Specter 1 speed pedelec

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

metalpe schreef: 25 nov 2022, 21:23 Ik hoop dat je er binnenkort eens eentje meekrijgt voor een week, stromeur.
Ik zal er binnenkort weer eens een balletje over opgooien.
metalpe schreef: 25 nov 2022, 21:23 net zoals naar een uitgebreide diepe test van de Aska trouwens!
Ik heb herhaaldelijk geprobeerd om met Aska in contact te komen, maar ze reageren niet. Aska is vooral druk met zichzelf, en ik vrees een beetje met het afhandelen van zaken die nog niet helemaal lekker lopen. En dat geeft niet, dit gebeurt met start-ups; er zijn altijd struggles en ook andere nieuwkomers zoals Specter en OPIUM zullen hiermee te maken krijgen. Het gaat erom hoe je ermee omgaat, en wat mij betreft verdient elke start-up het nodige geduld om zaken op orde te krijgen.

Maargoed, hoe nieuwsgierig ik ook naar deze unieke fully ben; ik ga niet smeken om een demo. Uiteindelijk is het graag of niet, zeker omdat het mij dagen werk kost aan testen en verslaglegging, en het allemaal gratis pr voor de fabrikant is. Het enige wat die hoeven te doen is hier een fiets leveren en na een tijdje weer afhalen. (Of misschien zijn ze bang voor negatieve feedback, kan ook maar dat is puur giswerk van mijn kant.)

Specter is wel altijd responsief geweest trouwens en beantwoordt geduldig al mijn vragen. Hierover niets dan goeds :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

metalpe schreef: 25 nov 2022, 21:23 Ik hoop dat je er binnenkort eens eentje meekrijgt voor een week, stromeur. Ik ben hier echt super benieuwd naar (net zoals naar een uitgebreide diepe test van de Aska trouwens)!
En de Opium, en de N Rogue PINION, en...
Nog even en dan heeft Stromeur EINDELIJK die super gave ST3 PINION in Ipanema brown en heeft ze geen tijd om erop te fietsen... Misschien moet ik me maar opofferen voor een paar van deze modellen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
metalpe
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 236
Lid geworden op: 20 nov 2021, 06:51
Locatie: Bree
Merk SP: Stromer st2 belt (dec 2021)
Km-stand: 15000

Ik krijg die specter niet uit m'n hoofd. Zo mooi. Echt benieuwd hoe hij gaat rijden.
Bovendien is er een soort verzekering van €33 per maand. All risk + onderhoud + vervangingsonderdelen. Als dat inc banden/riem/remblokken etc is, is dat een koopje.

Wat me wel nog zou afschrikken, is het feit dat er geen dealers zijn. Aan huis herstellen klinkt mooi,maar ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat.

Ik had dinsdag op weg naar het werk stukken. Na een bezoek aan de fm (ligt dicht bij het werk) had ik meteen een vervangfiets mee zodat ik verder kon die week. Ik kan me moeilijk voorstellen dat zij dat, met aan huis service, op zo een korte termijn ook allemaal kunnen regelen. Ik heb de angst dat je dan toch regelmatig een paar dagen zonder fiets zit, als er iets onverwacht stuk gaat.
Ik woon in Limburg, een uithoek van België, specter zit in Gent, hier 2u (zonder verkeer) vandaan.. even snel een vervangfiets of onderdeel krijgen zal een hele logistieke onderneming zijn,die altijd langer zal duren dan een fm, een straat verder, lijkt me. Ik volg het alleszins met argusogen.
Lekker fietsen...
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik lees helaas niks meer over deze Speed pedelec....prachtig maar zou juli 2022 geleverd gaan worden, nu staat er op de site june 2023....maar erg stil.....???
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Vdmpeter
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 feb 2021, 19:37
Locatie: België (wielsbeke)
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 350

Inderdaad. Vind ik ook. Wanneer je zo een hoge prijs wilt vragen dan wordt er ook veel verwacht van deze fiets. Alleen hoor je bitter weinig over de specter 1.
Deze fiets en de Aska hadden mijn aandacht getrokken op velofollies. Helaas kan je daar geen speedpedelecs testen. Intussen heb ik de aska reeds kunnen testen op Bike challenge en deze reed zalig. Veel beter dan verwacht zodat ik hem overweeg als opvolger van mijn huidige st3 ondanks hij niet zo gestroomlijnd is als een stromer. Maar dat vergeet je meteen wanneer je met de Aska gaat rijden.
Van specter helaas niets te bespeuren. Je zou verwachten dat een onbekend merk er alles aan doet om naambekendheid te verkrijgen door op beurzen te staan zodat de fiets uitgebreid kan getest worden maar helaas. Ook op YouTube nog bitter weinig van terug te vinden. Voorlopig vind ik het dan ook een groot risico om zoveel geld uit te geven aan een fiets waar je niets van hoort en steeds maar uitgesteld wordt. De concurrentie staat ook niet stil.
Twijfel zelf nog over de Aska of terug een Stromer. Eind dit jaar beslis ik maar specter zal het helaas niet worden vrees ik wegens totaal geen info of ervaringen te vinden hierover.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Specter stond op Eurobike 2022. Dat is de eerste en laatste keer dat ik de bike heb gezien. Bij de FAQ op de website staat levering nog steeds op 'july 2022'. Specter is wel nog gewoon actief op social media, en het prototype is na Eurobike te zien geweest op een aantal 'fancy' beurzen (met zeiljachten enzo). Maar van echt 'doorpakken' lijkt inderdaad geen sprake.

Misschien zijn er onderdelen vertraagd o.i.d Het is ook niet eenvoudig als start-up. Zelfs grote jongens zoals Stromer en Klever kampen met maandenlange vertragingen.

Ik zal eens bij Specter horen wat de status is, want ik vind het nog steeds een interessante bike.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gracchi
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2021, 14:37
Merk SP: Ex-Flanders
Km-stand: 9500

Deze speedpedelec gisteren kort kunnen testen op een test event georganiseerd door Allesoverebikes , een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een nieuwe speedpedelec / ebike overigens. ( Parcours van ongeveer 1km ter info)
Klever, Stromer, Ellio, Aska, Flyer, ... waren aanwezig

Ik heb twee versies kunnen testen, de automatische en die met manuele vernelling ;de automaat vind ik wel een aanrader , het is een speedpedelec met middenmotor maar hij schakelt zeer lekker tot 40-45 km/u (had geen GPS om de echte snelheid te controleren) .
Je voelt ook echt dat dit een lichte speedpedelec is , wendbaar en toch confortabel, ook had ik de indruk dat hij dankzij de middenmotor ook aangenaam is voor ritten met veel heuvels ( hetgeen bij Ellio bijv. sterk tegenviel bij een vorige lange testrit, ik vond die zeer traag schakelen bergop).
Connectie met smartphone heb ik niet getest, de meerwaarde van het scherm met navigatie vind ik ook niet super voor het ww verkeer.
Eerste indruk is heel goed maar een duurtest zou wel nodig zijn om meer zekerheid te hebben , zeker gezien de geringen referenties en info tot nu toe.

Misschien ook interessant is dat hun website binnen dit en twee weken volledig vernieuwd zou worden met meer info.

Over de mogelijkheid tot leasen van de speedpedelec ( gezien de aankoopprijs wel een interessante optie, vooral in BE) konden ze nog niet teveel kwijt, ze zijn blijkbaar in gesprek bij de grootste fietsleasemaatschappij hiervoor .
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gracchi schreef: 16 apr 2023, 18:05 Je voelt ook echt dat dit een lichte speedpedelec is , wendbaar en toch confortabel
Ik vind dat carbon frame inderdaad ook een enorme pré aan de Specter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Gracchi schreef: 16 apr 2023, 18:05 Deze speedpedelec gisteren kort kunnen testen op een test event georganiseerd door Allesoverebikes , een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een nieuwe speedpedelec / ebike overigens. ( Parcours van ongeveer 1km ter info)
Klever, Stromer, Ellio, Aska, Flyer, ... waren aanwezig

Ik heb twee versies kunnen testen, de automatische en die met manuele vernelling ;de automaat vind ik wel een aanrader , het is een speedpedelec met middenmotor maar hij schakelt zeer lekker tot 40-45 km/u (had geen GPS om de echte snelheid te controleren) .
Je voelt ook echt dat dit een lichte speedpedelec is , wendbaar en toch confortabel, ook had ik de indruk dat hij dankzij de middenmotor ook aangenaam is voor ritten met veel heuvels ( hetgeen bij Ellio bijv. sterk tegenviel bij een vorige lange testrit, ik vond die zeer traag schakelen bergop).
Connectie met smartphone heb ik niet getest, de meerwaarde van het scherm met navigatie vind ik ook niet super voor het ww verkeer.
Eerste indruk is heel goed maar een duurtest zou wel nodig zijn om meer zekerheid te hebben , zeker gezien de geringen referenties en info tot nu toe.

Misschien ook interessant is dat hun website binnen dit en twee weken volledig vernieuwd zou worden met meer info.

Over de mogelijkheid tot leasen van de speedpedelec ( gezien de aankoopprijs wel een interessante optie, vooral in BE) konden ze nog niet teveel kwijt, ze zijn blijkbaar in gesprek bij de grootste fietsleasemaatschappij hiervoor .
Ik ben enorm benieuwd, smaken verschillen, maar ik vindt het de mooiste op het moment.
Het feit dat je zegt tot 40 - 45 km/h....kon je enigzins 45 km/h rijden ?
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gracchi
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2021, 14:37
Merk SP: Ex-Flanders
Km-stand: 9500

MarcelH schreef: 17 apr 2023, 07:31 Ik ben enorm benieuwd, smaken verschillen, maar ik vindt het de mooiste op het moment.
Het feit dat je zegt tot 40 - 45 km/h....kon je enigzins 45 km/h rijden ?

Ja ik kon zeker gemakkelijk tot 45km/u op het display , alleen kan ik niet bevestigen of dit ook echt 45 km/u was zonder GPS , ook maar kort kunnen testen.
De versnelling van 30 tot 45 km/u was zeer knap in de hoogste stand, zeker vergelijkbaar met een Klever en beter dan de 500W achterwielmotor van mijn vorige speed pedelec.
Plaats reactie