Nu ik e.e.a. zo lees over problemen lijkt het mij waarschijnlijker dat de vierschroefsversie niet bewust ontworpen is om niet reviseerbaar te zijn, maar lijdt onder kwaliteitsproblemen en/of ontwerpfouten.
Dat wil overigens niet zeggen dat het BMS van de drieschroefsversie in geval van "calamiteiten" de accu niet ook blijvend zou kunnen uitschakelen, vandaar de eis van veel revisiebedrijven dat de accu nog tekenen van leven vertoont wil men tot revisie overgaan.
Levensduur Stromer batterij
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik vind dat hier nogal snel conclusies worden getrokken.
Beide Stromer accu's gaan incidenteel defect. Eén Stromer accu type is (in elk geval door één NL bedrijf) te reviseren.
Dat zijn de feiten. Voor andere conclusies zijn meer gegevens (m.n. aantallen) nodig.
Beide Stromer accu's gaan incidenteel defect. Eén Stromer accu type is (in elk geval door één NL bedrijf) te reviseren.
Dat zijn de feiten. Voor andere conclusies zijn meer gegevens (m.n. aantallen) nodig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Ik doel meer op de feit dat 4 boutjes versie helemaal niet te reviseren valt (tot nu toe). Ik zeg/impliceer helemaal niets over welke partij dat zou doen. Vind het prima als Stromer dat zelf zou willen doen. Is ook een business model :-)Stromeur schreef: ↑08 jun 2022, 19:57Zo zou ik het nou ook weer niet willen stellen, want dat impliceert dat dit de bedoeling was van Stromer.Jan-Willem Wisselink schreef: ↑08 jun 2022, 19:47 dat betekent dat Stromer de nieuwe accu dus 'refurbisch-ready' heeft gemaakt/ontworpen
Stromer wil niet dat externe partijen hun accu's reviseren.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer wil dat zelf ook niet doen. Stromer zegt "koop maar een nieuwe voor 2k."Jan-Willem Wisselink schreef: ↑08 jun 2022, 22:08Ik doel meer op de feit dat 4 boutjes versie helemaal niet te reviseren valt (tot nu toe). Ik zeg/impliceer helemaal niets over welke partij dat zou doen. Vind het prima als Stromer dat zelf zou willen doen. Is ook een business model :-)
Snap voor een fabricant dat het ook wel een lastige business is om te reviseren. Ouwe spullen opknappen en klanten verwachten nog garantie ook, beter om aan derde over te laten. Maar dat lijken ze af te schermen. Voor een groen product, vervanger van auto, is het wel erg matig van stromer.
Ik ga afgeronde getallen gebruiken om te verduidelijken, niet om de exacte bedragen van kosten en winst te benoemen.Jan-Willem Wisselink schreef: ↑08 jun 2022, 22:08 Vind het prima als Stromer dat zelf zou willen doen. Is ook een business model :-)
Stel een nieuwe accu kost €2000 (mooi rond getal).
Is ook een business model :-)
Ik denk het niet, als een accu revisie €1000 kost (onderdelen, werkplaats, equipment, personeel, garantie,...) kost een nieuwe voor Stromer niet meer en met die nieuwe is iets verdiend, die revisie is geld om geld. Goed, kan Stromer voor een revisie €1500 vragen maar dan nog is de winst maar de helft van een nieuwe accu in omloop brengen. Zelfde reden als motoren vervangen ipv reviseren, doet Stromer zelf ook niet. Een ander kan het wel omdat de particulier prijs voor die motor bij Stromer zo hoog is. Zo zou ook een derde partij de accu kunnen reviseren voor €1500 en €500 winst maken/accu. Tot daar de mooie ronde getallen.
Voor Stromer zou het enkel het (groene) imago ten goede komen (misschien geen slechte reden om het alsnog toch te doen).
Als Stromer het tegendeel kan bewijzen moeten ze dat vooral doen en revisie aanbieden, zowel voor accu's, motoren, elektronica, ,... (en voor een realistische prijs).
Ik ben in blijde verwachting.
Zou het kunnen dat er nog eentje op de plank lag????Golvas schreef: ↑08 jun 2022, 20:06Mijn ST2 - 2018 werd afgeleverd met een 4 schroef 983 Wh.
Ze sneuvelde buiten de fabrieksgarantie na iets meer dan 6000 km ... ik kocht vorige zomer - met coulanceregeling via Stromer - een fonkelnieuwe 983 Wh, ook die is een 4 schroef versie.
Mijn info komt van een verkoper die accu's koopt van een Zwitserse hersteller die op een of andere manier aan licht beschadigde accu's komt....(heeft hij relaties bij Stromer en geraakt hij zo aan die accu's ??????) Concreet krijg je voor 1000 euro een blauwtje met een SOH van 98à99% thuis geleverd zodat je direct kan testen en de SOH opvragen bij je dealer. Enige beperking voor mij is de beperkte garantie van 1 maand. Ondertussen een nieuwe 814 gevonden voor een fijne prijs ....dus we kunnen weer voort .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Met alle respect, maar waar gaat dit over? Ik kan er eigenlijk geen touw aan vastknopen wat je hier nu zegt.jovdt schreef: ↑09 jun 2022, 11:15
Zou het kunnen dat er nog eentje op de plank lag????
Mijn info komt van een verkoper die accu's koopt van een Zwitserse hersteller die op een of andere manier aan licht beschadigde accu's komt....(heeft hij relaties bij Stromer en geraakt hij zo aan die accu's ??????) Concreet krijg je voor 1000 euro een blauwtje met een SOH van 98à99% thuis geleverd zodat je direct kan testen en de SOH opvragen bij je dealer. Enige beperking voor mij is de beperkte garantie van 1 maand. Ondertussen een nieuwe 814 gevonden voor een fijne prijs ....dus we kunnen weer voort .
Probeer je duidelijk te maken dat je een verkoper hebt van gereviseerde accus? Kan je dan de webpagina linken, dat zal voor veel mensen wel interessant zijn.
Dit gaat over de zoektocht naar een oplossing wanneer je accu je in de steek laat en je geen zin hebt om het volle pond te betalen bij Stromer.... Indien je een accu hebt met 3 schroeven onderaan kan je deze laten reviseren bij het gekende Nederlandse bedrijf, indien niet ....?????
De info die ik hier geef heb ik gevonden door een zoektocht op internet en vermits ik geen enkele band heb met wie dan ook en niet hou van commerciële aanbiedingen geef ik hier geen namen . Weet ook niet hoe goed de service is ,heb er ook geen zaken mee gedaan om bovenstaande redenen (maand garantie)
Kan wel via pb.
De info die ik hier geef heb ik gevonden door een zoektocht op internet en vermits ik geen enkele band heb met wie dan ook en niet hou van commerciële aanbiedingen geef ik hier geen namen . Weet ook niet hoe goed de service is ,heb er ook geen zaken mee gedaan om bovenstaande redenen (maand garantie)
Kan wel via pb.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Dit helpt niet en waarom deel je he tniet? Je kan er toch bij zeggen dat je geen ervaring met ze hebt, maar dat dit hun site is?jovdt schreef: ↑09 jun 2022, 12:03 Dit gaat over de zoektocht naar een oplossing wanneer je accu je in de steek laat en je geen zin hebt om het volle pond te betalen bij Stromer.... Indien je een accu hebt met 3 schroeven onderaan kan je deze laten reviseren bij het gekende Nederlandse bedrijf, indien niet ....?????
De info die ik hier geef heb ik gevonden door een zoektocht op internet en vermits ik geen enkele band heb met wie dan ook en niet hou van commerciële aanbiedingen geef ik hier geen namen . Weet ook niet hoe goed de service is ,heb er ook geen zaken mee gedaan om bovenstaande redenen (maand garantie)
Kan wel via pb.
Dit is nu een partij die zegt het te kunnen voor 3 schroefjes, zie de website. Ik heb er zelf geen ervaring mee, want had een 4 schroefs versie, https://www.fietsaccu-revisie.nl/ebike- ... omer-bq983
-
- Veteraan
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Helemaal met je eens. Ze bieden het nu niet aan helaas. Het zou zeker hun image goed doen; als marktleider.Jins schreef: ↑09 jun 2022, 11:02 Ik ga afgeronde getallen gebruiken om te verduidelijken, niet om de exacte bedragen van kosten en winst te benoemen.
Stel een nieuwe accu kost €2000 (mooi rond getal).
Is ook een business model :-)
Ik denk het niet, als een accu revisie €1000 kost (onderdelen, werkplaats, equipment, personeel, garantie,...) kost een nieuwe voor Stromer niet meer en met die nieuwe is iets verdiend, die revisie is geld om geld. Goed, kan Stromer voor een revisie €1500 vragen maar dan nog is de winst maar de helft van een nieuwe accu in omloop brengen. Zelfde reden als motoren vervangen ipv reviseren, doet Stromer zelf ook niet. Een ander kan het wel omdat de particulier prijs voor die motor bij Stromer zo hoog is. Zo zou ook een derde partij de accu kunnen reviseren voor €1500 en €500 winst maken/accu. Tot daar de mooie ronde getallen.
Voor Stromer zou het enkel het (groene) imago ten goede komen (misschien geen slechte reden om het alsnog toch te doen).
Als Stromer het tegendeel kan bewijzen moeten ze dat vooral doen en revisie aanbieden, zowel voor accu's, motoren, elektronica, ,... (en voor een realistische prijs).
Ik ben in blijde verwachting.
Het zouden zeker geen grote / hoge marges opleveren; maar wel goede PR! En dat is ook wat waard.
Aan de andere kant; als www.fietsaccu-revisie.nl het voor 750 euro kan, zou 1000euro bij Stromer toch een goed bedrag zijn voor ze nietwaar? Ik zou het wel willen betalen indien er weer 2 jaar garantie op zit.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.