Koga Pace B20 met riem aandrijving: zwaarder verzet

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

FreddyH schreef: 25 nov 2022, 21:06 En nog veel briljanter aan die Alpha: knipperlichten! Die dingen communiceren niet alleen dat je afslaat maar OOK wat voor soort vervoermiddel je rijdt. Geweldig!
Even een heel simpel voorbeeld in mijn woon-werk route:

Linksaf?
Linksaf?
Screenshot 2022-11-25 at 21.24.32.png (1.3 MiB) 687 keer bekeken

Op dit punt moet ik linksaf richting Veghel. Met mijn Bulls kwam ik hier aanrijden, stak netjes mijn hand naar links uit dus auto's op die andere weg zien een fietser aankomen en gaan er vanuit dat ik het fietspad op ga. Ze hoeven dus geen voorrang te verlenen en hoeven dus niet te stoppen. Op het laatste moment zien ze dat ik niet het fietspad op ga, en denken: "wat een idioot" om vervolgens of door te rijden of alsnog in de ankers te gaan.

Nu kom ik daar met de Alpha aanfietsen en heb ik ruim op tijd knipperlichten aan staan. Tot nu toe heb ik consequent gehad dat automobilisten ruim op tijd stoppen. Elke keer weer. Voorheen had ik dit letterlijk nooit, dat is zo'n ontzettende verademing!

Dat stuk was echt het ergste stuk in mijn route, nu is het gewoon een afslag naar links :ba
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 25 nov 2022, 21:29 Nu kom ik daar met de Alpha aanfietsen en heb ik ruim op tijd knipperlichten aan staan. Tot nu toe heb ik consequent gehad dat automobilisten ruim op tijd stoppen. Elke keer weer. Voorheen had ik dit letterlijk nooit, dat is zo'n ontzettende verademing!
Ja, herkenbaar. Toen ik de ALPHA hier kreeg voor het beta testprogramma van Klever twijfelde ik nog aan het nut (nooit gemist dus wat moet ik ermee) en aan de zichtbaarheid van de richtingaanwijzers. Maar ze worden echt enorm goed gezien, je merkt meteen het verschil in de reactie van veel automobilisten!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Met het natte weer van de laatste tijd merk ik dat ik meer moet bijremmen met de voorrem. Zowel omdat voor minder fanatiek remt, en omdat ik ook weer niet te snel/hard wil remmen i.v.m. gladheid. Dan ben je bijna genoodzaakt om met je voeten richting aan te geven 🙈

Mja, dat je voor meer geld meer fiets krijgt is niet echt een discussiepunt toch? ;p
Koga Pace B20
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Rubz schreef: 25 nov 2022, 21:53 Met het natte weer van de laatste tijd merk ik dat ik meer moet bijremmen met de voorrem. Zowel omdat voor minder fanatiek remt, en omdat ik ook weer niet te snel/hard wil remmen i.v.m. gladheid. Dan ben je bijna genoodzaakt om met je voeten richting aan te geven 🙈
Wat voor remmen zitten op jouw fiets?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

FreddyH schreef: 25 nov 2022, 22:10
Rubz schreef: 25 nov 2022, 21:53 Met het natte weer van de laatste tijd merk ik dat ik meer moet bijremmen met de voorrem. Zowel omdat voor minder fanatiek remt, en omdat ik ook weer niet te snel/hard wil remmen i.v.m. gladheid. Dan ben je bijna genoodzaakt om met je voeten richting aan te geven 🙈
Wat voor remmen zitten op jouw fiets?
Magura MT4. Heel tevreden over verder. Achter is ie ook zeiknat gewoon stil, maar je verliest dan wel wat remkracht. Voor piept ie wel behoorlijk bij nattigheid, maar remmen doet ie wel. Vanochtend in de regen toevallig flink in de ankers gemoeten en dat ging uitstekend.
Bijlagen
Screenshot_20221125-222352_Google_PDF_Viewer~2.png
Screenshot_20221125-222352_Google_PDF_Viewer~2.png (54.25 KiB) 653 keer bekeken
Koga Pace B20
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb de MT5e, hetgeen in essentie dezelfde remmen zijn maar dan met 2 zuigers. Sinds een dikke week heb ik er MDR-P schijven op zitten. Da's een wereld van verschil in geluid!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Opelastra
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2022, 17:29
Locatie: Beringen
Merk SP: Koga
Km-stand: 200

Vandaag bij de fietsenmaker geweest en ze hebben een calibratie van de naaf gedaan.
Nu is het een heel verschil. Rond de 85 omwentelingen om 45kmh te rijden. Top
Gebruikersavatar
Rubz
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:00
Locatie: Twente
Merk SP: Koga Pace B20

Zo hoort ie inderdaad! Mooi dat ze het opgelost hebben. Veel plezier ermee!
Koga Pace B20
Donderball
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2023, 11:09
Merk SP: Koga Pace b20
Km-stand: 13.000

Ik heb de Pace B20 inmiddels een tijdje, en ik ben er wel tevreden over, behalve over de actieradius. In den beginne gaf hij nog wel een bereik van 84 km aan in de Ecomodus, maar dat is gedaald naar 64 inmiddels. In de Turbo stand haal ik krap de 30, dus moet ik hem steeds tussendoor opladen (enkele reis is 16 km).
Ik vraag mij af of de nieuwe accu's van Bosch PowerPackvan 720 Watt er in past. Zo op het oog is die alleen dikker geworden, maar niet langer of breder. Heeft iemand daar ervaring mee?
Wat betreft de snelheid, met windje 4 in de rug zit je zo op de grens van die 45 km en dat was wat irritant. Dat heb ik met een sjippie verholpen, die geeft nog altijd de normale snelheid aan en ja, bij 55-60 draai je dan wel rap rond ja, dat is dan maar zo. Maar het is wel een sensatie, zo'n gang. :mrgreen:
Onder normale omstandigheden rijd ik tussen de 38 en de 42 hoor.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Donderball schreef: 05 mei 2023, 12:37 ..., met windje 4 in de rug zit je zo op de grens van die 45 km en dat was wat irritant. Dat heb ik met een sjippie verholpen, die geeft nog altijd de normale snelheid aan en ja, bij 55-60 draai je dan wel rap rond ja, dat is dan maar zo. Maar het is wel een sensatie, zo'n gang. :mrgreen:
Je SP illegaal opvoeren is is strijd met de wet. Berichten erover plaatsen is in strijd met de forumregels:

Stromeur schreef: 20 mei 2017, 16:44 Je mag geen materiaal plaatsen of ernaar verwijzen dat lasterlijk, beledigend, haatdragend, bedreigend, spam of spam-achtig, aanstootgevend of erotisch is, persoonlijke informatie van anderen bevat, als privé of vertrouwelijk kan worden beschouwd, het auteursrecht schendt, illegale activiteiten aanmoedigt, of anderszins in strijd is met de wet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie