Help: Wat moet ik kiezen? Klever X Alpha 45 of de Stromer ST2?

Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

Niwla schreef: 20 mar 2022, 08:27
Stromeur schreef: 19 mar 2022, 20:54 Klever gaat 'nee' zeggen, dat garandeer ik je.
Dat was hier ook letterlijk de boodschap. En de FM ging dat risico ook niet voor mij nemen.
Dus gewoon netjes binnen de lijntjes gebleven en zelf de by.Schulz besteld en deze gister bij de FM afgeleverd (ze konden hem zelf niet leveren) zodat ze deze kunnen monteren als de fiets er is.

Wat een “beest” van een zadelpen trouwens.
Ik heb al besloten dat ik de Kinekt niet meer wil met dit risico. Misschien dat ik zelfs wel eerst zonder vering gaan doen. ik rij op mijn racefiets en mountainbike ook zonder vering natuurlijk. met dat verschil dat ik dan wel op een goede zeem zit ;)
Maar ik kan me altijd nog gaan verdiepen in een verende pen. Of anders misschien ook die by Schulz g.2? Heeft iemand daar al ervaring mee. Of kan iemand mij zeggen hoe het zonder vering rijd op grotere afstanden?
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Joery Dekker schreef: 20 mar 2022, 16:31
Niwla schreef: 20 mar 2022, 08:27
Stromeur schreef: 19 mar 2022, 20:54 Klever gaat 'nee' zeggen, dat garandeer ik je.
Dat was hier ook letterlijk de boodschap. En de FM ging dat risico ook niet voor mij nemen.
Dus gewoon netjes binnen de lijntjes gebleven en zelf de by.Schulz besteld en deze gister bij de FM afgeleverd (ze konden hem zelf niet leveren) zodat ze deze kunnen monteren als de fiets er is.

Wat een “beest” van een zadelpen trouwens.
Ik heb al besloten dat ik de Kinekt niet meer wil met dit risico. Misschien dat ik zelfs wel eerst zonder vering gaan doen. ik rij op mijn racefiets en mountainbike ook zonder vering natuurlijk. met dat verschil dat ik dan wel op een goede zeem zit ;)
Maar ik kan me altijd nog gaan verdiepen in een verende pen. Of anders misschien ook die by Schulz g.2? Heeft iemand daar al ervaring mee. Of kan iemand mij zeggen hoe het zonder vering rijd op grotere afstanden?
Zelf nog geen ervaring mee maar heb me wel flink verdiept in de door Klever goedgekeurde zadelpennen. In mijn beleving is de by.Schulz wel de beste optie. De pennen voorzien van een rubber veerelement hebben een hele andere karakteristiek. Temperatuur is ook een factor in de mate van vering.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

Dag Allen,

Misschien is dit al eens eerder beschreven. Maar mijn Alpha komt hopelijk bijna. Mar wat is nou de beste manier om met de Batterij om te gaan? Het beste zo veel mogelijk leeg rijden of juist niet? wat is wijs om de levensduur van de Batterij te vergroten?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Joery Dekker schreef: 29 mar 2022, 17:04 Mar wat is nou de beste manier om met de Batterij om te gaan? Het beste zo veel mogelijk leeg rijden of juist niet? wat is wijs om de levensduur van de Batterij te vergroten?
Alstu.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

FreddyH schreef: 29 mar 2022, 17:08
Joery Dekker schreef: 29 mar 2022, 17:04 Mar wat is nou de beste manier om met de Batterij om te gaan? Het beste zo veel mogelijk leeg rijden of juist niet? wat is wijs om de levensduur van de Batterij te vergroten?
Alstu.
Super bedankt voor dit meer dan volledige antwoordt op mijn vraag.. Fijn zo een uitgebreide info!
Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

Ik heb mijn Alpha vandaag bij de fm zien hangen .. ze zijn hem aan het opbouwen . Morgen is hij naar alle waarschijnlijkheid klaar! (als het kenteken binnen komt morgen)

Beetje jammer dat waarschijnlijk zijn eerste ritjes gelijk een regen test wordt :roll: . Maar goed na regen komt altijd wel weer :hy:
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Joery Dekker schreef: 30 mar 2022, 23:49 Ik heb mijn Alpha vandaag bij de fm zien hangen .. ze zijn hem aan het opbouwen . Morgen is hij naar alle waarschijnlijkheid klaar! (als het kenteken binnen komt morgen)

Beetje jammer dat waarschijnlijk zijn eerste ritjes gelijk een regen test wordt :roll: . Maar goed na regen komt altijd wel weer :hy:
Ik hoop vandaag ook gebeld te worden dat ik hem morgen op kan halen. Hij is al meer dan een week binnen dus zal ook wel tijd worden inmiddels.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Veel plezier alvast. En over die regen: lekker met een grijns trotseren. Komt niet heel vaak voor en met de juiste kleding is er niks aan het handje!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Joery Dekker schreef: 30 mar 2022, 23:45 Super bedankt voor dit meer dan volledige antwoordt op mijn vraag.. Fijn zo een uitgebreide info!
Graag gedaan!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

tempImageTz3Ave.gif
tempImageTz3Ave.gif (8.68 MiB) 649 keer bekeken
tempImageBwBvBw.gif
tempImageBwBvBw.gif (5.82 MiB) 649 keer bekeken
Eerste ritje gemaakt veel wind en nog best koud. Daar heeft Accu wel last van, verbruik van Batterij valt daardoor iets tegen. De foto was de heenweg voor het windje 22km. Maar terug verbruikte de accu puur meer energie. Was ook windkracht 6 a 7 langs het IJsselmeer op de kop!

Maar ik werd er zeker wel blij van. Had bewust even getest met volle bepakking en volle ondersteuning.. Maar hield maar 16% over na de terug weg tegen. Na de heenweg was het nog 65%.... Ben benieuwd naar me volgende ridjes.. Woon werk! :hy: :d3: :cool2:
Plaats reactie