Ride OPIUM speed pedelec

P312
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 jun 2022, 13:27
Locatie: Mierlo
Merk SP: 2023-St7 Dark Platinum
Km-stand: 0

Volgens mij is mtb cycletech 1 van 1e die in dit concept een speed pedelec had, helaas is dat mis gegaan maar die beste man gaat nu vol voor het zelfde concept en zegt zelf dat hun al 10 jaar ervaring hebben met pinion!
En inderdaad stromer is daarin echt niet uniek lijkt mij.

En wat mij vooral intressant lijkt is dat het fit display zit waar het hoort te zitten en niet zoals bij stromer in de bovenbuis...wat mij alsnog zeer onhandig lijkt.
En ook ben ik eerlijk die opium ziet er erg gelikt uit..en mij als beginneling in het speed pedelec segment als deze fiets lekker rijd en ze het servicetechnisch goed voor elkaar hebben wat is er dan mis met deze fiets!!??
2023 stromer st7 Dark Platinum...met fietsen kun je nooit verdwalen..want je doet dat voor je plezier!
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

Samen met deze . Is ook nooit op de markt gekomen daar Go Swissdrive gestopt is.
https://www.tweewieler.nl/36032/gloedni ... elossi-e45
Opvolger werd de Kettler Velossi 2.0.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Mothboy schreef: 05 jul 2022, 07:44 Het design is gewoon een klassieke fietskader zoals die al tientallen jaren bestaat. En hier wordt net gedaan alsof Stromer de enige is die hardware van andere fabrikanten mag gebruiken en alle andere merken Stromer kopiëren.
Hun fiets met Pinion beginnen ze nu maar te leverenen terwijl ze op dit gebied 2,5 tot 3 jaar achter huppelen op andere merken.
Eens inderdaad dat veel onderdelen door diverse fietsenmaker gebruikt worden.....dat het een klassiek fiets model is....er zijn niet veel fietsen die van een afstand precies een stromer zijn en dat is deze wel in mijn optiek.
Zo zijn de japanner ook ooit begonnen en uiteindelijk was er een tijd dat ze betere auto's met een eigen design maakte dan de europeanen........

Ik kan ook nog niet zeggen of er iets mis is met deze fiets, niemand want ze rijden nog niet rond volgens mij...en ik hoop echt dat het een succes wordt...wat gezonde concurrentie is goed voor de consument.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Sluit me aan bij Marcel. Overigens weet ik wel,1 ding wat echt mis is met de fiets en dat is de niet uitneembare batterij. Dat vind ik echt een onoverbrugbaar gemis.

Met overigens de kanttekening dat bijv een van moof ebike dat ook niet heeft en die zijn toch mateloos populair
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

En toch is het overwinteren van de batterij in kamertemperatuur - net zoals het gewicht op mijn trekhaak / fietsendrager - voor mij écht wel een belangrijke ...
Laatst gewijzigd door Golvas op 05 jul 2022, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die VanMoof e-bikes worden gebruikt voor korte stadsritten, die kunnen thuis wel weer worden opgeladen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

Voor de ene een gemis voor de andere niet. Collega van mij rijdt met een gewone pedelec waarbij de batterij ook niet zomaar te verwijderen is. Heeft ondertussen +17K kilometer met fiets,rijdt ook zomer en winter en heeft nog nooit problemen met deze gehad. Woon-werkverkeer is 22km enkel. Dat noem ik dus ook niet gewoon een stadsritje.
Laatst gewijzigd door Mothboy op 05 jul 2022, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
MattL
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 apr 2022, 15:15
Locatie: Belgium
Merk SP: ST3 Pinion LE

Je moet ook wel überhaupt de mogelijkheid hebben om je fiets op te laden waar hij gestald wordt natuurlijk.
De mijne staat in een hoekje van de garage van de onderbuur maar ik heb daar zelf geen stopcontact. Dus geen uitneembare batterij is voor mij een no-go.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Waar het om gaat is dat (speed) pedelecs zonder uitneembare accu alleen kunnen worden opgeladen op plaatsen waar een stopcontact in de buurt van de fiets zelf is.

Met een uitneembare accu verdwijnt die noodzaak, waardoor een fiets voor veel meer mensen bruikbaar wordt (mensen zonder stopcontact in hun schuur of fietsenstalling op het werk bijvoorbeeld.)

Ik heb geen stopcontact in mijn schuur. En op mijn laatste werkplek was er ook geen stopcontact in de fietsenkelder.

EDIT: wat MattL zegt dus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Thuis kan ik laden in de garage....of de woonkamer :lol:

Op mijn werk moet ik als de capaciteit niet genoeg is sjouwen met de accu, de fiets mag niet mee het terrein op, de fietsenstalling is niet voorzien van laadmogelijkheden, ik loop dus dagelijks te sjouwen....de parkeerplaats is trouwens ook niet voorzien van laadpunten voor EV's...al moet ik wel in Groningen gaan wonen om op te moeten laden om thuis te komen met de auto :D dus daar is de noodzaak een stuk minder.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Plaats reactie