My Klever app

Mono
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mar 2022, 12:10
Locatie: Nederweert
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10.000

Stromeur schreef: 27 apr 2022, 17:17 Ik heb vandaag de vervangende display met alle meest recente software op mijn bike gezet, maar het lukt niet om een verbinding tot stand te brengen tussen de My Klever app en mijn Alpha.

Aanvankelijk stond mijn vorige display nog in de lijst van de app, opdracht 'find bike' liet de nieuwe display niet zien. Cache van de app geleegd en data gewist, dus toen was de lijst keurig leeg, maar dit loste het niet op:


Blauw BT icoontje knippert op de display. Ik kies in de app voor 'find bike'. Dan gaat de app een paar seconden draaien en dan stopt-ie gewoon.

Ik zie mijn ALPHA wel op mijn telefoon onder BT apparaten.



Ik heb Klever een mailtje gedaan en om advies gevraagd.
Dit probleem had ik heel in het begin ook heb dit volgens mij ook in mijn 2e of 3e post van dit onderwerp My klever app beschreven.
Bij mij heeft het geholpen om de E-Key in het scherm te steken en toen verbinding gemaakt met bluethooth
daarna koppelde hij vrijwel meteen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vandaag telefonisch contact gehad met de technische man van Klever en hij heeft het opgelost :)

Onderstaande klopt, voor het verbinden moet inderdaad de eKey in de display zitten, anders kan iedereen met een app verbinding maken met een willekeurige Klever die ergens in de buurt aan staat (dus logisch ook):
Mono schreef: 04 mei 2022, 21:54 Bij mij heeft het geholpen om de E-Key in het scherm te steken en toen verbinding gemaakt met bluethooth
daarna koppelde hij vrijwel meteen.
Ondanks het knipperende BT icoontje op de display op advies van Klever de display in het BlueTooth menu op 'pair' gezet. (De display telt dan af - 3-2-1 - , het scherm gaat even uit, weer aan met een oranje knipperend BT icoontje en daarna wordt het een blauw knipperend BT icoontje,)

De app zag de bike nu voor het eerst wél na het klikken op 'find bike' in de app, maar de bleef vervolgens hangen bij het connecten.


Op advies van Klever de fiets uit gezet, accu eruit gehaald, Klever app verwijderd en opnieuw erop gezet, en de procedure opnieuw gevolgd:

- eKey in de display steken
- In het display menu Bluetooth op Pair zetten
- MyKlever app op de telefoon opstarten
- Onder 'Bike settings' links náást de schuifknop op de tekst tikken
- Op 'find bike' tikken
- Klever komt in beeld, hierop tikken
- App gaat 'connecten' en zodra dat gebeurd is verschijnt het startscherm van de MyKlever app


Dank Mono en dank Klever :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wel fijn dat het duidelijk in de handleiding en App vermeld staat dat dit nodig is. Anders zouden eindgebruikers er per ongeluk achter moeten komen :ay

[/sarcasm]
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

M.n. dat de eKey erin moet om de app met de Klever te kunnen verbinden kan Klever inderdaad het beste in de handleiding zetten. Ik gebruik die namelijk nooit, liggen ergens in een la. Het was niet in me opgekomen, totdat Mono dit in herinnering bracht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
immemons
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2022, 12:34
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Klever Alpha 45 Pinion
Km-stand: 700

De FM heeft het display eergisteren geupdated, zodat ik met mijn iPhone de Bluetooth versie via de my klever app zou kunnen bijwerken. Ondanks dat ik de my klever app eerst heb verwijderd, de accu heb losgekoppeld en daarna de fiets opnieuw heb verbonden aan de app, lukt het niet om de Bluetooth versie te updaten.

Wanneer ik op update druk op mijn iPhone, reageert het display wel maar is er geen sprake van een update. Het wel of niet plaatsen van de HDMI-key maakt niet uit voor het Bluetooth update proces.

Hebben jullie nog suggesties?
Klever X Speed Alpha 45 pinion
Mono
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mar 2022, 12:10
Locatie: Nederweert
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10.000

Zover ik heb begrepen van Klever kan de FM deze update helemaal niet uitvoeren.
Dit moet door Klever zelf in Bunnik gedaan worden.
Dit vindt ik echt wel een min punt... En zeker in deze tijd dat alles opafstand te regelen is.
Ook wat stromeur enkele berichten hier boven aangaf van een ruil display vindt ik helemaal waardeloos ik weet wat mijn display is gebeurd en hoe het eruit ziet is altijd afwachten wat je terug krijgt! :bh:
En laatste optie door het display op te sturen en 2 weken moeten missen en niet kunnen fietsen vindt ik gewoon te lang. :bu:
Dus klever kom eens met eenredelijke oplossing voor een fiets van 8,5 k
immemons
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2022, 12:34
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Klever Alpha 45 Pinion
Km-stand: 700

Dank voor je reactie! Omdat de positie van de display is veranderd en er krassen opzitten, vermoed ik dat de FM het display heeft verwisseld. Deze vraag heb ik inmiddels bij de FM uitgezet. Ben er niet blij mee. :oops
Klever X Speed Alpha 45 pinion
Mono
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mar 2022, 12:10
Locatie: Nederweert
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10.000

Dat bedoel ik je leverd een nette display in en je krijgt er 1 met krassen of afgesleten knoppen terug :bu:
Dan is mijn motto..... Dan maar geen app!!!!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

immemons schreef: 22 mei 2022, 13:50 De FM heeft het display eergisteren geupdated, zodat ik met mijn iPhone de Bluetooth versie via de my klever app zou kunnen bijwerken.
Als jouw display is vervangen, dan zou hier de meest recente FW en BT software op moeten zitten. De BT software kan NIET worden geupdate via de app.

De software versies zou ik eerst controleren:

- Open het menu op je display
- Ga naar 'Bike Settings'
- Navigeer naar 'MORE(2/3)'
- Kies 'System'
- Navigeer naar 'DCU(5/6)'

Hier zie je DFW (= Display FirmWare) en BT FW (= Bluetooth Firmware).

De meest recente versies zijn:

DFW: 6.C.C3
BT FW: 1.1.0.0
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
immemons
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2022, 12:34
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Klever Alpha 45 Pinion
Km-stand: 700

Top, dank voor de info. Met deze nieuwe informatie zie ik dat in ieder geval zowel de firmware als de Bluetooth niet de laatste versie hebben. Dus ik ben nu benieuwd naar het verhaal van de FM. Want op mijn onderhoudsbon staat dat nieuwste software is geladen ….
Klever X Speed Alpha 45 pinion
Plaats reactie