Keuze speedpedelec voor lange afstanden

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Je kan een kant en klaar pack bestellen/laten maken. De afmetingen en configuratie (bv 12s10p) kan je zelf bepalen. Als vb de 12s10p kan je als kubus, rechthoek, driehoek,… bestellen. Je moet het enkel nog aan sluiten en in een geschikte koffer steken.
mrstrom

noa_p schreef: 30 mar 2022, 09:08
FreddyH schreef: 29 mar 2022, 19:03 Forumlid Flyy rijdt met een B-Speed met range extender rond. Het koffertje voorop zijn fiets zit vol met Li-Ion cellen :ay
Dat vraagt toch heel wat kennis en ervaring om zelf je batterijen te bouwen, niet?, zelf zou ik het niet aandurven om dat te doen, ik heb al enkele filmpjes zien passeren van fietsbatterijen van bedenkelijke kwaliteit die ontploffen en daar steek je je hele huis mee in de fik als je pech hebt :)
Als je die 170km wilt zal je wel moeten. Je vraagt iets waar de SP's nog niet klaar voor zijn. En waarschijnlijk ook niet voor gemaakt gaan worden. De meeste hebben een bereik van ca. 45-70km bij serieus gebruik. Bij het freewheelen (en je niet aan de verkeersregels houden dan vaak) kom je soms wat verder, maar meer dan een verdubbeling is geen reeele gedachte.
Dan val je terug op 1 of 2 extra accus.

Of je moet voor een 25kmu fiets gaan met 2 goede accus. Dan kan je halen wat je wilt, die zijn er meer voor bedoelt.
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

mrstrom schreef: 30 mar 2022, 09:49 Bij het freewheelen (en je niet aan de verkeersregels houden dan vaak)
wat een onzin, ik rij regelmatig rondjes van méér dan 100 km. Ik hou me keurig aan de regels, ondanks mijn vrij lage gemiddelde van rond de 35 km/u. Daar waar noodzakelijk rij ik de snelheid die nodig is om goed en veilig mee te komen in het verkeer. Drukke plekken vermijd ik en daar waar het kan rij ik wat rustiger om stroom te besparen. Een SP is uitstekend te gebruiken voor een lekker stukje fietsen.
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
mrstrom

Jo58 schreef: 30 mar 2022, 10:57
mrstrom schreef: 30 mar 2022, 09:49 Bij het freewheelen (en je niet aan de verkeersregels houden dan vaak)
wat een onzin, ik rij regelmatig rondjes van méér dan 100 km. Ik hou me keurig aan de regels, ondanks mijn vrij lage gemiddelde van rond de 35 km/u. Daar waar noodzakelijk rij ik de snelheid die nodig is om goed en veilig mee te komen in het verkeer. Drukke plekken vermijd ik en daar waar het kan rij ik wat rustiger om stroom te besparen. Een SP is uitstekend te gebruiken voor een lekker stukje fietsen.
Ja misschien als je heel goed je best doet om de juiste routes te kiezen. Hier in de kop van Noord Holland red je dat niet hoor. Ik heb het ook wel gedaan op de SP maar het is totaal niet ontspannen, de racefiets is veel relaxter dan. 100km is nog geen 170km he.

Maar terug on topic...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

noa_p schreef: 29 mar 2022, 18:51 Klever is ook van de partij maar weet nog niet welke modellen ze voorzien, als de B-speed aanwezig is rijd ik er zeker ook eens mee.
Klever neemt de B-Speed niet mee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
noa_p
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 mar 2022, 23:53

mrstrom schreef: 30 mar 2022, 09:49
Als je die 170km wilt zal je wel moeten. Je vraagt iets waar de SP's nog niet klaar voor zijn. En waarschijnlijk ook niet voor gemaakt gaan worden
Ik was toevalling bij deze video terechtgekomen, hij heeft 40.000km gereden in 22 maanden met zijn Riese und Müller Superdelite GT Rohloff HS, doet ook regelmatig tochten van 180km. De fiets heeft standaard 1125watt aan boord en hij neemt 2 extra batterijen van 500 watt elk mee bij lange ritten. Hij rijdt wel constant in turbomodus rond de 30 gemiddeld dus dat heeft ook wel een invloed op het verbruik. Het kan dus wel :) Een Klever met 1 extra batterij waarbij je tot 2400watt totaal kan verbruiken moet toch mogelijk zijn om die 180km mee te halen, niet?

(
Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

noa_p schreef: 30 mar 2022, 13:27 Een Klever met 1 extra batterij waarbij je tot 2400watt totaal kan verbruiken moet toch mogelijk zijn om die 180km mee te halen,
Yep, zou zeker moeten lukken!
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
noa_p
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 mar 2022, 23:53

FreddyH schreef: 30 mar 2022, 13:01 Klever neemt de B-Speed niet mee.
Bedankt om het na te vragen, is spijtig maar kan dan toch al het "karakter" van de motor testen aangezien b- en x-series dezelfde motor gebruiken en later nog naar een dealer gaan om de b-speed te testrijden
Laatst gewijzigd door noa_p op 30 mar 2022, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

noa_p schreef: 30 mar 2022, 13:37 Bedankt om het na te vragen, is spijtig maar kan dat toch al het "karakter" van de motor testen aangezien b- en x-series dezelfde motor gebruiken en later nog naar een dealer gaan om de b-speed te testrijden
Graag gedaan. Precies. En je kunt daar zeker een vast ook met de Y Muse testen. Op een vlak asfalt is die qua zit, houding en ondersteuning erg vergelijkbaar met de B. Het comfort is nogal verschillend, maar op een biljart laken merk je dat niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Jo58 schreef: 30 mar 2022, 10:57
mrstrom schreef: 30 mar 2022, 09:49 Bij het freewheelen (en je niet aan de verkeersregels houden dan vaak)
wat een onzin, ik rij regelmatig rondjes van méér dan 100 km. Ik hou me keurig aan de regels, ondanks mijn vrij lage gemiddelde van rond de 35 km/u. Daar waar noodzakelijk rij ik de snelheid die nodig is om goed en veilig mee te komen in het verkeer. Drukke plekken vermijd ik en daar waar het kan rij ik wat rustiger om stroom te besparen. Een SP is uitstekend te gebruiken voor een lekker stukje fietsen.
Inderdaad onzin, rondjes van 120 km kunnen perfect (stromer st1) aan 30 per uur in stand 1 en genieten van de natuur :D
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Plaats reactie