26 GATES CDX BOSCH RVS V CPL ZI (uiteraard vooraan)
24 GATES CDX NUV RVS A ZI (achteraan)
Hier en ginder al eens rondgekeken, maar de prijzen variëren echt enorm.
Iemand een idee waar ik die twee tandwielen het beste kan bestellen?
Met de voorbije weken me zo in te lezen in de materie schijnen er wel wat veranderingen doorgevoerd te zijn. Zowel die Gen4 Bosch motor als bij die Nuvinci. De motor gaat blijkbaar tussen 0 en 25km/u een gedeelte van z'n koppel geven en boven de 25 gaat ie naar z'n 85NM als ik me niet vergis. (Is dat ook geen bepaalde setting op je fietscomputer naast eco-tour-sport-turbo )Trommelrem schreef: ↑22 jul 2022, 11:28
Vandaag even getest: bij 45,5 Km/u (op teller) maak ik met de versnelling volledig tegen gedraaid slechts 75 omwentelingen.
Dit zijn er naar mijn gevoel te weinig want ik rijd meestal tussen de 80 en 100 omwentelingen.
Mijn B20 is wel model '21 met accu binnen in de schuine buis (gekocht eind 2020) en heeft vooraan een 60 tands tandwiel.
Heb jij hetzelfde model of het vorige ?
Van andere mensen, ook op andere fora, vernomen dat de laatste nieuwe Nuvinci's daarop zouden aangepast zijn en tegelijk "menselijkere" trapfrequenties toelaten op de hoge snelheden.
Qua calibratie staat de mijne zeker op punt. Maar goed fiets van 2019