Help: Wat moet ik kiezen? Klever X Alpha 45 of de Stromer ST2?

Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

nog ff dan he.. Dit was vandaag .. wel voor het windje :P
Bijlagen
c701afbe-8cea-47e4-aaeb-75ff2ff8ea81.jpg
c701afbe-8cea-47e4-aaeb-75ff2ff8ea81.jpg (55.01 KiB) 717 keer bekeken
c701afbe-8cea-47e4-aaeb-75ff2ff8ea81.jpg
c701afbe-8cea-47e4-aaeb-75ff2ff8ea81.jpg (55.01 KiB) 717 keer bekeken
Gebruikersavatar
TR1969
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 apr 2022, 08:35
Locatie: Kop van Noord Holland

Joery Dekker schreef: 12 apr 2022, 23:09
TR1969 schreef: 12 apr 2022, 13:21
Joery Dekker schreef: 19 mar 2022, 11:24

Dat hebben ze daar zeker Bram. John van Piet de Wit heeft heel veel kennis in huis en ze verkopen Klever al 5 jaar. Maar 68KM is voor mij toch net iets te ver voor zo een aanschaf!. Dus ik heb een goede winkel dichter bij huis gevonden die hem kan leveren!
Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Ik woon 1 afslag eerder aan de A7 :D en zit een beetje met hetzelfde dilemma, Kleverdealers zijn hier niet erg dik gezaaid.
Piet de Wit of anders kom je al in Amsterdam of Haarlem uit.

PS mss op Strava even voor de E-bike kiezen ipv de normale fiets (gaat je wel wat kroontjes kosten)
Ik heb hem nu bij John van duin uit Opmeer vandaan dat is voor mij het dichtstbijzijnde. In Alkmaar wordt volgens mij in mei een Fietsenwinkel.nl geopend.. Maar dat moet je willen.. Als je zelf genoeg verstand er van heb kan dat een optie zijn. Want de adviezen die ik daar gehad heb sloegen kant nog wal. De service vraag ik me ook af.
Fietsenwinkel.nl ben ik gevoelsmatig nog geen fan van (onderbuikgevoel), John van Duin ga ik even kijken.
Ik dacht die meer voor de gewone E-bikes is maar blijkbaar heeft hij ook SP.
Bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Joery Dekker schreef: 12 apr 2022, 23:09 Als je zelf genoeg verstand er van heb kan dat een optie zijn. Want de adviezen die ik daar gehad heb sloegen kant nog wal. De service vraag ik me ook af.
Het probleem is dat je nog zoveel (algemene) kennis van fietstechniek en elektrotechniek kunt hebben, maar dat dit je meestal niet helpt bij defecten/storingen aan een Stromer. Als je niet weet hoe zo'n sp in elkaar zit, geen dealer-ingang hebt bij Stromer, niet kunt bepalen welk onderdeel defect is en die niet kunt bestellen (wat sowieso allemaal al aan de orde is binnen garantie, maar óók daarbuiten), dan kom je nergens meer met je kapotte Stromer.

De dealer zit er altijd tussen, en als die niet goed is, dan heb jij daar als consument direct last van bij een storing of defect.

Het imago van fw.nl is al jaren bekend en ook op basis van recente berichten zie ik nog altijd nul reden om mijn oordeel over deze dozenschuiver bij te stellen: goedkoop = duurkoop. (En in de showroom lullen ze d'r maar een eind in om, zolang jij maar bij ze koopt).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Joery Dekker
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2022, 14:54
Locatie: Den Oever
Merk SP: Klever Alpha
Km-stand: 1500

TR1969 schreef: 13 apr 2022, 08:36
Joery Dekker schreef: 12 apr 2022, 23:09
TR1969 schreef: 12 apr 2022, 13:21

Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? Ik woon 1 afslag eerder aan de A7 :D en zit een beetje met hetzelfde dilemma, Kleverdealers zijn hier niet erg dik gezaaid.
Piet de Wit of anders kom je al in Amsterdam of Haarlem uit.

PS mss op Strava even voor de E-bike kiezen ipv de normale fiets (gaat je wel wat kroontjes kosten)
Ik heb hem nu bij John van duin uit Opmeer vandaan dat is voor mij het dichtstbijzijnde. In Alkmaar wordt volgens mij in mei een Fietsenwinkel.nl geopend.. Maar dat moet je willen.. Als je zelf genoeg verstand er van heb kan dat een optie zijn. Want de adviezen die ik daar gehad heb sloegen kant nog wal. De service vraag ik me ook af.
Fietsenwinkel.nl ben ik gevoelsmatig nog geen fan van (onderbuikgevoel), John van Duin ga ik even kijken.
Ik dacht die meer voor de gewone E-bikes is maar blijkbaar heeft hij ook SP.
Bedankt voor je reactie!
Ik begreep dat je ondertussen bij John van duin geweest ben. Hij zei het toen ik hem aan de telefoon had. Perry is daar de jongen die weet waar hij het over heeft als het om Klever gaat.
Gebruikersavatar
TR1969
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 apr 2022, 08:35
Locatie: Kop van Noord Holland

Joery Dekker schreef: 18 apr 2022, 22:05
TR1969 schreef: 13 apr 2022, 08:36
Joery Dekker schreef: 12 apr 2022, 23:09

Ik heb hem nu bij John van duin uit Opmeer vandaan dat is voor mij het dichtstbijzijnde. In Alkmaar wordt volgens mij in mei een Fietsenwinkel.nl geopend.. Maar dat moet je willen.. Als je zelf genoeg verstand er van heb kan dat een optie zijn. Want de adviezen die ik daar gehad heb sloegen kant nog wal. De service vraag ik me ook af.
Fietsenwinkel.nl ben ik gevoelsmatig nog geen fan van (onderbuikgevoel), John van Duin ga ik even kijken.
Ik dacht die meer voor de gewone E-bikes is maar blijkbaar heeft hij ook SP.
Bedankt voor je reactie!
Ik begreep dat je ondertussen bij John van duin geweest ben. Hij zei het toen ik hem aan de telefoon had. Perry is daar de jongen die weet waar hij het over heeft als het om Klever gaat.
Klopt ik heb Perry gesproken en heb daar even een stukje mogen rijden op een X Speed Alpha 45 (wat een gave fiets is dat zeg, helaas boven budget).
Als het goed is komt deze week de N ROGUE daar binnen. Bedankt voor de tip!
Bapje
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:50
Locatie: België

Ook ik ben enorm aan het twijfelen tussen een Klever Alpha maar dan wel een ST3 pinion. Heel gelijkaardige fietsen dus. Testrit toonde aan dat ze beide wel anders rijden, maar ik kan moeilijk zeggen dat de ene beter was. Het is gewoon anders.
Ik neig iets meer richting Stromer vanwege het design, maar ik schrik toch wel even van de vele problemen die je leest. Dat zal wel voor een deel te wijten zijn dat mensen die problemen hebben je sneller zal horen, maar toch, ik bedenk me dan dat je maar net zelf zo een maandagochtend fiets dan hebt.
Bij Klever lees ik dit veel minder, maar ik kan me voorstellen dat dit merk ook problemen zal hebben, alleen rijden er minder mensen op dus minder geroep online. Klever heeft wel 3 jaar garantie standaard…
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik lees maar weinig structurele problemen met de ST3... Nu is het PINION deel wel nieuw maar da's vooral mechanisch. Het enige wat echt veranderd is aan de ST3 PINION tov van de ST3 is de motoraansturing, dit omdat het signaal van de krachtsensor (TMM sensor) heel anders gevormd is bij de belt vs de ketting. Ik verwacht daarin geen grote problemen.

Aan de andere kant: het blijft Stromer en het is een nieuw model, dus het is toch weer afwachten wat ze dit keer weer verprutsen. Ik verwacht weinig, maar durf er geen geld op in te zetten :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bapje schreef: 20 apr 2022, 14:49 Ook ik ben enorm aan het twijfelen tussen een Klever Alpha maar dan wel een ST3 pinion. Heel gelijkaardige fietsen dus. Testrit toonde aan dat ze beide wel anders rijden, maar ik kan moeilijk zeggen dat de ene beter was. Het is gewoon anders.
Zelfs ik twijfel, terwijl ik toch al een jaar naar volle tevredenheid op mijn Klever X ALPHA 45 rondrijd. Fenomenale speed pedelec. Maar de Stromer ST3 PINION is ook ontzettend gaaf.

Precies wat je zegt: twee totaal verschillende bikes, de keus zal altijd persoonlijk zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een betrouwbare Klever vs. een Stromer ... :ck:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Bepalend is een goede fm. Voor mij een eerste vereiste. Dit nog boven de keuze van stromer of klever.
Greetz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie