Accu (te snel) kapot
-
- Rookie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 03 jun 2022, 11:40
- Merk SP: Stromer ST 1
- Km-stand: 15.000
Zo'n twee jaar geleden prachtige yellow ST1 gekocht en met veel tevredenheid ca 15.000 km mee gefietst, tot afgelopen januari, afdichting batterij-vak bij deze ST1 niet echt oké, ineens veel storingen en opgelost met nieuwe printplaat om dit door Stromer geconstateerde probleem te verhelpen. Waarschijnlijk heeft de accu daar al een tik van meegekregen want is nu geheel kapot. Nieuwe accu kost me € 2.000,-- en dat mag met zo'n top kwaliteitsproduct niet voorkomen, kan voor € 1.250,-- een refurbished van Stromer kopen maar ben daar niet mee akkoord gegaan, iemand soortgelijke ervaring?
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Wat is geheel kapot? En hoe zeker ben je ervan dat dit vervol schade is?
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja dan zou ik die eens bellen om te kijken hoe dit wettelijk zit.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja dan zou ik die eens bellen om te kijken hoe dit wettelijk zit.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Heb je geen garantie meer dan? dat is toch 3 jaar?
Verder reageer ik maar niet op, snap de pijn voor zo'n duur product, uit eigen ervaring.
Verder reageer ik maar niet op, snap de pijn voor zo'n duur product, uit eigen ervaring.
-
- Rookie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 03 jun 2022, 11:40
- Merk SP: Stromer ST 1
- Km-stand: 15.000
Mijn Stromer dealer in Arnhem heeft accu meegegeven aan Stromer Den Bosch en die hebben geconcludeerd dat accu 100% kapot is. Ik heb Stromer Nederland hier een brief over geschreven.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De controller en de accu bevinden zich niet in hetzelfde compartiment, dus een fysieke 'tik' is alvast onmogelijk.Joost Bleijenberg schreef: ↑08 jun 2022, 14:21 opgelost met nieuwe printplaat om dit door Stromer geconstateerde probleem te verhelpen. Waarschijnlijk heeft de accu daar al een tik van meegekregen want is nu geheel kapot
Daarnaast zal de FM de accu uitnemen alvorens werkzaamheden te verrichten aan de Stromer. (Standaard procedure.)
Verder is het vervangen van de controller geen rocket science of een riskant klusje. Ik heb dit zelf ook twee keer uitgevoerd.
Waar baseer jij op dat het defect gaan van de accu het gevolg is van het vervangen van de controller?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51
Ik neem aan dat hij de vele storingen bedoelt en het kapot gaan van de controller als mede oorzaak voor het falen van de accu.
-
- Veteraan
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Zo lees ik het ook.Edgecrusher schreef: ↑08 jun 2022, 18:28 Ik neem aan dat hij de vele storingen bedoelt en het kapot gaan van de controller als mede oorzaak voor het falen van de accu.
Bij mij was de accu bms op self-short-protection gesprongen, nadat er tijdens het laden iets mis is gegaan in de controller. Controller washet probleem en is vervangen. De bms van de accu resetten kon de dealer niet, dus moest die naar Stromer. Ik kreeg een gloednieuwe accu.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
-
- Rookie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 03 jun 2022, 11:40
- Merk SP: Stromer ST 1
- Km-stand: 15.000