Ellio Elite review

Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.18k

Knappe review Sylvia :ay
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Complimenten, wat een enorm uitgebreide duidelijke review !!

En wat de Ellio betreft, het is toch echt wel value for money in mijn optiek........
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarcelH schreef: 14 mar 2022, 16:23 En wat de Ellio betreft, het is toch echt wel value for money in mijn optiek.
Ja, eens. Zeker als je bedenkt wat voor bak techniek erin zit. En een 1.150Wh accu is ook heel erg netjes.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ter info:
Stromeur schreef: 13 mar 2022, 17:31 De Ellio is op dit moment alleen nog leverbaar in België. Woon je buiten België en wil je tóch een Ellio speed pedelec rijden: dat kan, maar dan zul je hem zelf moeten importeren via de aangewezen instanties en voor service ben je afhankelijk van Ellio en haar dealers in België. (Edit: er zijn onbevestigde plannen om de Ellio ook leverbaar te maken in Nederland. Misschien zelfs dit jaar nog.)
Ik weet dat Ellio altijd al sinds de lancering van plan is om uit te breiden naar Nederland, ik heb het ze destijds meteen gevraagd. Maar ze wilden eerst stevig in de schoenen staan in België. Gezien het hoge serviceniveau van IntuEdrive vind ik het heel verstandig dat ze zo'n stap weloverwogen maken.

Voor Nederlandse speed pedelec rijders die veel op drukke rijbanen tussen de auto's moeten rijden is de Ellio echt een uitkomst. Dankzij de cruise control kun je eenvoudig 45km/u rijden tussen de rest van het verkeer, zonder dat je jezelf een halve hartverzakking moet trappen met een schuimbekkende automobilist op je bagagedrager. (Die laatste blijft misschien, je hebt van die mensen.. maar dat eerste is zeker van de baan.)

Er is nog niks aangekondigd vanuit Ellio, maar wie weet..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sandman79
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 nov 2021, 16:02
Locatie: Genk
Merk SP: Klever X-Speed Pinion
Km-stand: 1248

Nog een leuk weetje:

De Fietsen worden (grotendeels) in het bedrijf waar ik werk geassembleerd, door maatwerkers. Mensen met een beperking. :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat goed! :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 13 mar 2022, 17:46 Ik heb de Ellio accu niet helemaal leeg gereden. Belangrijkste reden hiervoor: als de accu van de Ellio leeg is, dan kun je er NIET meer mee rijden. (Dit in tegenstelling tot andere speed pedelecs, die dan gewoon een hele zware fiets worden.) Maar er is goed nieuws: Ellio is op dit moment nieuwe firmware aan het beta testen waarbij dit verdwijnt.

Edit 15-3-2022: Inmiddels is software update 'Saving Private Ryan' beschikbaar voor alle Ellio's. Vlak voor de batterij volledig leeg is gaat deze in slaapmodus. De fiets schakelt over naar 'limp-home' waardoor je onbeperkt door kunt rijden met de lege accu. Eerder was dit niet mogelijk omdat Ellio zijn achtermotor nodig heeft om te kunnen trappen. Dat is nu verleden tijd.
Bovenstaande edit toegevoegd aan de review. Ook met de Ellio kun je nu zonder ondersteuning doorfietsen als je accu leeg is. Waardevolle firmware update!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Erwin_M
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2022, 12:49
Locatie: Limburg
Merk SP: Ellio

Inderdaad een mooie en uitgebreide review! Dikke proficiat hiervoor.

Om terug te komen op de D/P schakelaar, deze heeft nog een extra functie. De walk-assist.
Deze kan je gebruiken als de fiets in P-staat samen met de + van de cadans knop. (linkerkant bovenste knop)
Dit is toch wel een zeer nuttige functie voor zo een zware fiets.

Zelf heb ik nu 1500km met mijn Ellio en ik ervaar helemaal geen nerveus stuur gedrag. Integendeel.
Ik kan makkelijk het stuur los laten om mijn arm uit te steken bij het afdraaien.
wally
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 sep 2021, 15:13
Locatie: Brasschaat

Stromeur schreef: 15 mar 2022, 21:26
Stromeur schreef: 13 mar 2022, 17:46 Ik heb de Ellio accu niet helemaal leeg gereden. Belangrijkste reden hiervoor: als de accu van de Ellio leeg is, dan kun je er NIET meer mee rijden. (Dit in tegenstelling tot andere speed pedelecs, die dan gewoon een hele zware fiets worden.) Maar er is goed nieuws: Ellio is op dit moment nieuwe firmware aan het beta testen waarbij dit verdwijnt.

Edit 15-3-2022: Inmiddels is software update 'Saving Private Ryan' beschikbaar voor alle Ellio's. Vlak voor de batterij volledig leeg is gaat deze in slaapmodus. De fiets schakelt over naar 'limp-home' waardoor je onbeperkt door kunt rijden met de lege accu. Eerder was dit niet mogelijk omdat Ellio zijn achtermotor nodig heeft om te kunnen trappen. Dat is nu verleden tijd.
Bovenstaande edit toegevoegd aan de review. Ook met de Ellio kun je nu zonder ondersteuning doorfietsen als je accu leeg is. Waardevolle firmware update!
Dit is werkelijk fantastisch! Het niet kunnen verder rijden met lege batterij is immers een no-go voor mij. Al valt het nog wel af te wachten hoe zwaar trappen die laatste kilometers dan niet zijn...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

wally schreef: 16 mar 2022, 17:57Al valt het nog wel af te wachten hoe zwaar trappen die laatste kilometers dan niet zijn...
Da’s op een SP met achterwielmotor niet anders. Ook daarop is het geen pretje om met platte accu verder re fietsen. Maar zwaar trappen is beter dan lopen…
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie