Opium 3.0, OPIUM 4.0 en OPIUM 6.0

Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Reactions:
Merk SP: ST 2
Km-stand: 16000

FreddyH schreef: 10 jun 2022, 13:49 Goed kijken zullen ze wel doen, maar het FIT systeem overnemen zie ik niet gebeuren. Stromer heeft het OMNI systeem helemaal zelf gemaakt, dat soort dingen worden niet zomaar bij het grof vuil gezet...

Nu alle grote ontwikkelkosten achter de rug zijn is OMNI relatief goedkoop. Punt is alleen wel dat je alle nieuwe ontwikkelingen (zoals die druksensoren voor de banden) allemaal zelf zult moeten maken...

Dat snap ik, maar je kunt wel navigatie integreren in OMNI dat zou ik graag willen.
Stromer ST1x oranje 2017
Stromer ST2 zwart 2018, verende voorvork en bodyfloat

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis

verder ben ik van mening dat er een helmplicht moet komen voor alle E-bike berijders
FreddyH
Netherlands
Reactions:
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Stromerfred schreef: 12 jun 2022, 22:30 Dat snap ik, maar je kunt wel navigatie integreren in OMNI dat zou ik graag willen.
Ik snap de wens, maar reken daar niet teveel op. De kleuren OMNI reageert nu al soms irritant traag, ik vraag me af of ze bij Stromer wel de juiste mensen in dienst hebben om een embedded Linux systeem te ontwerpen en programmeren. Of ze hebben verschrikkelijke hardware keuzes gemaakt, dat kan ook.

Hoe dan ook, daar navigatie bij lijkt me een ramp worden. Ook vind ik de locatie in de bovenbuis en het kleine schermformaat niet handig voor navigatie.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromerfred
Netherlands
Reactions:
Merk SP: ST 2
Km-stand: 16000

FreddyH schreef: 12 jun 2022, 22:53
Hoe dan ook, daar navigatie bij lijkt me een ramp worden. Ook vind ik de locatie in de bovenbuis en het kleine schermformaat niet handig voor navigatie.
Navigatie op je iWatch vind ik bij wandelen ook werken (en is net zo’n groot scherm) kwestie van smaak misschien.
Stromer ST1x oranje 2017
Stromer ST2 zwart 2018, verende voorvork en bodyfloat

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis

verder ben ik van mening dat er een helmplicht moet komen voor alle E-bike berijders
FreddyH
Netherlands
Reactions:

Stromerfred schreef: 12 jun 2022, 22:58 Navigatie op je iWatch vind ik bij wandelen ook werken (en is net zo’n groot scherm) kwestie van smaak misschien.
Je kunt het smaak noemen... Met 45 km/h (12,5 m/s!) heb ik andere eisen aan een navigatiesysteem dan met 6 km/h.
🇺🇦
[Benjamin Franklin]
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Reactions:
Merk SP: Stromer ST3 PINION ABS
Km-stand: Besteld

Stromerfred schreef: 12 jun 2022, 22:58 Navigatie op je iWatch vind ik bij wandelen ook werken (en is net zo’n groot scherm) kwestie van smaak misschien.
Kwestie van de 50 jaar passeren en je ziet geen ene moer meer op zo'n schermpje (been there, done that :mrgreen: ).
🇺🇦
P312
Pro
Pro
Netherlands
Reactions:
Merk SP: nog te bepalen
Km-stand: 0

@rider opium,

Word ook gewerkt aan een radar systeem, net als bij Garmin?
Werkt perfect en bevorderd alleen maar de veiligheid!
Je krijgt dan mooi op het FIT display te zien of autos van achteren naderen!
FreddyH
Netherlands
Reactions:

Ik heb precies 0 ervaring met dat Garmin systeem, dus wellicht uit naïviteit: wat voegt die radar toe aan een spiegel?

Op een racefiets kan ik me voorstellen dat zo'n radar handig is, maar op een SP?
🇺🇦
[Benjamin Franklin]
bennyb
Pro
Pro
Belgium
Reactions:
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 9500

FreddyH schreef: 13 jun 2022, 07:22 Ik heb precies 0 ervaring met dat Garmin systeem, dus wellicht uit naïviteit: wat voegt die radar toe aan een spiegel?

Op een racefiets kan ik me voorstellen dat zo'n radar handig is, maar op een SP?
Een radar is toch wel een heel ander gegeven als een spiegel,
- jou navigatie staat altijd wat meer centraal maw wat meer in het zicht dus valt beter op
- als de radar een voertuig detecteert geeft deze een piep geluid
- een radar ziet een voertuig vaak of bijna altijd sneller als jij het in de spiegel kunt zien
- als je een garmin horloge hebt geeft deze een trilling als de radar iets detecteert
Dus zien horen en voelen, ik denk dat het momenteel niet veiliger kan.
ST1-2021 licht grijs- geveerde voorvork - geveerde zadelpen - blauwe batterij - sqlab zadel - sqlab stuur - sqlab handgrepen - sqlab innerbarends - sqlab pedalen
Mothboy
Expert
Expert
Reactions:

P312 schreef: 13 jun 2022, 06:47 @rider opium,

Word ook gewerkt aan een radar systeem, net als bij Garmin?
Werkt perfect en bevorderd alleen maar de veiligheid!
Je krijgt dan mooi op het FIT display te zien of autos van achteren naderen!
Fit is onderdeel van Flyer AG. Was en is het systeem dat Flyer gebruikt voor hun fietsen
maar in 2020 hebben ze het Fit systeem ondergebracht in een apart bedrijf en is dus ook
beschikbaar voor andere merken.
attachment=0]Screenshot 2022-06-13 at 12-33-04 Find out more about Biketec GmbH as a company.png[/attachment]
Denk dat als je meer info wilt over radarintegratie in het Fitsysteem je best contact opneemt met Fit zelf.
https://fit-ebike.com/nl-nl/over-ons/contactgegevens/
Bijlagen
Screenshot 2022-06-13 at 12-33-04 Find out more about Biketec GmbH as a company.png
Screenshot 2022-06-13 at 12-33-04 Find out more about Biketec GmbH as a company.png (542.89 KiB) 322 keer bekeken
FreddyH
Netherlands
Reactions:

bennyb schreef: 13 jun 2022, 11:37 Een radar is toch wel een heel ander gegeven als een spiegel,
- jou navigatie staat altijd wat meer centraal maw wat meer in het zicht dus valt beter op

Fair enough. Maar ik kijk dan weer vaker in mijn spiegel dan op mijn navigatie, en in mijn spiegel gaan geen batterijen leeg :mrgreen:
bennyb schreef: 13 jun 2022, 11:37 - als de radar een voertuig detecteert geeft deze een piep geluid
- een radar ziet een voertuig vaak of bijna altijd sneller als jij het in de spiegel kunt zien
- als je een garmin horloge hebt geeft deze een trilling als de radar iets detecteert
Dus zien horen en voelen, ik denk dat het momenteel niet veiliger kan.
Ik raak al overprikkeld bij de gedachte alleen. Het eerste wat ik bij zo goed als alles doe is alle piepjes en trillingen zoveel mogelijk uitzetten :shock:

Ieder zijn ding :ay
🇺🇦
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie