Nieuwe helm na val

Gebruikersavatar
Flitskeiii
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2021, 12:45
Locatie: Vijheerenlanden
Merk SP: ST3 LE Pinion
Km-stand: 10000

Ziet er ook nog goed die CP CHIMAYO+ En losse oorstukken verkijgbaar.
Auyei
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2022, 21:02
Locatie: West-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-Speed

Spreek niet uit eigen ervaring maar uit die van een collega die recent een val meemaakte op een SP. Ondanks het dragen van een helm met mips, (giro Bexley ) hield hij/zij er ook een hersenschudding aan over. Het MIPS systeem zal wel geholpen hebben maar het is niet dat het echt volledig beschermd tegen een hersenschudding.

Het zal natuurlijk wel helpen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is toch logisch.

Het gaat erom wat er gebeurd zou zijn als iemand zo ten val was gekomen ZONDER helm. En geloof me, een deel van die slachtoffers zou dan nu überhaupt niet meer in staat zijn om te klagen over een hersenschudding.

Autogordels en airbags beschermen je ook niet per definitie tegen een dodelijk ongeval. Maar helpen doet het wel behoorlijk. (Ook) daar kan ik gelukkig nog over meepraten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik denk dat een helm tov geen helm bij een val met SP een verschrikkelijk groot verschil maakt. MIPS daar bovenop helpt nog wat. Hoeveel? Uiteraard afhankelijk van hoe je valt, zal wel varieren tussen 3x niks en een flink verschil.

Maar dat is allemaal de verkeerde discussie. MIPS is een goed idee, zo zijn er nog een paar andere technologieen die het hoofd net wat beter beschermen dan een standaard helm. Waarom zou je het niet doen? Je hebt maar 1 hoofd...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

En wat dacht je van je lijf, daar heb ik ook maar een van. Ik draag daarom een protectorvest. Mogelijk helpt het 3 keer niks bij een val, mogelijk houdt het me van een ernstig rugletsel of bloeding af. Wie zal het zeggen, ik ga voor het laatste
Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

Ik draag deze ook, een motorjeans.
65365gr.jpg
Uitneembare kniebeschermers, broek is extra versterkt op bepaalde plaatsen en ook mogelijkheid om extra heupbeschermers te plaatsen. Als ik het zelf niet zeg dat dit een motorjeans is zien de meeste mensen het zelfs niet.
Voor de winter en de tussenseizoenen heb ik zelfs een textiel motorvest gekocht. Elleboog en schouderbescherming standaard en als extra heb ik ook nog een rugbescherming . Je kan zelfs nog borstbescherming krijgen ook.
61736gr.jpg
Beter voorkomen dan genezen.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 570
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Dat is niet eens een gek idee. Ik rijd altijd in een simpel vest, maar kan ook mijn motor hoodie gebruiken.
Motor spijkerbroek zie ik dan weer minder zitten, die is vrij stug. Op de plof geen probleem maar op de fiets met trappers en bewegen toch niet zo fijn.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Mothboy
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 04 apr 2022, 14:54

Ik heb gekozen voor een vrij los model en de broek is volledig van stretch jeans dus dat stugge valt wel mee. Je kan het natuurlijk niet vergelijken met echte fietskledij maar het voordeel is dat je wel beter beschermt bent bij een val. Ik hou persoonlijk niet zo van fietskledij daar deze nogal om het lichaam spant en ik mijn kledij graag losjes heb. De motorvest is met een uitneembare binnenvest,heeft ook een vast waterdicht membraan.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 570
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Ja zowel broek als jas zijn wel subtiel vind ik.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Idd mooi spul. Goed idee! Zelf rijd ik nu ook met een oude leren jas van mijn broer. Zit lekker in de winter en geeft meer bescherming.
Zal een kijken naar een dergelijke broek.
Peter.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie