Klever N Rogue 45 beta test ervaringen

Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Seltsame Taktik.

Das erinnert mich an die Überraschungseier.

In jeden siebten Ei ist ein leises 6 A Ladegerät drin. :lol:




Vreemde tactiek.

Het doet me denken aan de verrassingseieren.

Elk zevende ei heeft een stille 6 amp lader erin. :lol:
MRSPEED45
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2022, 00:37
Locatie: Zutendaal
Merk SP: Qwic RD11 speed
Km-stand: 12000

Hey allen,

Afgelopen 2 dagen heb ik de N Rogue uitvoerig getest via mijn fietsenmaker en dit voor mijn woonwerk traject van 22 km enkel.

Wat mij opviel is dat het M frame te klein aanvoelde voor mijn lengte van 1.78m.
Momenteel rijd ik met een Qwic RD11 speed. Misschien omdat deze fiets redelijk groot is dat de N Rogue klein aanvoelde.
Maar het stoorde mij wel bij de N Rogue. Ik heb gevraagd aan de fietsenmaker, moest hij de fiets in de maat L hebben staan om deze ook eens te mogen ´passen`.

Op een afstand van 22km enkel, batterij van 850Wh en de ondersteuning op MAX. heb ik 33 minuten gereden. Batterij had toen nog 40% over.
Deze fiets is dus zeker snel te noemen. Echter de batterij van 850Wh is voor mij te klein om op en af te geraken op MAX ondersteuning.

Ook zou ik zeker een zadelvering adviseren om te laten plaatsen op deze fiets. Na 2 dagen rijden zonder, heb ik toch wel wat last gekregen aan mijn rug.

Al bij al, zou ik deze fiets zeker aanraden. Prijs kwaliteit vind ik deze fiets helemaal geweldig.

Mijn leasingcontract van de Qwic RD11 speed loopt af half november. Ik ben dan ook van plan de N Rogue hierna te leasen in de volgende uitvoering:
- Klever N Rogue, maat L, 1200Wh batterij
- Verende zadelpen

Momenteel levertermijn volgens mijn fietsenmaker is augustus.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank voor het delen van je ervaringen! :ay
MRSPEED45 schreef: 28 apr 2022, 03:43 Wat mij opviel is dat het M frame te klein aanvoelde voor mijn lengte van 1.78m.
Momenteel rijd ik met een Qwic RD11 speed. Misschien omdat deze fiets redelijk groot is dat de N Rogue klein aanvoelde.
Ja, die mening deel ik. Ik heb hier momenteel een QWIC RD11 staan voor een review, en dat is echt een hele 'hoge' fiets. Je zit hoog 'op' de fiets, rank frame eronder, smalle banden. Voor mij juist een compleet ander gevoel dan alle andere speed pedelecs die ik tot nu toe getest heb (o.a. alle Stromer en Klever modellen van de afgelopen vijf jaar, TREK, KOGA etc.).

Ik ben klein (1,64m) en ik vond de N juist behoorlijk groot ogen en aanvoelen.

Maar inderdaad: zeker ook een maat L testen als dit voor jou nog niet helemaal goed voelt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StijnDeC
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2022, 13:01
Locatie: oud-Turnhout
Merk SP: Riese-muller
Km-stand: 17700

Vreemd dat je de N klein aanvoelt.

Ik heb op een rd11 gezeten in de grootste maat en deze was volgens de FM nog te klein. Er zou een langere zadelpen in moeten.

Ik had mijn hoop dus op de N gezet, als speciaal ontworpen fiets voor grotere mensen ( tot 2,05m).
Zelf ben ik 1,95 dus heb dit echt wel nodig.
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km :bi
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ligt eraan welke maten je met elkaar vergelijkt. De grootste maat N Rogue voelt voor mij (1.98m lang) niet klein aan. Precies goed juist :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
StijnDeC
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2022, 13:01
Locatie: oud-Turnhout
Merk SP: Riese-muller
Km-stand: 17700

Grote maat rd11 ( zelf al op gezeten) en grote maat N rogue ( nog niet gepast)
2016-2022: R&M Cruiser Nuvinci HS 500wH 17700+ km :bi
2022 - .... Stromer ST1 SE 983wH Kinekt zadelpen :d3:
MRSPEED45
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2022, 00:37
Locatie: Zutendaal
Merk SP: Qwic RD11 speed
Km-stand: 12000

Stromeur schreef: 28 apr 2022, 09:03 Dank voor het delen van je ervaringen! :ay
MRSPEED45 schreef: 28 apr 2022, 03:43 Wat mij opviel is dat het M frame te klein aanvoelde voor mijn lengte van 1.78m.
Momenteel rijd ik met een Qwic RD11 speed. Misschien omdat deze fiets redelijk groot is dat de N Rogue klein aanvoelde.
Ja, die mening deel ik. Ik heb hier momenteel een QWIC RD11 staan voor een review, en dat is echt een hele 'hoge' fiets. Je zit hoog 'op' de fiets, rank frame eronder, smalle banden. Voor mij juist een compleet ander gevoel dan alle andere speed pedelecs die ik tot nu toe getest heb (o.a. alle Stromer en Klever modellen van de afgelopen vijf jaar, TREK, KOGA etc.).

Ik ben klein (1,64m) en ik vond de N juist behoorlijk groot ogen en aanvoelen.

Maar inderdaad: zeker ook een maat L testen als dit voor jou nog niet helemaal goed voelt.
Jouw ervaring over de Qwic zou ik zeker graag ook eens even willen lezen.

Wat ik eerst ook nog eens even ga doen is alle maten opmeten van mijn Qwic. En deze vergelijken met de maat M en L van de Klever.

Volgens de vertegenwoordiger van Klever zou een maat L mij te groot gaan zijn. Heeft de fietsenmaker mij via mail laten weten. Maar voordat ik hier op in ga, zou ik dit toch eerst echt even willen passen oftewel meten.

Ik ben natuurlijk al 2,5 jaar mijn Qwic gewoon. En ben hier een beetje aan vastgeroest.
Wennen aan een ander frame zal hier ook wel bij komen kijken.

Gr, Mick
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MRSPEED45 schreef: 28 apr 2022, 16:39 Jouw ervaring over de Qwic zou ik zeker graag ook eens even willen lezen.
Staat al in de steigers en wordt over 1 a 2 weken gepubliceerd :) Ik wil vooral de accu nog even een paar keer helemaal leeg rijden om de actieradius te kunnen inschatten.

Mijn eerste indruk van de QWIC RD11, met in het achterhoofd de interessante prijsklasse, is zeker goed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
MRSPEED45
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2022, 00:37
Locatie: Zutendaal
Merk SP: Qwic RD11 speed
Km-stand: 12000

Stromeur schreef: 28 apr 2022, 21:01
MRSPEED45 schreef: 28 apr 2022, 16:39 Jouw ervaring over de Qwic zou ik zeker graag ook eens even willen lezen.
Ik wil vooral de accu nog even een paar keer helemaal leeg rijden om de actieradius te kunnen inschatten.
Dit is nu namelijk de voornaamste reden dat ik naar een fiets aan het kijken ben die prijs/kwaliteit ook even goed zit als de Qwic, maar dan met een grotere batterij.

Ik ben zeer tevreden over de Qwic. Echter de batterij is helemaal niks. Op volle capaciteit geraak ik niet meer de enkele rit van 22 km op mijn werk. Enkele km's een standje lager rijden om dan erna over te schakelen naar MAX ondersteuning. Ik moet dus steeds thuis de batterij opladen en dan weer opnieuw op mijn werk. Ik heb ondertussen 350 laadcyclussen gedaan op 12.000 km.

Maargoed om terug te komen op de Klever. Is dit dus de voornaamste reden dat ik naar de Klever overweeg over te gaan.
MRSPEED45
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2022, 00:37
Locatie: Zutendaal
Merk SP: Qwic RD11 speed
Km-stand: 12000

Hierbij nog even de maten die ik genomen heb van mijn Qwic fiets in verhouding met de N Rouge.
Adobe Scan 29 apr. 2022_1.jpg
Adobe Scan 29 apr. 2022_1.jpg (287.81 KiB) 1112 keer bekeken
De maten verklaren ook mijn gevoel dat ik iets hoger zit op de N Rouge en dan weer korter op mijn stuur.

Ik dacht in eerste instantie dat een maat L beter gaat zijn. Maar als ik de maten vergelijk met mijn huidige fiets, dan gaat de L veel te groot worden.

Het zal dus zoiezo een maat M worden. Enige wat ik eventueel zou kunnen aanpassen om de houding een klein beetje sportiever te maken: zadel volledig naar achteren schuiven in de houder. Recht stuur laten plaatsen.
Eventueel bevindingen van jullie zijn steeds welkom.

Ik heb de maten trouwens ook vergeleken met een X Speed (Pinion). En hierbij kom ik tot de conclusie dat mijn fiets hier goed overeen mee komt in de maat L.
Plaats reactie