecs. OPIUM zit qua design 100% op de route van Stromer, terwijl Specter juist een heel ander type speed pedelec de markt op brengt. Maar voor Specter geldt natuurlijk net als voor OPIUM dat het merk zich wel nog moet bewijzen.
Aan de andere kant: Stromer heeft zich al lang en breed bewezen, maar dat heeft er juist toe geleid dat de reputatie van Stromer niet onberispelijk is. Daar ligt ruimte voor nieuwe spelers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Enige echt interessante in eerste instantie is dat we weten of het concurrent voor stromer /opium/klever is of voor R&M en soortgelijke.Stromeur schreef: ↑10 aug 2022, 11:40 Ik hoop eigenlijk ook dat ik 'm mag testen. Ik ben er sowieso enorm benieuwd naar en het Benelux bereik van dit forum is met >50.000 unieke bezoekers per maand gigantisch geworden.
Ook staat Specter volgens mij nog op enkele beurzen deze zomer.
Ik vind het reuze interessant wat de positie wordt van Specter. Net als Stromer en OPIUM opereert Specter inderdaad in het hogere segment speed pedelecs. OPIUM zit qua design 100% op de route van Stromer, terwijl Specter juist een heel ander type speed pedelec de markt op brengt. Maar voor Specter geldt natuurlijk net als voor OPIUM dat het merk zich wel nog moet bewijzen.
Aan de andere kant: Stromer heeft zich al lang en breed bewezen, maar dat heeft er juist toe geleid dat de reputatie van Stromer niet onberispelijk is. Daar ligt ruimte voor nieuwe spelers.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
-
- Expert
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 17 feb 2022, 11:44
- Locatie: Almelo
- Merk SP: Klever N Rogue
In die configurator hebben ze het ook over een 7 speed manual hub, waarbij ook het vermogen en de range die daarbij hoort veranderen. Wat zit daar achter?