My Klever app

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Waar Flyy op doelt is dat de motorblokkering pas na eventjes in werking treedt (tenminste, zo heb ik het begrepen). Als je het wiel een beetje op en neer beweegt dan trigger je die blokkering waarschijnlijk niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Ik heb na inschakelen van motorblokkering eerst het achterwiel met de hand rondgedraaid en bij een volgende poging met de fiets aan de hand gelopen. Mét en zonder motorblokkering geen verschil. Vanmiddag maar even naar de FM.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ga er gewoon eens een stuk mee fietsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Stromeur schreef: 01 jun 2022, 09:04 Ga er gewoon eens een stuk mee fietsen.
Hoe zou het "moeten" werken dan?
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Mono
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mar 2022, 12:10
Locatie: Nederweert
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10.000

Niwla schreef: 01 jun 2022, 09:45
Hoe zou het "moeten" werken dan?
Bij mij is het niet zo dat het wiel helemaal blokkeerd
Maar je voelt wel een flinke weerstand onstaan

Als of je met een auto aan het rijden bent met de handrem erop :D
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Der Motor wird nicht mechanisch blockiert.
Es findet meiner Information nach ein Phasenschluss statt. Je schneller das Rad dreht umso größer ist die Bremskraft. Ein Elektriker kann das sicher besser erklären.




De motor is niet mechanisch geblokkeerd.
Volgens mijn informatie vindt er een fasevergrendeling plaats. Hoe sneller het wiel draait, hoe groter de remkracht. Een elektricien kan dit zeker beter uitleggen
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Duidelijk! dan heb (alweer) een andere interpretatie van iets ;p
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

In de motor heb je een ster punt, dat kan je in de controller ook door de helft van de FET’s te schakelen, de FET’s voor de + helft of de FET’s voor de - helft, continu of met pulsen. Die opgewekte energie zit niet meer in een draaiveld want de 3fasen staan parallel, en dat vormt met de permanente magneten van de rotor een grote weerstand. Je kan stellen dat de motor/generator in kortsluiting staat en dus alle opgewekte energie ook gebruikt om te remmen.
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Bedankt voor de toelichting 👌
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
ChrisK
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jun 2022, 23:18
Locatie: Eelde
Merk SP: Klever X-speed Alpa
Km-stand: 10000

Martijn_pedelec schreef: 26 mei 2022, 21:21
Stromeur schreef: 23 mei 2022, 15:05 FW updates kan de dealer. Maar deze BT update moet Klever doen. Ik weet ook niet waarom.
Tijdens mijn n-rogue beta test is de software van het scherm ook geüpdatet (om de BT versie te updaten). Dit gebeurde door iemand van klever icm een laptop en HDMI kabel. Ik stond er naast en de update was binnen een minuut gedaan. Vreemd dat Klever de FM niet kan opleiden om dit bij de FM zelf te doen. Ik neem immers aan dat de FM ook al software heeft om elke klever uit te lezen?
Ik heb mijn Klever net nieuw. Er zit nog niet de nieuwste firmware op. Ik heb nu:
DFW: 6.C.C0
BTFW: 1.0.0.0

De app geeft aan dat de bluetooth firmware geüpdatet moet worden om alle functionaliteit te krijgen.
De FM heeft bij klever navraag gedaan hoe het nu zit qua updaten. Het blijkt dat de FM de Display Firmware op mijn fiets zelf kan updaten. Bij oudere versies kan dat niet altijd en moet hij terug naar Klever zelf. Ik ga dit weekend dus nog even langs de FM in Groningen om de nieuwste display firmware erop te laten zetten. Daarna zou ik zelf de bluetooth versie via de app moeten kunnen updaten. Ik laat wel even weten of het gelukt is. Het verklaart in elk geval waarom het bij sommigen wel lukt bij de FM om te updaten en bij anderen niet.
Plaats reactie