Help: Wat moet ik kiezen? Klever X Alpha 45 of de Stromer ST2?

Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

kenteken en verende zadelpen volgt nog(rij nu met groen plaatje) .. Ook ga ik het stuur nog even vlakker zetten ... en het zadel iets naar achter nog.. Maar hij rijd al heerlijk hoor!!! :bp: :bp:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nice. Nu kan het fine tunen beginnen, zodat het helemaal jouw fiets wordt, maar zo te zien ben je al een heel eind op weg; Wahoo, fietstassen, bidonhouder..

De hoek van de stuurpen afstellen is best een tijdrovend klusje. Overweeg om het aan de FM over te laten. Als je het zelf gaat doen: rustig de tijd voor nemen en goed opletten dat de kabelboom onder de stuurpen nergens in de knel komt.

Veel veilige kilometers gewenst!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Herbal
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 mei 2019, 07:17
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3 Pinion SE
Km-stand: 3760

Hele mooie fiets, ik wens je er veel fijne en veilige kilometers mee. :ay
Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

Stromeur schreef: 02 apr 2022, 00:55 Nice. Nu kan het fine tunen beginnen, zodat het helemaal jouw fiets wordt, maar zo te zien ben je al een heel eind op weg; Wahoo, fietstassen, bidonhouder..

De hoek van de stuurpen afstellen is best een tijdrovend klusje. Overweeg om het aan de FM over te laten. Als je het zelf gaat doen: rustig de tijd voor nemen en goed opletten dat de kabelboom onder de stuurpen nergens in de knel komt.

Veel veilige kilometers gewenst!
Thx en Thx voor al je tips.

De wahoo is van mijn race fiets was een kwestie van een extra houdertje. Ik heb ook een Isaac Racefiets en een Nishiki mountainbike. Ik moet behoorlijk omdenken als ik op me speed pedelec fiets:). Ik ben gewent hoe meer kracht op de pendalen hoe harder. Bij de Alpha is vaak terug schakelen en lichtere tred hogere snelheid. Best gek en het kost niet veel energie ook best gek om mee te maken. Wel ander soorteigen zit pijn. Maar ik klaag niet hoor gister voor het windje 38km(tijdelijke werkplek) gem 41km/uur naar het werk en vandaag tegen het windje 38 km en 38km/uur terug.

Morgen wordt een grotere uitdaging. 50 a 55 km(vanaf september definitieve werkplek) naar mijn werk. Ik denk dat ik dan toch iets moet doseren kwa ondersteuning om het op 1 accu te halen. Ik ben benieuwd... We gaan het zien!
Bijlagen
c21a400b-57a0-4440-abdc-f83895dc0ef3.JPG
c21a400b-57a0-4440-abdc-f83895dc0ef3.JPG (47.9 KiB) 708 keer bekeken
9234451f-fac0-4d34-909c-842ce41df7d7.JPG
9234451f-fac0-4d34-909c-842ce41df7d7.JPG (55.74 KiB) 708 keer bekeken
Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

Herbal schreef: 03 apr 2022, 14:02 Hele mooie fiets, ik wens je er veel fijne en veilige kilometers mee. :ay
dank!!
Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

Vandaag de rid die het straks moet worden 52 km heen heel licht briesje schuin tegen volledige ondersteuning MAX 5. ging tot 48 daarna door het dorp op Eco de eindstreep gehaald 39.2 gem. ik reed tot 48 km ruim 40 gem.

Terug was de wind gedraaid 52 km een iets harder briesje schuin tegen 60% volle ondersteuning MAX 5 toen 34% afgeschaald naar Tour 3 dat ging prima kon ik hem ook nog boven de 40 houden en hield ik 6% over aan het eind. 38 gem. Dus als ik hem volledige rid op Tour zou zetten moet het geen probleem zijn! Ik vond het 2 heerlijke ritten! :hy: :bp: :bf: :cool2:
Bijlagen
IMG_706FB6C6B1E7-1.jpeg
IMG_706FB6C6B1E7-1.jpeg (392.21 KiB) 594 keer bekeken
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Respect hoor , zijn geen kinderachtige ritjes met de wind erbij en het ietwat doseren vd ondersteuning.
Succes
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Gebruikersavatar
TR1969
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 apr 2022, 08:35
Locatie: Kop van Noord Holland

Joery Dekker schreef: 19 mar 2022, 11:24
BramVerb schreef: 16 mar 2022, 20:01
Joery Dekker schreef: 15 mar 2022, 22:36

Weet jij/jullie een goede fm om de fiets te kopen?. Ik heb nu bij Piet de wit gekeken. Die is goed, maar een 68 km bij mij vandaan. Verder heeft fietsenwinkel.nl hem voor 8199, maar die hebben er over het algemeen niet veel kaas van gegeten, dus moet je het wel treffen welke monteur je tref. Maar hebben wel weer servicepunten/partners dichter bij mijn huis die wel redelijk tot goed aangeschreven staan. Maar weten jullie nog een goede zaak?
Ik mijn X Speed bij Piet de Wit vandaan, daar hebben ze wel verstand van zaken. Mijn fiets werd piekfijn afgeleverd, goed ingeremd en wel, dus geen piepende remmen.
Deze leveren echter geen Stromers vanwege slechte ervaringen als dealer.
Dat hebben ze daar zeker Bram. John van Piet de Wit heeft heel veel kennis in huis en ze verkopen Klever al 5 jaar. Maar 68KM is voor mij toch net iets te ver voor zo een aanschaf!. Dus ik heb een goede winkel dichter bij huis gevonden die hem kan leveren!
Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Ik woon 1 afslag eerder aan de A7 :D en zit een beetje met hetzelfde dilemma, Kleverdealers zijn hier niet erg dik gezaaid.
Piet de Wit of anders kom je al in Amsterdam of Haarlem uit.

PS mss op Strava even voor de E-bike kiezen ipv de normale fiets (gaat je wel wat kroontjes kosten)
Stromer ST
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

FreddyH schreef: 29 mar 2022, 17:08
Joery Dekker schreef: 29 mar 2022, 17:04 Mar wat is nou de beste manier om met de Batterij om te gaan? Het beste zo veel mogelijk leeg rijden of juist niet? wat is wijs om de levensduur van de Batterij te vergroten?
Alstu.
Heel interessant artikel! 👍🏻
🇨🇭ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
🇨🇭CP Chimayo+/photochromic
Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

TR1969 schreef: 12 apr 2022, 13:21
Joery Dekker schreef: 19 mar 2022, 11:24
BramVerb schreef: 16 mar 2022, 20:01

Ik mijn X Speed bij Piet de Wit vandaan, daar hebben ze wel verstand van zaken. Mijn fiets werd piekfijn afgeleverd, goed ingeremd en wel, dus geen piepende remmen.
Deze leveren echter geen Stromers vanwege slechte ervaringen als dealer.
Dat hebben ze daar zeker Bram. John van Piet de Wit heeft heel veel kennis in huis en ze verkopen Klever al 5 jaar. Maar 68KM is voor mij toch net iets te ver voor zo een aanschaf!. Dus ik heb een goede winkel dichter bij huis gevonden die hem kan leveren!
Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Ik woon 1 afslag eerder aan de A7 :D en zit een beetje met hetzelfde dilemma, Kleverdealers zijn hier niet erg dik gezaaid.
Piet de Wit of anders kom je al in Amsterdam of Haarlem uit.

PS mss op Strava even voor de E-bike kiezen ipv de normale fiets (gaat je wel wat kroontjes kosten)
Ik heb hem nu bij John van duin uit Opmeer vandaan dat is voor mij het dichtstbijzijnde. In Alkmaar wordt volgens mij in mei een Fietsenwinkel.nl geopend.. Maar dat moet je willen.. Als je zelf genoeg verstand er van heb kan dat een optie zijn. Want de adviezen die ik daar gehad heb sloegen kant nog wal. De service vraag ik me ook af.
Plaats reactie