My Klever app

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja klinkt goed.

Problemen zijn vervelend, maar in de manier waarop die worden opgelost herken je direct een goeie dealer. Netjes ook vanuit Klever opgelost.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Blackbird
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 aug 2021, 10:56
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever X-Speed Alpha
Km-stand: 3500km

Stromeur schreef: 23 mei 2022, 15:05 FW updates kan de dealer. Maar deze BT update moet Klever doen. Ik weet ook niet waarom.
Wel vreemd dat mijn FM de BT-update wel heeft kunnen installeren op mijn Alpha , en alles werkt blijkbaar op de myKlever app (uitgezonderd het sindsdien regelmatig opflashen van de grootlichtindicator ) :shock:
Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

Stromeur schreef: 23 mei 2022, 15:05 FW updates kan de dealer. Maar deze BT update moet Klever doen. Ik weet ook niet waarom.
Tijdens mijn n-rogue beta test is de software van het scherm ook geüpdatet (om de BT versie te updaten). Dit gebeurde door iemand van klever icm een laptop en HDMI kabel. Ik stond er naast en de update was binnen een minuut gedaan. Vreemd dat Klever de FM niet kan opleiden om dit bij de FM zelf te doen. Ik neem immers aan dat de FM ook al software heeft om elke klever uit te lezen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Martijn_pedelec schreef: 26 mei 2022, 21:21 Ik neem immers aan dat de FM ook al software heeft om elke klever uit te lezen?
Geen idee. Nooit iets over gehoord dus het zou me ook niks verbazen als een FM die mogelijkheid helemaal niet heeft. Ik zal het eens navragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij mijn Bulls is er ook een speciaal kabeltje met software erbij die een dealer KON kopen. Voor de meeste zaken aan de fiets heb je dat helemaal niet nodig, dus veel FM's hadden dat kabeltje en die software niet.
Misschien is het bij Klever ook zoiets.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Even nagevraagd bij een Klever dealer (QicQ): Klever dealers kunnen een Klever aansluiten op een computer om de FW te updaten. Je kunt een Klever dan ook 'uitlezen', maar dat stelt niet zoveel voor: de dealer kan dan alleen enkele foutcodes zien, en die zien ze zo ook al op de display.

Momenteel heeft dat uitlezen van een Klever door de deale/klant dus geen enkele meerwaarde.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martijn_pedelec
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 aug 2021, 19:31
Locatie: Omgeving Eindhoven

Stromeur schreef: 27 mei 2022, 15:00 Even nagevraagd bij een Klever dealer (QicQ): Klever dealers kunnen een Klever aansluiten op een computer om de FW te updaten. Je kunt een Klever dan ook 'uitlezen', maar dat stelt niet zoveel voor: de dealer kan dan alleen enkele foutcodes zien, en die zien ze zo ook al op de display.

Momenteel heeft dat uitlezen van een Klever door de deale/klant dus geen enkele meerwaarde.
Ok, weer wat geleerd :ay
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Inmiddels iets meer tijd gehad om door de app heen te struinen (i.c.m. het nieuwe display). Ik weet inmiddels waar ik de motorlock-functie kan vinden en hoe hij werkt. Erg fijn dat mijn telefoon de e-key kan vervangen en ik daarmee het alarm en motorblokkering aan en uit kan zetten, althans…..

Alarm werkt, motorlock niet. Na het inschakelen van de motorlock en als de fiets helemaal is uitgeschakeld draait het achterwiel nog net zo makkelijk als voor die tijd. Ondanks dat het scherm vóór het afsluiten aangeeft dat de motorblokkering ingeschakeld is.

Of heb ik een verkeerd beeld van wat een motorblokkering is?
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Ob man das beim drehen per Hand feststellen kann weiß ich nicht. Versuch doch mal mit dem Rad so zu fahren oder schiebe es mal.



Ik weet niet of je dat kunt zien door met de hand aan het wiel te draaien. Probeer zo te rijden of te duwen.
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Het achterwiel draait mét en zonder motorblokkering even makkelijk.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Plaats reactie