Accu (te snel) kapot

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In dit geval ben ik het met je eens. In andere gevallen (geen slijtage onderdelen) is dat anders. Dan heb je buiten de fabrieksgarantie echt méér rechten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Joost Bleijenberg schreef: 17 jun 2022, 10:40 Ik heb antwoord van Stromer en wel zo ongelofelijk slecht, echt niet te geloven, *** van My Stromer Europe Bv uit Den Bosch meld me >>

Ik begrijp dat dit voor u een teleurstelling is, maar ik denk wel een reëel aanbod aangezien de batterij al 15.000 km oud is.
Ook aangezien u er niet voor heeft gekozen om garantieverlenging te nemen op de fiets.
Mijnheer *** zijn argumentatie houdt geen steek (of de man kent zijn job niet) : de garantieverlenging die zijn bedrijf verkoopt sluit de batterij uit
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1783
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Aantal dingen:
1. Stromer is niet de partij waar je moet zijn voor de garantie. De dealer met wie je de koopovereenkomst sloot is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product.
2. Een batterij hoort langer dan 28 maanden mee gaan. Bijvoorbeeld de verzekering ENRA hanteert een afschrijving van 0,75% per maand. Dat betekent dat deze batterij voor circa 25% zou zijn afgeschreven.
Wellicht iets meer vanwege het aantal KM.

Wat is dan nu redelijk: niet dat je een nieuwe batterij krijgt maar wel één met tussen de 60-80% korting op de nieuwprijs. Meer korting als er sprake is van levering van een refurbished exemplaar.
Aanbod is mijns inziens dan ook echt niet acceptabel.

Zelfde zaak aan de orde gehad met batterij die al voor 50% afgeschreven was. Uiteindelijk aanbod nieuwe batterij voor helft van de prijs of refurbished voor iets minder dan 25%(dat heb ik gedaan).

Er is hier ook jurisprudentie over bij de geschillencommissie tweewielers. Als je FM daar is aangesloten kun je goedkoop en laagdrempelig daar een zaak starten. In mijn geval koos de FM eieren voor zijn geld.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Een goeie tip Stromerfred. 75 euro om op een relatief eenvoudige wijze een zaak te starten is te overzien, zeker wanneer je dit geld terug kunt krijgen wanneer je zaak gegrond wordt verklaard. Ik las idd een ongeveer vergelijkbare zaak waarbij gesteld wordt dat een accu na 2,5 jaar niet kapot dient te gaan. https://www.degeschillencommissie.nl ... ht/

Top, peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1783
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Er is ook vergelijkbare zaak over een controller die na 4 jaar kapot ging. Ook in die zaak uitspraak in de lijn van wat ik schetste.
Maar de FM had bij mij geen zin in zo’n zaak: dus kreeg alsnog gelijk.
Overigens wel bijzonder bij mij was het initiële aanbod een refubished batterij (ook een blauwtje) voor
900e. Terwijl de afschrijving op de batterij in deze casus minder is….snap niet zo goed hoe die prijs dan bepaald wordt.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 19 jun 2022, 11:22 Overigens wel bijzonder bij mij was het initiële aanbod een refubished batterij (ook een blauwtje) voor
900e. Terwijl de afschrijving op de batterij in deze casus minder is….snap niet zo goed hoe die prijs dan bepaald wordt.
Ze komen allemaal van dezelfde pallet bij Stromer. Ik vermoed dat de dealer ertussen zit en de eindprijs bepaalt (al dan niet in overleg met Stromer of buiten Stromer om).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 19 jun 2022, 11:33 Ze komen allemaal van dezelfde pallet bij Stromer.
Op dezelfde pallet lag "destijds" ook de 983 Wh waarmee de ST2 S werd afgeleverd ... zat er toen 2 jaar of 3 jaar garantie op hetzelfde blauwtje ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is een andere pallet, geen nieuwe voorraad maar refurbs.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1783
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

900 euro was de prijs die stromer rekende (heb de dealer communicatie ingezien).

Overigens begreep ik van mijn FM dat Stromer heel lastig doet met claims buiten de garantie periode. Bosch doet bijvoorbeeld minder moeilijk, waardoor de dealer er geen geld bij hoeft te doen. Dat is bij Stromer wel zo. (Aangezien de NL consumenten wetgeving beter is dan de Europese waarop Stromer zich beroept)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 19 jun 2022, 11:49 Weet ik niet meer.
Ik moest er even over nadenken: garantie op mijn ST2 S was drie jaar, maar op de accu de gebruikelijke 2 jaar/75%.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie