Y Muse béta test

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik heb teruggevonden dat de op een Y Muse 45 gemonteerde cassette een 10 speed 11-34 van Microshift zou zijn, kan dat kloppen ? ... met welk kettingwiel is ie uitgerust ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Vital1971
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2022, 08:36
Locatie: Oud-Turnhout
Merk SP: Klever Y Muse 45
Km-stand: 3700

FreddyH schreef: 24 mar 2022, 23:16 Kleine minpunten

Er zijn in de afgelopen 120 km ook al wat zaken opgevallen die jammer zijn. Vaak kleine dingen die simpel op te lossen zijn. Hieronder een kort overzicht, in redelijk willekeurige volgorde:

- De claxon maakt een zeer bescheiden geluid, deze maakt totaal geen indruk tussen de auto's
- De Sunnywheel spiegel is een verschrikkelijk rotding. Hij ziet er ongeveer hetzelfde uit als de spiegel op de X-Speed, maar hij is veel minder verstelbaar en hij kan alleen onder het stuur hangen. Voor mij is het compleet onmogelijk om de spiegel zo af te stellen dat ik een ongestoord uitzicht naar achteren heb. Aangezien ik echt niet zonder spiegel kan zet ik voor de rest van de bétatest periode mijn eigen spiegel op de Y. Zo erg vind ik hem.
- Hoewel het display niet meer oogt als een 1980 Casio horloge, ben ik nog niet helemaal tevreden over hoe het werkt. De UI komt nog steeds over alsof deze door een techneut bedacht is (vrij vertaald: niet alles werkt intuïtief) en werkt behoorlijk traag.
- De shifter is een standaard Microshift shifter waarbij je met je duim kunt duwen om terug te schakelen en met je vingers een knop naar je toe drukt om op te schakelen. Persoonlijk vind ik dit een misser, de bediening van mijn Deore XT shifter vind ik veel fijner: opschakelen kan zowel door de opschakelknop met je vingers naar je toe te drukken als door diezelfde knop met je duim in te drukken. Vooral in druk verkeer heb ik namelijk steevast 2 vingers op de remhendel. Op dat moment kan je dus niet meer opschakelen...
- De handvatten zijn niet fijn voor mijn handen, dus als ik deze fiets zou kopen gaan er sowieso Ergon handvatten op in een maat die geschikt is voor kolenschoppen.

Genoeg voor nu. In het weekeind verwacht ik wat foto's te plaatsen.
Ik heb mijn spiegel zo gemonteerd dat hij niet onder maar boven het stuur staat. Een hele verbetering. Hij zit niet in de weg voor de knie en je moet je zicht niet langer naar beneden wenden om in de spiegel te kunnen kijken.
Vital1971
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2022, 08:36
Locatie: Oud-Turnhout
Merk SP: Klever Y Muse 45
Km-stand: 3700

F2E20263-884A-443D-BD22-61804452E018.jpeg
F2E20263-884A-443D-BD22-61804452E018.jpeg (448.71 KiB) 528 keer bekeken
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In die configuratie zou de spiegel eigenlijk naar buiten moeten staan, dat kan helaas niet met deze spiegel...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Ob für das neue Modell ein Betatest gemacht wird?
Ob mir die funf Gänge reichen würden?
Es wäre möglich, den mein Grace easy hatte nur 3.
Der erste bis 20,der zweite bis 30 und der dritte bis 40km/h.

Es ist en anderes Fahren, aber ey funktioniert trotzdem.


#############


Komt er een bètatest voor het nieuwe model?
Zouden de vijf versnellingen genoeg zijn voor mij?
Het zou kunnen, want mijn Grace easy had er maar 3.
De eerste tot 20, de tweede tot 30 en de derde tot 40 km/u.

Het is een andere manier van rijden, maar het werkt nog steeds.




Afbeelding

Quelle: https://www.klever-mobility-de.shop/S-P ... 3P-24&p=25
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Flyy schreef: 10 nov 2022, 20:48 Komt er een bètatest voor het nieuwe model?
Vast en zeker. En ik ga me zeker inschrijven. Ik vond de Y een erg fijne fiets en ben zeer benieuwd hoe die SA naaf presteert. Mijn enige ervaring ermee is met relatief korte ritten op de ST2.
Flyy schreef: 10 nov 2022, 20:48 Zouden de vijf versnellingen genoeg zijn voor mij?
Het zou kunnen, want mijn Grace easy had er maar 3.
De eerste tot 20, de tweede tot 30 en de derde tot 40 km/u.
Dat kan maar 1 persoon beoordelen... Het aantal versnellingen is niet doorslaggevend. Op mijn PINION C1.12 gebruik ik tot nu toe alleen 6, 7, 8, 9 en 10. Maar hoe gaat het als je accu leeg is of als je een motor storing hebt?

Eigenlijk heb je op een SP in het vlakke NL maar een paar versnellingen nodig. 2 nood versnellingen voor lege accu (1 voor vlak, 1 voor heuvel op/harde wind tegen), 1 midden versnelling om met stilstand te vertrekken en dan een stuk of 3-5 versnellingen rondom topsnelheid. Maar die versnellingsbak zal er niet komen.
Flyy schreef: 10 nov 2022, 20:48 Het is een andere manier van rijden, maar het werkt nog steeds.
Inderdaad. Ik vind het fietsen met de PINION in elk geval al VEEL fijner dan fietsen met derailleur. Komende weken als het weer wat interessanter ( :lol: ) wordt zal het verschil alleen maar groter worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ddk
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jun 2022, 15:48

Dit is het enige nieuwe 2023 model van de Y muse?
Met riem en 5 speed?

Kleur is ok, jammer dat de de voorvork nu chrome hebben gedaan ipv het zwart van vorige model, oogde veel mooier en kwalitatiever.

Wat betreft de 5 speed. Ben ik wel benieuwd naar. Dit lijkt zo weinig.. ben zelf gewoon om met de koersfiets te rijden en schakel daar toch best veel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ddk schreef: 12 nov 2022, 08:54 Dit is het enige nieuwe 2023 model van de Y muse?
Met riem en 5 speed?
De Y Muse is pas vorig jaar op de markt gekomen, had je nu al vernieuwing verwacht?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ddk
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jun 2022, 15:48

Niet perse vernieuwing, maar Dat de ketting met derailleur behouden werd? Ja
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ddk schreef: 12 nov 2022, 12:13 Niet perse vernieuwing, maar Dat de ketting met derailleur behouden werd? Ja
Dat is ook. De gewone Y Muse blijft behouden, de versie met SA naaf komt er nieuw bij (en is dus het enige nieuwe model).
Y Muse 45 Graphite Grey Unisize Modelljahr 2023 (ohne Akku)  S-Pedelecs.png
Y Muse 45 Graphite Grey Unisize Modelljahr 2023 (ohne Akku) S-Pedelecs.png (509.67 KiB) 395 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie